
* Solidni finansijski rezultati: Prihod raste na 15,070 milijardi evra (+10,4%), operativna dobit doseže 1,285 milijardi evra (+11,8%), a neto novčani tok iznosi 1,453 milijarde evra (+3,2%)
* Robusna profitabilnost: S povraćajem od prodaje od 8,5% (8,4%), Škoda Auto se ubraja među vodeće brendove u segmentu velikih vozila
* Elektrifikovani Škoda modeli popularni među kupcima: Potpuno električni i plug-in hibridni modeli činili su 22,8% Škodinih isporuka u Evropi (9,4%)
* Značajan napredak na međunarodnim tržištima: Rekordni rezultati u Indiji i pokretanje prodaje lokalno proizvedenog modela Kushaq u Vijetnamu
U prvoj polovini 2025. godine, Škoda Auto je isporučila 509.400 vozila kupcima širom sveta, što predstavlja međugodišnji rast od 13,6%. Snažna prodaja odražava se i u finansijskim rezultatima kompanije: prihod je porastao na 15,070 milijardi evra (+10,4%), operativna dobit dosegla je 1,285 milijardi evra (+11,8%), a neto novčani tok iznosio je 1,453 milijarde evra (+3,2%). Povraćaj od prodaje ostao je snažan na 8,5% (8,4%). Škoda je takođe dostigla istorijsku prekretnicu postavši treći najprodavaniji brend automobila u Evropi (EU-27 plus Ujedinjeno Kraljevstvo, Švajcarska, Norveška i Island). Češki proizvođač ima cilj da do kraja decenije osigura trajno mesto među tri vodeća brenda u Evropi. Na evropskom tržištu, Škoda je isporučila 409.100 vozila (+10,5%), značajno nadmašivši celokupno tržište. Snažna potražnja za električnim i plug-in hibridnim modelima odigrala je ključnu ulogu u ovom uspehu. U Evropi je Škoda isporučila kupcima 72.000 električnih vozila i 21.400 plug-in hibrida, što zajedno čini 22,8% isporuka. Škoda Auto je takođe značajno ojačala svoju prisutnost u Aziji, isporučivši 33.300 vozila kupcima u Indiji. Ovo dostignuće postavilo je novi rekord za brend u njegovoj 25. godini poslovanja na potkontinentu, beležeći međugodišnji rast od 107,7%. U Vijetnamu je započela prodaja prvog lokalno proizvedenog Škodinog modela – SUV-a Kushaq.
„Škoda Auto napreduje, ostvarujući solidne finansijske rezultate za prvu polovinu 2025. uprkos značajnim izazovima u našoj industriji. Još jednom smo ostvarili rast u svim našim ključnim pokazateljima uspešnosti (KPI) i pokazali da smo jedna od najprofitabilnijih automobilskih marki u segmentu velikih vozila. Ovi fantastični rezultati svedoče o otpornom poslovnom modelu. Značajno je da se naš uspeh u prvih šest meseci proširio na pogonske sklopove, potvrđujući da smo na pravom putu nudeći slobodu izbora u ovoj eri tranzicije. A naši brojevi narudžbina dokazuju da je i naša strategija električnih vozila na pravom putu: do kraja juna primljeno je preko 120.000 narudžbina za naše potpuno električne nove modele Enyaq i Elroq. Tako smo se s desetog mesta pre samo nekoliko godina popeli na treću poziciju među najprodavanijim automobilskim brendovima u Evropi, budući da naše isporuke u Evropi rastu brže od ukupne industrije. Duboko sam zahvalan na pozitivnom odzivu kupaca i našim dobavljačima i dilerima na njihovom ključnom doprinosu. Zaposleni u Škodi su pokazali da su u vrhu svoje lige. U drugu polovinu godine ulazimo u vrhunskoj formi, a istovremeno ostajemo usredsređeni i oprezni.“
Klaus Zellmer, izvršni direktor kompanije Škoda Auto
„Naši ključni finansijski pokazatelji ostaju vrlo solidni dok gradimo na 2024. – najboljoj finansijskoj godini u našoj istoriji. Rast operativne dobiti i dosledno visok povraćaj od prodaje odražavaju disciplinovano upravljanje troškovima u kombinaciji sa snažnom potražnjom kupaca, što nas svrstava među vodeće brendove po prodaji. Program Next Level Efficiency+ već daje opipljive rezultate, posebno optimizacijom naše strukture troškova i proizvodnih procesa. Gledajući unapred, sinergije unutar jezgra grupe brendova i dalje iskorišćavaju ekonomiju obima. Takođe preduzimamo proaktivne korake kako bismo osigurali budućnost našeg poslovanja poboljšanjem mogućnosti upravljanja podacima, postavljanjem temelja za proširenu integraciju veštačke inteligencije i veću operativnu efikasnost. Ovi solidni rezultati i naš robustan poslovni model omogućavaju nam da se nosimo sa predstojećim izazovima ovog perioda transformacije.“
Holger Peters, član Uprave Škoda Auto za finansije, IT i pravne poslove
„Uvođenjem RS sportskih verzija novog Enyaqa i Elroqa u prvoj polovini 2025. dodatno pojačavamo emocionalnu privlačnost našeg brenda i proširujemo ponudu potpuno električnih vozila na ključnim tržištima. Ovi modeli su temelji naše strategije elektrifikacije, koja brzo napreduje širom Evrope. Sveukupno smo postigli rekordne tržišne udele u nekoliko zemalja, uključujući Nemačku, Austriju, Švedsku i Francusku. Naša strategija internacionalizacije takođe se ubrzava – u Turskoj smo ostvarili najveći broj isporuka kupcima ikada. U Indiji, Kylaq uživa izuzetan uspeh, s prodajom koja je porasla za gotovo 108% na rekordni nivo. Još jedna prekretnica je lansiranje modela Kushaq u Vijetnamu, koji se proizvodi u novoj lokalnoj fabrici u partnerstvu s Thanh Cong grupom.“
Martin Jahn, član Uprave Škoda Auta za prodaju i marketing
Škoda Auto slavi 130. godišnjicu s rekordnim rezultatima u Evropi i šire
U prvoj polovini 2025. godine, Škoda Auto ostvarila je solidne rezultate globalno, isporučivši 509.400 vozila kupcima – što je međugodišnji rast od 13,6%. Ovaj rast podstaknut je rastućom prodajom na ključnim tržištima širom Evrope i Indije, kao i najširom i najnaprednijom Škodinom paletom modela do sada, koja nudi sve glavne pogonske sklopove.
