
Mada niske preostale vrednosti polovnih električnih automobila nisu neko iznenađenje, gubici vrednosti su veći nego što se očekivalo, piše nemački Wirtschafts Woche.
Primer Audija e-trona Sportback ilustruje problem: model koji je pre tri godine koštao preko 86.700 evra danas se može naći za manje od 38.000 evra. Razlog je vraćanje velikog broja električnih vozila prve generacije (iz 2021. i 2022.) na tržište nakon isteka lizing. Prema analizi, prosečni pad vrednosti električnog automobila je oko 6400 evra u odnosu na model s benzinskim motorom, navodi Jutarnji.hr.
Finansijski gubici pre svega pogađaju lizing kuće i proizvođače, koji su preuzeli rizik pada vrednosti. Niska potražnja privatnih kupaca i nezainteresovanost rent-a-car kompanija dodatno pogoršavaju situaciju, pa vozila mesecima stoje na parkinzima. Stručnjaci upozoravaju da će se problem dodatno povećati jer "ogromna talasna pojava" povrata vozila tek dolazi, piše nemački Wirtschafts Woche.
Moguće rešenje: umesto prodaje po sniženim cenama, preporučuje se da proizvođači i lizing kuće zadrže vozila u vlasništvu. Kroz ponovno nuđenje lizinga za polovne automobile ili pretplatničke modele (tzv. multiciklus model), moguće je smanjiti gubitke i omogućiti višestruku eksploataciju vozila, a na kraju životnog veka i povrat vrednih sirovina.
Izvor: Jutarnji.hr / Wirtschafts Woche
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi