home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Model 3
 
Izveštaj nemačkog TÜV-a donosi detaljan uvid u pouzdanost popularnih električnih automobila. Dok neki modeli blistaju i pokazuju izuzetan kvalitet, drugi su neprijatno iznenadili, a rezultati se drastično razlikuju, piše Auto Bild. U analizi je obuhvaćeno deset modela, uključujući bestselere poput Tesle Modela 3, VW ID.3 i Renaulta Zoe.

Ključni izazov za električna vozila je njihova velika masa. Teške baterije, koje mogu da imaju i i preko 500 kilograma, stavljaju ogroman pritisak na oslanjanje i kočnice. Paradoksalno, kočioni diskovi često stradaju zbog nekorišćenja. Zahvaljujući regenerativnom kočenju, gde elektromotor usporava vozilo i puni bateriju, mehaničke kočnice se retko koriste. To dovodi do nakupljanja rđe na diskovima, što je čest razlog pada na tehničkom pregledu.

Pobednici i gubitnici na tehničkom pregledu

Kako prenosi Index.hr, statistike pokazuju jasnu podelu. Među najboljima, s najmanje zabeleženih nedostataka, ističu se nemački i korejski modeli. VW e-Golf, Mini Cooper SE i Hyundai Kona Electro su se pokazali izuzetno pouzdanima. U sredini lestvice su VW ID.4, Peugeot e-208 i Opel Corsa-e. Na samom dnu, s poražavajućim rezultatima, nalaze se Škoda Citigo, Renault Zoe, a apsolutni gubitnik je Tesla Model 3, koji ima daleko najveći procenat vozila s ozbiljnim greškama.

Vozila bez nedostataka među električnim automobilima na prvom tehničkom pregledu:

    VW e-Golf – 93,4 %

    Mini Cooper SE – 93,0 %

    Hyundai Kona Electro – 92,7 %

    VW ID.3 – 92,5 %

    VW ID.4 / ID.5 – 90,3 %

    Peugeot e-208 – 89,1 %

    VW e-Up – 88,4 %

    Opel Corsa-e – 88,4 %

    Renault Zoe – 85,9 %

    Tesla Model 3 – 81,8 %

S udelom značajnih nedostataka od čak 14.2 posto, što je dvostruko više od proseka, Tesla Model 3 je podbacio. Iako ima najveću prosečnu kilometražu (53.000 km), njegova stopa padova na tehničkom pregledu je uporediva s vozilima starim šest do sedam godina. Glavni problemi su komponente oslanjanja, gde su zabeležene vrednosti kvarova čak 15 puta veće od proseka. Česti su i problemi s istrošenim kočionim diskovima te kvarovi na prednjim i zadnjim svetlima.

Francuski i nemački modeli s problemima

Ni Renault Zoe se nije proslavio. Inspektori su često beležili probleme s oslanjanjem, kočnicama i upravljačkim mehanizmom. Kod starijih modela javlja se i curenje ulja iz pogonskog sistema. Opel Corsa-e, tehnički srodnik Peugeota e-208, prolazi osetno lošije, s čestim prigovorima na oslanjanje, kočione diskove i svetla. Gradski mališan VW e-Up takođe beleži više problema od svoje veće braće, najviše s kočnicama i rasvetom.

Peugeot e-208 se nalazi tačno u proseku. Njegov glavni nedostatak je brzo trošenje kočionih diskova i pločica. VW ID.4 i ID.5 iznenađuju s čestim prigovorima na funkciju nožne kočnice, ali su im diskovi pohvalno izdržljivi. Međutim, kod ovih SUV-ova je zabeleženo curenje ulja na pogonu. VW ID.3 prolazi nešto bolje, s povremenim problemima na oslanjanju, ali bez curenja ulja i s izdržljivim diskovima.

Manji nedostaci na električnim vozilima na prvom tehničkom pregledu:

    Renault Zoe – 5,2 %

    Peugeot e-208 – 4,5 %

    VW e-Up – 4,1 %

    Tesla Model 3 – 4,0 %

    VW ID.4 / ID.5 – 3,8 %

    Opel Corsa-e – 3,8 %

    Hyundai Kona Electro – 3,3 %

    VW e-Golf – 3,2 %

    Mini Cooper SE – 2,6 %

    VW ID.3 – 2,5 %

Veći nedostaci na električnim vozilima na prvom tehničkom pregledu:

    Tesla Model 3 – 14,2 %

    Renault Zoe – 8,9 %

    Opel Corsa-e – 8,3 %

    VW e-Up – 7,5 %

    Peugeot e-208 – 6,4 %

    VW ID.4 / ID.5 – 5,9 %

    VW ID.3 – 5,0 %

    Mini Cooper SE – 4,4 %

    Hyundai Kona Electro – 4,0 %

    VW e-Golf – 3,4 %

Najpouzdaniji električni automobili

Među najprijatnijim iznenađenjima su Mini Cooper SE, Hyundai Kona Electro i VW e-Golf. Mini se pokazao izuzetno kvalitetnim, s tek manjim zamerkama na svetla, dok su mu kočnice gotovo savršene. Hyundai Kona Electro je takođe ubdeljiv, a jedina manja zamerka se odnosi na nešto brže trošenje kočionih diskova.

Apsolutni pobednik testa je VW e-Golf. S udelom značajnih kvarova od samo 3,4 posto, pokazao se kao zreo i robustan automobil. Šteta je jedino što su mu tehnologija punjenja i domet baterije danas već zastareli.

Izvor: Index.hr / Auto Bild

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla



čitanja : 652



Komentari