Po prvi put u svojoj 130-godišnjoj istoriji, Škoda je postala treći najprodavaniji brend u Evropi (EU-27 plus Ujedinjeno Kraljevstvo, Švajcarska, Norveška i Island). Isporuke u ovoj regiji dostigle su 409.100 vozila, što je rast od 10,5% u odnosu na isti period prošle godine. To uključuje i najveće pojedinačno Škoda tržište, Nemačku, gde je isporučeno 100.700 vozila – što je međugodišnji rast od 10,5%. Ostali značajni dobici zabeleženi su u Ujedinjenom Kraljevstvu (43.800 vozila; +16,5%), Španiji (21.100 vozila; +20,3%), Austriji (15.200 vozila; +25,7%), Švedskoj (8.500 vozila; +54,0%) i Francuskoj (24.400 vozila; +13,5%). Češka i Danska takođe su značajno doprinele ovom uspehu.
Ovaj rast isporuka značio je da je brend nadmašio celokupno tržište EU, postižući snažne tržišne udele u nekoliko zapadnoevropskih zemalja, uključujući Austriju (10,64%), Dansku (10,21%) i Nemačku (7,18%).
Robusni finansijski rezultati: rast prihoda i dobiti uz solidan povrat
U prvoj polovini 2025. Škoda Auto ostvarila je prihod od 15,07 milijardi evra (+10,4%), s operativnom dobiti koja je porasla na 1,285 milijardi evra (+11,8%), a neto novčani tok dosegao je 1,453 milijarde evra, što je povećanje od 3,2% u odnosu na prethodnu godinu. Povrat od prodaje ostao je snažan na 8,5% (2024: 8,4%). Ove rezultate potaknula je ne samo snažna potražnja kupaca, već i stroga disciplina troškova. Kontinuirani rast prihoda poslednjih godina pokazuje efikasnost strategije i poslovnog modela kompanije Škoda Auto, čak i u izazovnim tržišnim uslovima.
Elektrifikacija se ubrzava: novi modeli Enyaq i Elroq na vrhu lestvice
Škodini električni modeli ostaju popularni, a kompanija je isporučila 72.000 električnih vozila i 21.400 plug-in hibrida kupcima u Evropi. Zajedno, to je činilo 22,8% isporuka (prva polovina 2024: 9,4%). Gotovo svako četvrto Škoda vozilo prodato u Evropi sada ima elektrifikovani pogonski sklop. Ovaj učinak potaknut je snažnom potražnjom za potpuno električnim modelima Enyaq i Elroq, kao i plug-in hibridima najnovije generacije Superb i Kodiaq – oba nude električni domet veći od 100 km – što naglašava Škodinu uspešnu transformaciju prema održivoj mobilnosti.

Elroq je uživao znatan uspeh u prvoj polovini godine, zauzevši vodeća mesta među električnim vozilima na evropskom tržištu u aprilu, maju i junu. I u Češkoj i u Danskoj bio je najprodavaniji BEV tokom prvih šest meseci 2025. Novi Enyaq takođe nastavlja da postiže odlične rezultate, zauzimajući drugo mesto u segmentu BEV vozila u istom periodu u Švajcarskoj.
Ukupno gledano, Octavia ostaje najpopularniji Škoda model s 97.500 isporuka kupcima, a slede je Kodiaq i Kamiq.
Međunarodne prekretnice: rast u Indiji i lansiranje modela Kushaq u Vijetnamu
Škoda je u Indiji ostvarila svoj najbolji rezultat ikad, isporučivši oko 33.300 vozila – što je međugodišnje povećanje od 107,7%. Novo predstavljeni Kylaq značajno je doprineo ovom uspehu, s više od 20.000 kupaca koji su ga preuzeli do kraja juna. Ovi rezultati učvršćuju Škodinu poziciju među sedam vodećih automobilskih brendova u Indiji.
U martu 2025. Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (ŠAVWIPL) premašila je prekretnicu od 500.000 proizvedenih motora u svojoj fabrici u Puneu.
U Vijetnamu je započela prodaja modela Kushaq – proizvedenog lokalno u partnerstvu s Thanh Cong grupom. Škoda iskorišćava sinergije s Indijom uvozeći potpuno rastavljene (CKD) komplete za konačnu montažu. Uz Kushaq, Škodina vijetnamska ponuda već uključuje SUV modele Karoq i Kodiaq, koji se uvoze iz Evrope. U narednim mesecima, asortiman će se proširiti i na limuzinu Slavia, koja će se takođe sastavljati lokalno od CKD kompleta proizvedenih u Indiji.
Izvor: Škoda