
Kompaktni sportski automobili su na ivici izumiranja. Stalno pooštravanje propisa o emisijama i ubrzani prelazak na električna vozila istiskuju s tržišta hot-hatcheve, koji su godinama bili merilo za entuzijaste.
Međutim, u ovom scenariju, Volkswagen Golf GTI ne odustaje od fosilnih goriva. U stvari, nastavlja svojim putem bez drugih uticaja pa je izvršni direktor Volkswagen putničkih automobila, Tomas Šefer, izjavio da će nastaviti da postoji i u sledećoj deceniji. Očigledno s motorom s unutrašnjim sagorevanjem.
Termalni SUS motor dakle ostaje, ali evidentno uz neke kompromise, ističe Klix.ba. Tokom intervjua na Nirburgringu, Šefer je izjavio da će GTI zadržati snažno prisustvo čak i u 2030-ima, čak i ako će biti ‘malo elektrifikovan. Ove reči sugerišu buduću blagu hibridnu verziju, kako bi se smanjila potrošnja goriva i emisije CO2 bez narušavanja dinamike vožnje.
Moguća plug-in varijanta, u stvari, svakako bi mogla da poboljša performanse u apsolutnom smislu, ali bi imala značajan uticaj na iskustvo vožnje, kao i na konačnu cenu, što se pokazuje kao rešenje koje verovatno nije u skladu s očekivanjima mnogih entuzijsta.
U ovom trenutku, moguće je da će Volkswagen Golf GTI nastaviti da živi barem do 2035. godine, godine u kojoj će Evropska unija zabraniti prodaju novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem.
Paralelno s tim, novi Golf devete generacije mogao bi da debituje 2029. godine, potpuno električni model baziran na SSP platformi razvijenoj s Rivianom. Šefer ga je već nazvao "čudovištem" u pogledu performansi, a očekuje se da će uslediti i GTI i R verzija.
Međutim, u bliskoj budućnosti GTI bi trebalo da ostane veran svom 2,0 litarskom turbo motoru, sposobnom da isporuči do 325 KS u paketu opreme Edition 50. Za ostalo, čekamo da vidimo koje će daljnje korake Volkswagen preduzeti.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen