
Kompanija je najpre saopštila da će obustaviti proizvodnju u svojoj fabrici u francuskom gradu Poasi na tri nedelje u oktobru zbog "nepovoljnih uslova" na evropskom tržištu, a 2.000 zaposlenih će raditi po skraćenom radnom vremenu.
Pored toga, Stelantis ograničava proizvodnju i na lokacijama u Nemačkoj, Italiji, Poljskoj i Španiji, prenosi Figaro.
U Italiji, fabrika u Pomiljanu kod Napulja privremeno zaustavlja proizvodnju modela "fiata panda" od 29. septembra do 6. oktobra i modela "alfa romeo tonale" do 10. oktobra, kako bi se proizvodnja uskladila sa smanjenom potražnjom.
Firma uvodi slične mere i u svojim pogonima u gradu Tihi u Poljskoj, Ajzenahu u Nemačkoj, kao i u Saragosi i Madridu u Španiji. Zastoj u proizvodnji će, u zavisnosti od lokacije, trajati od nekoliko dana do dve nedelje.
Stelantis objašnjava ove odluke kao prilagođavanje tržištu i optimizaciju zaliha pred kraj godine. Sindikati, međutim, upozoravaju da navedene mere odražavaju dublju krizu evropske automobilske industrije i ne isključuju mogućnost trajnih zatvaranja fabrika.
U fabrici u francuskom Poasiju, posebno je zabrinjavajuća situacija modela "opel moka", pošto će se njegova proizvodnja sasvim zaustaviti 2028. godine.
Folksvagen je nedavno smanjio prognoze za 2025. i planira otpuštanje 35.000 radnika u Nemačkoj, što pokazuje da je ceo sektor automobilske proizvodnje u Evropi pod pritiskom konkurencije i slabog tržišta, dodaje francuski list, prenosi Tanjug.
Izvor: Politika.rs / Tanjug
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat