home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Golf GTI
 
Izvršni direktor Volkswagena, Tomas Šefer, naglašava da će benzinski Golf GTI nastaviti da postoji i nakon 2030. godine. Istovremeno, postojaće paralelno i električni model.

Kompaktni sportski automobili su na ivici izumiranja. Stalno pooštravanje propisa o emisijama i ubrzani prelazak na električna vozila istiskuju s tržišta hot-hatcheve, koji su godinama bili merilo za entuzijaste.

Međutim, u ovom scenariju, Volkswagen Golf GTI ne odustaje od fosilnih goriva. U stvari, nastavlja svojim putem bez drugih uticaja pa je izvršni direktor Volkswagen putničkih automobila, Tomas Šefer, izjavio da će nastaviti da postoji i u sledećoj deceniji. Očigledno s motorom s unutrašnjim sagorevanjem.

Termalni SUS motor dakle ostaje, ali evidentno uz neke kompromise, ističe Klix.ba. Tokom intervjua na Nirburgringu, Šefer je izjavio da će GTI zadržati snažno prisustvo čak i u 2030-ima, čak i ako će biti ‘malo elektrifikovan. Ove reči sugerišu buduću blagu hibridnu verziju, kako bi se smanjila potrošnja goriva i emisije CO2 bez narušavanja dinamike vožnje.

Moguća plug-in varijanta, u stvari, svakako bi mogla da poboljša performanse u apsolutnom smislu, ali bi imala značajan uticaj na iskustvo vožnje, kao i na konačnu cenu, što se pokazuje kao rešenje koje verovatno nije u skladu s očekivanjima mnogih entuzijsta.

U ovom trenutku, moguće je da će Volkswagen Golf GTI nastaviti da živi barem do 2035. godine, godine u kojoj će Evropska unija zabraniti prodaju novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem.

Paralelno s tim, novi Golf devete generacije mogao bi da debituje 2029. godine, potpuno električni model baziran na SSP platformi razvijenoj s Rivianom. Šefer ga je već nazvao "čudovištem" u pogledu performansi, a očekuje se da će uslediti i GTI i R verzija.

Međutim, u bliskoj budućnosti GTI bi trebalo da ostane veran svom 2,0 litarskom turbo motoru, sposobnom da isporuči do 325 KS u paketu opreme Edition 50. Za ostalo, čekamo da vidimo koje će daljnje korake Volkswagen preduzeti.

Izvor: Klix.ba / Motor1.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 52



Komentari