
Kako izveštava francuska agencija AFP, kompanija je objasnila da su više američke uvozne carine i slaba potražnja u Kini otežale poslovanje.
Prihod od prodaje je dostigao 24,2 milijarde evra, što je 48 posto manje nego u istom periodu prošle godine.
Kako je naglasio izvršni direktor automobilskog diva Ola Kalenius, rezultati su i dalje "robusni" s obzirom na "dinamično poslovno okruženje". "Prilagođavamo se novim geopolitičkim stvarnostima pažljivim korišćenjem naših globalnih proizvodnih kapaciteta", rekao je on.
Američki predsednik Donald Tramp je u proeće uveo dodatne carine od 25 posto na uvoz automobila u SAD. To je bio veliki udarac za Mercedes, jer je prodaja na američkom tržištu od tada pala za 12 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Još veći pad je zabeležio u Kini, gde se suočava s žestokom konkurencijom domaćih proizvođača automobila. Dodatni problem je brzi rast potražnje za električnim automobilima, u čemu su kineske marke još uspešnije.
BMW zadržao prognoze uprkos padu dobiti i Trampovim carinama
BMW je zadržao svoje smernice za celu godinu uprkos američkim carinama i padu kvartalne zarade za trećinu, tvrdeći da mu velika proizvodna prisutnost u zemlji daje prednost nad konkurentima.

Nasuprot tome, Volkswagen i Mercedes-Benz su smanjili svoje prognoze.
Evropski proizvođači automobila još uvek razmatraju novu tarifu od 15% dogovorenu između Evropske unije i američkog predsednika Donalda Trampa, koja je niža od trenutne stope od 27,5% za automobile, ali i dalje predstavlja veliku prepreku njihovim poslovima usmerenim na izvoz.
BMW, čija najveća fabrika se nalazi u Sjedinjenim Državama i najveći je nemački izvoznik automobila po vrednosti, rekao je da i dalje očekuje da će zarada pre oporezivanja u 2025. biti na nivou prethodne godine kada je zabeležio nešto manje od 11 milijardi evra (12,6 milijardi dolara). To je uprkos objavi početne prognoze u martu pre nego što je Tramp uveo tarife na uvoz automobila.
Kompanija je takođe prognozirala EBIT maržu za svoj automobilski segment od 5,0-7,0%.
U 2025. godini grupa očekuje uticaj povezan s carinama od oko 1,25 procentnih bodova na profitnu maržu svog automobilskog segmenta. U prvoj polovini godine uticaj je iznosio oko 1,5 bodova.
Tokom drugog tromesečja, zarada pre oporezivanja je pala za 32% na 2,6 milijardi evra, pogođena uticajem valutnih kurseva i padom prodaje za Kinu. Prodaja tamo je pala za 15,5% tokom prvih šest meseci.
Izvor: Seebiz.eu / AFP
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes / BMW