
Kako prenosi Motor1, prodajne brojke u ključnim regionima su takođe bile razočaravajuće. Isporuke u Severnoj Americi su pale za 23 procenta zbog manjeg uvoza vozila pogođenih carinama. Isporuke u proširenoj Evropi pale su za 7 procenata zbog sporog uvođenja novih modela B-segmenta.
Stellantis se takođe suočio sa problemima u Kini, Indiji i Azijsko-pacifičkom regionu, ali je uspeo da nadoknadi deo gubitaka u Južnoj Americi povećanjem prodaje od 20 procenata. Pored toga, kompanija je zabeležila povećanje od 5 procenata u regionu Bliskog istoka i Afrike. Ukupno je isporučio 2,69 miliona vozila širom sveta, što je smanjenje od 8% u poređenju sa istim periodom 2024. godine.
Novoimenovani generalni direktor upozorava da će vraćanje broda Stellantis na pravi kurs zahtevati posledične odluke: „Naš novi rukovodeći tim, iako realan u pogledu izazova, nastaviće da donosi teške odluke potrebne za ponovno uspostavljanje profitabilnog rasta i značajno poboljšanje rezultata.“

Zajedno sa svojim timom, Antonio Filosa ostaje uveren da mogu „popraviti ono što nije u redu u Stellantisu“, ali priznaje da se „2025. ispostavlja kao teška godina“. Nije otkrio koje su promene na pomolu, ali Stellantis je čvrsto isključio mogućnost prodaje Maseratija. Uprkos stalnim spekulacijama, Stellantis je više puta negirao glasine o prodaji čuvene italijanske marke, čak i uprkos stalnom padu prodaje.
Maseratijev učinak je opao za 57% u 2024. godini, sa 26.600 jedinica u 2023. na samo 11.300 prošle godine. Prva polovina 2025. godine takođe nije bila sjajna. Do juna, brend je prodao samo 4.200 vozila, što je pad od 35 procenata u odnosu na prvu polovinu 2024. i čak 72,5 procenata u odnosu na prvu polovinu 2023. godine.
Ali nije sve tako crno i crno. Stellantis sa zadovoljstvom izveštava o 200.000 porudžbina za Avenger za samo dve godine otkako je krosover, koji nije namenjen Americi, pušten u prodaju. Štaviše, kompanija planira da do kraja godine lansira nekoliko novih modela: Jeep Compass, Citroen C5 Aircross, DS N°8 i Fiat 500 Hybrid u Evropi, plus Jeep Cherokee, Dodge Charger Sixpack i Ram 1500 sa 5,7 litarskim HEMI V8 motorom u Sjedinjenim Državama.
Na drugim mestima, Stellantis smanjuje troškove napuštanjem svog programa gorivnih ćelija na vodonik i kroz „otkazivanje programa proizvoda“. Generalni direktor nije podelio detalje o budućim odlukama, ali upravljanje tako ogromnim portfolijom brendova očigledno predstavlja izazove, posebno kada neki nastavljaju da ne postižu dobre rezultate.
I tu nije reč samo o Maseratiju. Ponovno lansiranje Lancije ne ide po planu, sa isporukama u regionu EU+EFTA+UK koje su pale za 73,8 odsto do juna, prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila. ACEA takođe izveštava o zabrinjavajućem padu od 20,2 odsto za DS Automobiles, zajedno sa dvocifrenim padovima za Opel/Vauxhall i Citroen. Sa pozitivne strane, Alfa Romeo je porastao za 33 odsto, dok su Peugeot i Jeep zabeležili skromne dobitke u regionu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs