
Prema podacima agencije Bloomberg, analitičari daju najviše preporuka za prodaju od 2022. godine, izražavajući sumnju u strategiju kompanije koja se u oštrom cenovnom ratu oslanja na agresivne popuste.
Profit kompanije BYD u drugom kvartalu pao je za 30 procenata, prvi put u više od tri godine, dok rivali kao što su Geely i Leapmotor dobijaju na snazi. Investitori strahuju da taktika „osvajanja tržišta kroz niske cene“ sada ima kontraefekat, posebno jer Peking pojačava pritisak na prakse koje vidi kao izvor deflacije i narušavanja ugleda kineske industrije.
Kompanija je smanjila cilj isporuka za 2025. godinu sa 5,5 na 4,6 miliona vozila, što znači da bi u poslednja četiri meseca trebalo da isporuči 1,7 miliona jedinica, cilj koji je teško ostvariv s obzirom na zastarelu ponudu i strožije regulative. Novi modeli odloženi su za početak 2026. godine, a analitičari smatraju da će njihov uspeh biti ključni pokretač akcija.
Ipak, BYD beleži dobre rezultate u inostranstvu. Goldman Sachs prognozira prodaju od 900.000 do milion automobila izvan Kine u 2025. godini, čime bi premašio sopstveni cilj od 800.000. Akcije se trenutno trguju uz popust, po multiplikatoru 17 na očekivanu zaradu, u poređenju sa trogodišnjim prosekom od 20. Trgovina opcijama dostigla je rekordnih 600.000 ugovora, gotovo tri puta više nego u junu.
Očekuje se da novi modeli donesu osvežen dizajn, unapređene baterije, duži domet hibrida i sistem autonomne vožnje „God’s Eye“ čak i u jeftinijim verzijama vozila kompanije BYD. Stručnjaci smatraju da bi repositioniranje kompanije kao tehnološkog lidera, a ne samo efikasnog proizvođača EV, moglo promeniti percepciju investitora i podići vrednost akcija, uprkos kratkoročnim pritiscima na zaradu. Ipak, akcije kompanije BYD su u 2025.godini porasle za 19,5 odsto.
Izvor: Biznis.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD