
Kompanija sa sjedištem u Vuhanu se takođe priprema za izdvajanje i uvrštavanje svoje jedinice za električna vozila, VOYAH, na berzu u Hong Kongu.
Trgovanje deonicama kompanije je zaustavljeno između 11. i 22. avgusta jer je Dongfeng najavio moguću ključnu objavu.
Odluka o privatnom preuzimanju sledi nakon izjave kineskog Državnog saveta iz marta, koja je ukazivala na potencijalno restrukturiranje tri velika državna proizvođača automobila, uključujući Dongfeng Motor, kao deo napora za konsolidaciju sektora i povećanje konkurentnosti.
Kompanija, koja je u petak objavila i zaradu, izveštava da su prihodi za prvu polovinu godine porasli za 6,6% u odnosu na prethodnu godinu na 54,53 milijarde juana (oko 7,5 milijardi dolara).
U svom izveštaju o zaradi, Dongfeng je napomenuo da se „ozbiljno i složeno okruženje“ s kojim se suočava automobilska industrija „verovatno neće značajno poboljšati“.
„Očekuje se da će domaća potražnja postepeno usporiti, dok se inostrano tržište suočava s novim neizvesnostima“, navodi se u saopštenju, dodajući da će se segmentacija tržišta intenzivirati.
Dongfeng Motor, koji sarađuje s japanskim Nissanom i Hondom, izjavio je da je u prvoj polovini 2025. isporučio 823.900 vozila, što je pad od gotovo 15% u odnosu na prethodnu godinu.
Ipak, prodaja čisto električnih i plug-in hibridnih modela porasla je za 33% na 204.400 jedinica, što čini otprilike četvrtinu ukupnih isporuka. Serija VOYAH je zabeležila rast prodaje od 84,8% u odnosu na prethodnu godinu.
Prošle nedelje, Dongfeng Motor Group navodno je stavio na prodaju svoj 50%-tni udeo u Dongfeng Honda Engine Company. Podaci LSEG-a su pokazali da su deonice kompanije porasle za gotovo 150% od početka godine.
Dongfeng Motor Corporation, matična kompanija Dongfeng Motor Groupa, osnovana je 1969. godine i jedna je od najstarijih kineskih automobilskih firmi.
Izvor: Seebiz.eu / Reuters
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dongfeng