
Ključni izazov za električna vozila je njihova velika masa. Teške baterije, koje mogu da imaju i i preko 500 kilograma, stavljaju ogroman pritisak na oslanjanje i kočnice. Paradoksalno, kočioni diskovi često stradaju zbog nekorišćenja. Zahvaljujući regenerativnom kočenju, gde elektromotor usporava vozilo i puni bateriju, mehaničke kočnice se retko koriste. To dovodi do nakupljanja rđe na diskovima, što je čest razlog pada na tehničkom pregledu.
Pobednici i gubitnici na tehničkom pregledu
Kako prenosi Index.hr, statistike pokazuju jasnu podelu. Među najboljima, s najmanje zabeleženih nedostataka, ističu se nemački i korejski modeli. VW e-Golf, Mini Cooper SE i Hyundai Kona Electro su se pokazali izuzetno pouzdanima. U sredini lestvice su VW ID.4, Peugeot e-208 i Opel Corsa-e. Na samom dnu, s poražavajućim rezultatima, nalaze se Škoda Citigo, Renault Zoe, a apsolutni gubitnik je Tesla Model 3, koji ima daleko najveći procenat vozila s ozbiljnim greškama.
Vozila bez nedostataka među električnim automobilima na prvom tehničkom pregledu:
VW e-Golf – 93,4 %
Mini Cooper SE – 93,0 %
Hyundai Kona Electro – 92,7 %
VW ID.3 – 92,5 %
VW ID.4 / ID.5 – 90,3 %
Peugeot e-208 – 89,1 %
VW e-Up – 88,4 %
Opel Corsa-e – 88,4 %
Renault Zoe – 85,9 %
Tesla Model 3 – 81,8 %
S udelom značajnih nedostataka od čak 14.2 posto, što je dvostruko više od proseka, Tesla Model 3 je podbacio. Iako ima najveću prosečnu kilometražu (53.000 km), njegova stopa padova na tehničkom pregledu je uporediva s vozilima starim šest do sedam godina. Glavni problemi su komponente oslanjanja, gde su zabeležene vrednosti kvarova čak 15 puta veće od proseka. Česti su i problemi s istrošenim kočionim diskovima te kvarovi na prednjim i zadnjim svetlima.
Francuski i nemački modeli s problemima
Ni Renault Zoe se nije proslavio. Inspektori su često beležili probleme s oslanjanjem, kočnicama i upravljačkim mehanizmom. Kod starijih modela javlja se i curenje ulja iz pogonskog sistema. Opel Corsa-e, tehnički srodnik Peugeota e-208, prolazi osetno lošije, s čestim prigovorima na oslanjanje, kočione diskove i svetla. Gradski mališan VW e-Up takođe beleži više problema od svoje veće braće, najviše s kočnicama i rasvetom.
Peugeot e-208 se nalazi tačno u proseku. Njegov glavni nedostatak je brzo trošenje kočionih diskova i pločica. VW ID.4 i ID.5 iznenađuju s čestim prigovorima na funkciju nožne kočnice, ali su im diskovi pohvalno izdržljivi. Međutim, kod ovih SUV-ova je zabeleženo curenje ulja na pogonu. VW ID.3 prolazi nešto bolje, s povremenim problemima na oslanjanju, ali bez curenja ulja i s izdržljivim diskovima.
Manji nedostaci na električnim vozilima na prvom tehničkom pregledu:
Renault Zoe – 5,2 %
Peugeot e-208 – 4,5 %
VW e-Up – 4,1 %
Tesla Model 3 – 4,0 %
VW ID.4 / ID.5 – 3,8 %
Opel Corsa-e – 3,8 %
Hyundai Kona Electro – 3,3 %
VW e-Golf – 3,2 %
Mini Cooper SE – 2,6 %
VW ID.3 – 2,5 %
Veći nedostaci na električnim vozilima na prvom tehničkom pregledu:
Tesla Model 3 – 14,2 %
Renault Zoe – 8,9 %
Opel Corsa-e – 8,3 %
VW e-Up – 7,5 %
Peugeot e-208 – 6,4 %
VW ID.4 / ID.5 – 5,9 %
VW ID.3 – 5,0 %
Mini Cooper SE – 4,4 %
Hyundai Kona Electro – 4,0 %
VW e-Golf – 3,4 %
Najpouzdaniji električni automobili
Među najprijatnijim iznenađenjima su Mini Cooper SE, Hyundai Kona Electro i VW e-Golf. Mini se pokazao izuzetno kvalitetnim, s tek manjim zamerkama na svetla, dok su mu kočnice gotovo savršene. Hyundai Kona Electro je takođe ubdeljiv, a jedina manja zamerka se odnosi na nešto brže trošenje kočionih diskova.
Apsolutni pobednik testa je VW e-Golf. S udelom značajnih kvarova od samo 3,4 posto, pokazao se kao zreo i robustan automobil. Šteta je jedino što su mu tehnologija punjenja i domet baterije danas već zastareli.
Izvor: Index.hr / Auto Bild
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla