

Sitroen ga je proizvodio punih 20 godina i za to vreme sa traka je izašlo gotovo 1,5 miliona komada. Najprepoznatljiviji je bio po hidraulici. Mogao je da se vozi i na tri točka odnosno hidraulika je prilagođavala kretanje. Zbog svoje skraćenice DS, u matičnoj zemlji su ga zvali des ili boginja.

Pravljen je u više verzija odnosno osim standardnog imao je i kabrio verziju sa 2 vrata, kao i karavan (ili kombi) sa pet. Već na prvom predstavljanju odnosno na sajmu dobijene su desetine hiljada porudžbina. Zvanična prodaja je počela 1956. i vremenom je prolazio i kroz redizajn. Najveći je bio sredinom šezdesetih kada je dobio farove po kojima je najpoznatiji.
Automobil francuski, dizajner italijanski
Motori ugrađivani u Ajkulu išli su od 1.900 do 2.350 kubika. Poslednji primerak je proizveden u aprilu 1975. Ni ovaj automobil nije bio bez problema i u prvim godinama je frustrirao vlasnike zbog nepouzdanosti i kvarenja. Ni Sitroen nije mogao brzo da odgovori popravkom. Ipak, vremenom je preokrenuo taj imidž u veoma pouzdano vozilo.
Za izgled Ajkule zaslužan je italijanski dizajner Flaminio Bertoni, zajedno sa francuskim inženjerom Andreom Lefebrom. Ono što je bila velika promena jeste prelazak na zaobljene crte automobile s obzirom na to da su dotad automobili mahom bili „kockasti“. Iako se to ne može naslutiti samo pogledom na automobil, ali Ajkula je tokom godina učestvovala i u automobilskim trkama.
Jedan od najpoznatijih događaja u vezi s Ajkulom koji se uvek prepričava jeste pokušaj atentata na francuskog predsednik Šarla de Gola. Uprkos tome što su zadnje gume Ajkule u kojoj se vozio predsednik bile pogođene, vozač je zahvaljujući hidraulici uspeo da kontroliše automobil i da pobegne napadačima.
Izvor: Forbes.n1info.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Citroen