
Dok laboratorijski testovi pokazuju prosečne emisije od samo 28 g CO₂ po kilometru, podaci iz stvarnog sveta prikupljeni od 127.000 PHEV vozila registrovanih 2023. godine otkrivaju emisije bliže 139 g/km – gotovo pet puta više. Vlasnici ih očigledno više voze na benzin nego na struju, navodi Revija HAK.
PHEV vozila, koja delimično rade na struju, ali se i dalje oslanjaju na benzinske ili dizelske motore, trenutno čine oko 8,6% ukupne prodaje novih automobila u EU u 2025. godini. Proizvođači automobila žele da nastave sa njihovom prodajom čak i nakon isteka roka EU-a za vozila s nultom emisijom 2035. godine. Naime, nadaju se da će EU olabaviti pravila.
Da bi se rešila ta razlika, EU planira da pooštri faktor korisnosti, formulu koja se koristi za prilagođavanje službenih ocena CO₂ da bi se bolje detektovao način na koji se ti automobili u stvari voze.
Međutim, lobi evropskih proizvođača automobila vrši pritisak na EU da odustane od ovih planiranih promena. Ekološka grupa Transport & Environment (T&E) insistira na tome da EU treba da ostane čvrsta, naglašavajući da su PHEV-ovi i dalje gori za klimu nego što se reklamira.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi