home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Autoput
 
Žustra rasprava o uvođenju opšteg ograničenja brzine na nemačkim autoputevima možda je potpuno nepotrebna, pokazuje najnovija studija koja otkriva da je tempo od 130 km/h za većinu vozača već postao stvarnost, piše Auto Bild.

Iako su nemački autoputevi poznati po deonicama bez ograničenja, nova studija Instituta nemačke privrede (IW) pokazuje da retki vozači zaista koriste tu slobodu. Umesto jurnjave, čini se da većina preferira znatno mirniju vožnju, navodi Index.hr.

Istraživanje sprovedeno u Severnoj Rajni-Vestfaliji otkrilo je da prosečna brzina na deonicama bez ograničenja iznosi tek 113,5 km/h. Još je iznenađujući podatak da čak 83 posto vozača dobrovoljno vozi ispod preporučene brzine od 130 km/h.

Studija, sprovedena usred leta 2024. godine u idealnim vremenskim uslovima bez snega ili leda, pokazala je da je tek jedan posto automobila vozilo brže od 160 km/h. Čak i tokom vikenda s manjim saobraćajem, većina vozača se držala brzine između 100 i 130 km/h. Ovi podaci nameću pitanje da li je zakonsko ograničenje uopšte potrebno ako ga se vozači većinom pridržavaju u praksi.

Stručnjaci veruju da na ovakvo ponašanje utiče nekoliko faktora: sve veći broj gradilišta na autoputevima, gust saobraćaj nakon masovnog povratka zaposlenih u kancelarije te rastuće cene goriva koje podstiču na štedljiviju vožnju. Trend je jasan – prosečna brzina na nemačkim autoputevima je u padu.

Zbog toga naučnici koji su sproveli studiju smatraju večnu debatu o ograničenju brzine "preteranom". Ipak, slažu se u jednome: kada bi svi vozili ujednačenijim tempom, protok saobraćaja bio bi značajno bolji, a manje naglih kočenja dodatno bi smanjilo potrošnju goriva.

Izvor: Index.hr / Auto Bild 

Foto: Arhiva / ACE Auto Club Europa



čitanja : 110



Komentari