
Ovim potezima Provost jasno nastavlja smer zacrtan strategijom "Renaulution", piše Autobild.de.
Kako navodi Index.hr, Provost naglašava da će organizacija po markama ostati, ali uz cilj njihovog tešnjeg povezivanja. Strateški kontinuitet smatra ključnim za uspešno pozicioniranje brendova na evropskom tržištu. U tu svrhu, na poziciju glavnog tehnološkog direktora za celu grupu doveo je Philippea Bruneta.

Kao najveće izazove Provost ističe ubrzanje elektrifikacije, praćenje konkurencije, posebno one iz Kine, te zadržavanje ponude cenovno pristupačnih modela. "Ne radi se samo o smanjenju troškova, već i o vremenu razvoja. To je snaga naših kineskih konkurenata. Ali i mi znamo kako se to radi i pokazujemo to s Twingom: Kada bude predstavljen početkom sledeće godine (2026.), vreme razvoja iznosiće samo 21 mesec", objašnjava Provost.
Ovaj pristup će se primeniti i na Daciju, koja bi najkasnije početkom 2027. godine trebalo da predstavi novi električni model baziran na Twingovoj platformi. Pritisak na smanjenje troškova je posebno izražen kod Dacije, brenda popularnog među kupcima koji traže najbolji odnos cene i kvaliteta. "Moramo sprovesti elektrifikaciju u Dacia stilu i istovremeno ponuditi primerenu cenu", ističe Provost.
Ipak, najveću prepreku na tom putu vidi u političkim regulacijama. Provost smatra CO₂ naknade posebno nepraktičnima. "Troškovi koji će do 2030. godine zbog toga pasti na automobilsku industriju su ogromni. Mislim da moramo promeniti logiku. Biti razumniji, fleksibilniji u dekarbonizaciji, razumniji u regulaciji. S ciljem da automobili postanu pristupačni ljudima, postići ćete bolju dekarbonizaciju."
Prema njegovim rečima, tržište se trenutno suočava s visokim troškovima izazvanim regulacijama, što dovodi do rasta cena za krajnje kupce. Zbog toga vozači duže zadržavaju svoje stare automobile, što, paradoksalno, šteti okolini. "Ako zadržite svoj stari Renault Clio 2 umesto da, na primer, kupite novi Clio 6, svakodnevno uzrokujete 95 posto više emisija", upozorava Provost.
Svestan da je političke odluke teško menjati, Provost se fokusira na ono što može da kontroliše: "Ulaganja u proizvode i transformaciju da bismo stigli najbolje konkurente". Deo te strategije je i jačanje evropske proizvodnje i lanaca snabdevanja. "Moja strategija nije nabavljati sve od novih dobavljača u Kini, već transformisati naš ekosistem zajedno s našim dobavljačima. Kod BEV vozila koja proizvodimo u Francuskoj, već se više od 70 posto delova proizvodi u Evropi, i to želimo dalje da širimo."

Paralelno s jačanjem u Evropi, Renault planira ekspanziju i na druga tržišta. Nakon nedavnog lansiranja modela Boreal u Latinskoj Americi, u planu su i drugi modeli za to područje. Ipak, kao ključno tržište rasta Provost izdvaja Indiju. "Verovatno će 40 posto globalnog rasta u automobilskoj industriji u budućnosti dolaziti iz Indije. Tamo smo prisutni već 15 godina (od 2010.). To je teško tržište, ali imamo kapacitete. To ipak ne znači da smanjujemo dinamiku u Evropi", naglašava.

Za kraj, Provost zaključuje promenom paradigme u industriji: "Mislim da su se pravila u našoj industriji promenila. Pre je merilo bilo važno jer se radilo o vrsti globalizacije. Danas je veličina manje važna. Važni su tehnologija, brzina i agilnost."
Izvor: Index.hr / Autobild.de
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault