home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Klaus Zellmer
 
Škoda Auto se kontinuirano razvija i prilagođava 130 godina, uvek sa snažnim fokusom na kupce. Danas se automobilska industrija suočava sa najvećom transformacijom do sada. Kako Škoda upravlja ovom promenom? Pitali smo Škoda Auto izvršnog direktora, Klausa Zellmera.

Poslovna 2024. godina je bila veoma uspešna: rekordni finansijski rezultati, preko 920.000 isporučenih automobila, 4. mesto po prodaji u Evropi, novi modeli, nova tržišta. Kakav je vaš plan za budućnost?

Klaus Zellmer: U 2024. smo pokazali naše osnovne snage: otpornost i prilagodljivost. Robustan poslovni model i jasno definisana mapa puta dokazuju svoju vrednost u nestabilnim vremenima. Kombinacija moderne i raznovrsne ponude proizvoda sa operativnom efikasnošću privukla je kupce i omogućila nam da ostvarimo odlične rezultate, posebno u Evropi. Ova dostignuća su veoma važna za održavanje kompanije na pravom putu, čak i kada se suočavamo sa predstojećim izazovima. Ali moramo gledati dalje u budućnost i vredno raditi da bismo ostali na pravom putu.

I zato ste ažurirali korporativnu strategiju?

Klaus Zellmer: Apsolutno. Definisali smo šest strateških ciljeva kako bismo dodatno osigurali budućnost kompanije. Prvi Škoda poslovni cilj je da se do kraja decenije plasiramo među tri najprodavanija brenda u Evropi. Verujemo da to možemo postići sa našim portfoliom potpuno električnih modela, poboljšanih hibrida i visoko efikasnih modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Uvek dajemo prioritet ponudi odlične vrednosti za novac i kvaliteta u svim relevantnim segmentima kupaca.

A na šta se fokusira vaš drugi cilj?

Klaus Zellmer: Naš drugi cilj na koji se fokusiramo je poboljšanje proizvoda i usluga sa inovativnim digitalnim rešenjima i veštačkom inteligencijom. Podstičemo učenje i agilni način razmišljanja kod naših zaposlenih, dok istovremeno unapređujemo digitalizaciju u celoj kompaniji. Slušajući naše kupce, možemo bolje optimizovati naše proizvode i digitalne usluge, istovremeno integrišući nove funkcije veštačke inteligencije. Ostajemo posvećeni obezbeđivanju intuitivne funkcionalnosti i najboljeg kvaliteta u klasi.

Škoda ima za cilj da ponudi najbolje iz oba sveta svojim kupcima – električne i pogonske sklopove sa unutrašnjim sagorevanjem. Koja od ovih tehnologija će biti prioritetna?

Klaus Zellmer: U narednim godinama, na osnovu potražnje kupaca, nastavićemo da pružamo uravnotežen asortiman električnih, hibridnih i vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Ovo je ključni deo našeg trećeg strateškog cilja, a ciljamo i da povećamo naše potpuno električne ambicije uz širenje portfolija električnih modela – dok radimo na paritetu cena sa uporedivim ICE modelima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Održivost je danas glavni fokus za mnoge kompanije. Koji su Škoda planovi u ovoj oblasti?

Klaus Zellmer: Naš četvrti cilj je postizanje CO2 neutralne proizvodnje i stavljanje cirkularne ekonomije na prvo mesto. Naša strategija održivosti, „Najbolji u klasi po ESG“, postavlja jasne, ambiciozne ciljeve u svim stubovima zaštite životne sredine, društvenih pitanja i upravljanja. Cilj nam je CO2 neutralnost u svim našim fabrikama u Češkoj Republici i Indiji do 2030. godine, primenjujući principe cirkularne ekonomije i ugrađujući dodatne održive materijale u naše proizvode.

Kada govorimo o Indiji: Škoda prisustvo na tim brzo rastućim tržištima je veoma važno.

Klaus Zellmer: Želimo da uspostavimo snažan „drugi stub“ van Evrope, na brzo rastućim tržištima. Kao deo Brand Group Volume, koristimo našu stručnost na tržištima u razvoju koja su osetljiva na cene kako bismo otključali novi potencijal rasta za Volkswagen Group. Cilj nam je da postanemo vodeći evropski brend u Indiji i regionu ASEAN u jugoistočnoj Aziji. Sada poslujemo u Vijetnamu, proizvodimo sa lokalnim partnerom i uvozimo automobile, i planiramo da ovo prisustvo iskoristimo kao platformu za ulazak u susedne zemlje.

Škoda Kylaq

Identifikovani su i finansijski ciljevi koje Škoda teži da postigne.

Klaus Zellmer: Na kraju, ali ne i najmanje važno, želimo da omogućimo održivi povraćaj prodaje od 10% na duži rok. Kroz naš program „Next Level Efficiency+“, cilj nam je da optimizujemo poslovanje. Težimo liderstvu u troškovima među glavnim evropskim konkurentima, osiguravajući da Škoda ostane konkurentna tokom transformacije automobilske industrije. Međutim, ono što je takođe neophodno za postizanje ovog cilja su očekivani pad cena baterija u narednim godinama, kao i efikasno povećanje naših proizvoda putem novih platformi u budućnosti.

Škoda Epiq

Škoda „Next Level Strategy“

Da bi ostala ispred tehnološkog napretka, promenljivih očekivanja potrošača i ekoloških imperativa, Škoda Auto je prepoznala potrebu da ažurira svoj strateški pristup kako bi održala konkurentsku prednost i rešila nove izazove. Unapređena Škoda „Next Level Strategy“ je zvezda vodilja, navigacioni sistem dok kompanija mapira put kroz brzo promenljivo globalno automobilsko tržište. Ona uključuje sveobuhvatnije ciljeve i inicijative u okviru tri osnovna stuba „Brend i tržište“, „Tehnologija i kvalitet“ i „Ljudi i kultura“.

Cilj je jasan: Postati vodeći brend za aktivne i funkcionalno orijentisane kupce, kako u evropskoj matičnoj bazi, tako i na brzo rastućim međunarodnim tržištima. Da bi se to postiglo, Škoda svojim kupcima nudi najbolje iz oba sveta kroz niz atraktivnih proizvoda  - električnih vozila, hibridnih i vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem sa odličnim odnosom cene i kvaliteta, i intuitivnom funkcionalnošću. Osnova budućeg uspeha je jačanje kompanije i kulture daljim usavršavanjem  zaposlenih za transformaciju, unapređenje uloge u okviru Volkswagen Group i postajanje referentnim pokazateljem za ekološko, društveno i finansijsko ponašanje.

Izvor: Škoda



čitanja : 93



Komentari