home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche Cayenne EV
 
Kompanija Porsche je iskoristila veštačku inteligenciju za virtuelno testiranje električnog SUV-a, čime je preskočena faza proizvodnje oko 120 prototipova.

Upotreba simulacija nije ništa novo u automobilskoj industriji. Proizvođači automobila ih redovno koriste kako bi ubrzali testiranje i obavili dodatna ispitivanja koja ne mogu vremenski i/ili finansijski da si priušte za sprovođenje sa stvarnim automobilima. Međutim, u slučaju budućeg modela Cayenne Electric, Porsche je iskoristio kompjutersku snagu da bi preskočio celi proces u tradicionalnom programu razvoja automobila.

"Ovaj projekat je bio prvi u kojem smo direktno prešli s digitalnog testiranja celog vozila na predserijsku proizvodnju", izjavio je dr. Michael Steiner, zamenik predsednika Porschea i veliki deo tima za istraživanje i razvoj.

Porsche Cayenne EV

Umesto da pređe s faze dizajna na fazu konstrukcije, a zatim na prototipove predproizvodnje, Porsche je uspeo da u potpunosti preskoči fazu konstrukcije. Kao rezultat toga, inženjeri su slali virtuelne prototipove na digitalne probne vožnje već u fazi dizajna, navodi Klix.ba.

Porsche nije saopštio koliko novca je uštedela ova digitalno usmerena strategija, ali to definitivno nije mali iznos. Tvrdi se da je program virtuelnog testiranja eliminisao potrebu za proizvodnjom oko 120 stvarnih testnih vozila, koja nisu samo skupa, nego i njihova proizvodnja zahteva dosta vremena. Kao rezultat toga, vreme razvoja je smanjeno za 20 posto.

Porsche Cayenne EV

Virtuelne probne vožnje su uključivale krugove na Nirburgringu, ali su takođe obuhvatile i svakodnevne saobraćajne situacije da bi simulirale stvarni svet. S obzirom na to da se komponente poput guma i amortizera mogu modifikovati u kompjuterskom programu, relativno je brzo i jednostavno utvrditi koja specifikacija najbolje funkcioniše. Svaka od odobrenih virtuelnih komponenti se zatim testira u stvarnom svetu, da bi se obezbedila validacija.

Nisu sve simulacije zahtevale da čovek bude za upravljačem u stilu Gran Turisma, jer mnoge pokreću samo kompjuteri. Porsche je razvio potpuno novu testnu platformu da bi motore, upravljanje baterijama i sisteme punjenja testirao u realnim uslovima.

"Mašine su toliko sofisticirane da možemo čak prikazati različite asfaltne površine ili proklizavanje guma", rekao je inženjer Marcus Junige. On je dodao da je jasan cilj bio da Cayenneov pogonski sklop uvek isporučuje punu snagu kada vozač to zatraži, a to je nešto što zahteva ozbiljno dobro termičko upravljanje.

Porscheov eksperiment s veštačkom inteligencijom ne uklanja u potpunosti potrebu za fizičkim testiranjem, koje je u potpunosti zaživelo u fazi predserijskog prototipa. Flota SUV-ova i dalje se vozila svuda, od užarenih 50 stepeni Doline smrti do ledenih minus 35 stepeni u prostranstvima Skandinavije, a svako vozilo je prešlo oko 150.000 kilometara.

Drugi zapadni proizvođači automobila sigurno će koristiti iste digitalne trikove da bi ubrzali svoj razvoj, ako to već nisu učinili. Jedna od glavnih pretnji koje predstavljaju Kinezi nisu samo njihove agresivne cene, već i koliko brže plasiraju automobile na tržište, a tehnologija veštačke inteligencije biće ključna u pomaganju drugim nacijama da održe korak.

Cayenne Electric će debitovati tokom zime, a trebalo bi da se pojavi u prodaji početkom 2026. godine. Razvijen je oko produžene verzije 800-voltne PPE platforme, koja se koristi za Macan Electric, a poseduje bateriju kapaciteta 108 kWh za domet od 600 kilometara po WLTP-u. U režimu vožnje na stazi emituje zvukove slične V8 motoru i navodno će dolaziti u tri konfiguracije: 400 KS za osnovni Cayenne, 600 KS za S model i 805 KS za model Turbo.

Izvor: Klix.ba / Carscoops.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche



čitanja : 45



Komentari