home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Citren DS
 
Legendarni Sitroenov model DS najpoznatiji kao Ajkula, ovog oktobra obeležava 70. rođendan. On je javnosti predstavljen 5. oktobra 1955. na Pariskom automobilskom sajmu. I tada je izazvao veliku pažnju. Najpre zbog svog dizajna odnosno aerodinamičnosti, ali i zbog inovacija u proizvodnji.

Citroen DS

Sitroen ga je proizvodio punih 20 godina i za to vreme sa traka je izašlo gotovo 1,5 miliona komada. Najprepoznatljiviji je bio po hidraulici. Mogao je da se vozi i na tri točka odnosno hidraulika je prilagođavala kretanje. Zbog svoje skraćenice DS, u matičnoj zemlji su ga zvali des ili boginja.

Citroen DS

Pravljen je u više verzija odnosno osim standardnog imao je i kabrio verziju sa 2 vrata, kao i karavan (ili kombi) sa pet. Već na prvom predstavljanju odnosno na sajmu dobijene su desetine hiljada porudžbina. Zvanična prodaja je počela 1956. i vremenom je prolazio i kroz redizajn. Najveći je bio sredinom šezdesetih kada je dobio farove po kojima je najpoznatiji.

Automobil francuski, dizajner italijanski

Motori ugrađivani u Ajkulu išli su od 1.900 do 2.350 kubika. Poslednji primerak je proizveden u aprilu 1975. Ni ovaj automobil nije bio bez problema i u prvim godinama je frustrirao vlasnike zbog nepouzdanosti i kvarenja. Ni Sitroen nije mogao brzo da odgovori popravkom. Ipak, vremenom je preokrenuo taj imidž u veoma pouzdano vozilo.

Za izgled Ajkule zaslužan je italijanski dizajner Flaminio Bertoni, zajedno sa francuskim inženjerom Andreom Lefebrom. Ono što je bila velika promena jeste prelazak na zaobljene crte automobile s obzirom na to da su dotad automobili mahom bili „kockasti“. Iako se to ne može naslutiti samo pogledom na automobil, ali Ajkula je tokom godina učestvovala i u automobilskim trkama.

Jedan od najpoznatijih događaja u vezi s Ajkulom koji se uvek prepričava jeste pokušaj atentata na francuskog predsednik Šarla de Gola. Uprkos tome što su zadnje gume Ajkule u kojoj se vozio predsednik bile pogođene, vozač je zahvaljujući hidraulici uspeo da kontroliše automobil i da pobegne napadačima.

Izvor: Forbes.n1info.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Citroen



čitanja : 55



Komentari