home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Audi fabrika
 
Američke carine, troškovi restrukturiranja i slabo poslovanje u Kini doveli su do pada profita kompanije Audi u prvoj polovini godine – i to za 37,5 odsto.

Pored Folksvagena i Audi nastavlja da se guši u problemima. Prva polovina godine je, treći put zaredom, bila znatno gora nego prethodne godine. Za to postoji nekoliko razloga: carine koje je uveo američki predsednik Donald Tramp, troškovi restrukturiranja kompanija i slabo poslovanje u Kini. U brojkama, to znači: 1,3 milijarde evra nakon oporezivanja – ili gubitak od 37,5 odsto.

Proizvođač automobila snizio je svoju prognozu za tekuću godinu. Očekivanja od prodaje smanjuju se za 2,5 milijardi, tj. na 65 do 70 milijardi evra, a očekuje se da će i profitabilnost biti znatno niža. Ipak, najnoviji carinski sporazum EU sa SAD tu još uvek nije uzet u obzir. To tek procenjujemo, kaže finansijski direktor Jirgen Ritersberger, ali i dodaje da su zadovoljni zato što sada „postoji izvesna mogućnost planiranja“.

Audi nije prebacio carinske troškove na američke kupce

Samo povećanje američkih carina ovog proleća koštalo je Audi oko 600 miliona evra u prvoj polovini godine, rekao je Ritersberger. Audi, koji za razliku od konkurenta BMV-a, nema sopstvenu fabriku u SAD, a nije ni prebacio dodatne troškove izazvane carinama na svoje kupce u SAD.

Ritersberger ne objašnjava kako će se stvari dalje odvijati – pokušaće, kaže, da pronađu pravi kompromis između cene i količine.

Restrukturiranje guta milione

Finansijski direktor naveo je da su troškovi restrukturiranja Audi-grupe još jedan razlog za trenutni pad profita. Firma je proletos, između ostalog, najavila ukidanje 7.500 radnih mesta u Nemačkoj do 2029. godine i za to su već izdvojena sredstva. Ti faktori opteretili su rezultat u prvoj polovini godine za 600 miliona evra, ali takozvani budući sporazum već je imao prve pozitivne efekte, nadoknadivši polovinu tog opterećenja.

Trenutne brojke pokazuju „koliko je neophodna započeta transformacija“, naglašava Ritersberger. Moramo, kaže, nastaviti „punim tempom“. Na srednji rok, Audi ima za cilj da uštedi više od milijardu evra godišnje.

Prodaja je opala u prvoj polovini godine, posebno u Kini, ali i u SAD. Oba tržišta su trenutno problematična za mnoge proizvođače automobila. Masovna cenovna konkurencija nastavlja da besni u Kini, posebno u sektoru električnih automobila. Ipak, Audi se nada da će njegovi novi modeli uspeti na tom tržištu.

Izvor: Deutsche Welle

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi



čitanja : 109



Komentari