home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Audi Q5 e-hybrid
 
Novi podaci Evropske unije pokazuju da plug-in hibridni automobili (PHEV) zagađuju daleko više nego što sugerišu zvanični testovi.

Dok laboratorijski testovi pokazuju prosečne emisije od samo 28 g CO₂ po kilometru, podaci iz stvarnog sveta prikupljeni od 127.000 PHEV vozila registrovanih 2023. godine otkrivaju emisije bliže 139 g/km – gotovo pet puta više. Vlasnici ih očigledno više voze na benzin nego na struju, navodi Revija HAK.

PHEV vozila, koja delimično rade na struju, ali se i dalje oslanjaju na benzinske ili dizelske motore, trenutno čine oko 8,6% ukupne prodaje novih automobila u EU u 2025. godini. Proizvođači automobila žele da nastave sa njihovom prodajom čak i nakon isteka roka EU-a za vozila s nultom emisijom 2035. godine. Naime, nadaju se da će EU olabaviti pravila.

Da bi se rešila ta razlika, EU planira da pooštri faktor korisnosti, formulu koja se koristi za prilagođavanje službenih ocena CO₂ da bi se bolje detektovao način na koji se ti automobili u stvari voze.

Međutim, lobi evropskih proizvođača automobila vrši pritisak na EU da odustane od ovih planiranih promena. Ekološka grupa Transport & Environment (T&E) insistira na tome da EU treba da ostane čvrsta, naglašavajući da su PHEV-ovi i dalje gori za klimu nego što se reklamira.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi



čitanja : 73



Komentari