home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Dacia Jogger & Sandero Stepway
 
Cene novih automobila širom sveta neprestano rastu, a to nije samo subjektivni utisak

Proizvođači dižu cene i istovremeno se bore s troškovima elektrifikacije, sve strožim emisijskim normama, inflacijom, carinama i nepovoljnim ekonomskim okruženjem. U takvoj situaciji, usled rasta cena, pristupačnost novih vozila sve češće pada u drugi plan. Jedan proizvođač je ipak uspeo da preokrene trend, a to je posebno vidljivo na nemačkom tržištu. Povećao je cene, a istovremeno prodao više automobila.

Prema podacima JATO Dynamicsa, jedan proizvođač je uspeo da poveća prosečnu prodajnu cenu svojih vozila za čak 48 posto, a da pritom ostvari i rast prodaje od 19 posto na nemačkom tržištu. Iako izveštaj ne navodi direktno o kojem brendu je reč, prosečna cena od oko 15.000 evra upućuje na rumunsku marku Dacia (u vlasništvu francuskog Renaulta).

Ovaj proizvođač je stekao reputaciju zbog jednostavnih, racionalnih i cenovno prihvatljivih modela poput Sandera, koji je prošle godine bio najprodavaniji automobil u Evropi.

Dacia Sandero

Još uvek među najjeftinijima

Kako navodi Index.hr, uprkos znatnim poskupljenjima u proteklih nekoliko godina, Dacia i dalje nudi jedne od najpovoljnijih modela u svojim klasama. Marka se dosledno drži filozofije funkcionalnosti i jednostavnosti, bez nepotrebne tehnologije ili dodataka koji poskupljuju vozilo – što odgovara kupcima koji traže osnovni prevoz za svaki dan.

Dacia Jogger

U Nemačkoj Sandero kreće od 12.490 evra, što je znatno ispod proseka konkurencije u segmentu malih gradskih automobila. Električni Spring je dostupan od 16.900 evra, Jogger od 17.990 evra, Duster od 18.990 evra, a novi Bigster dolazi po ceni od 23.990 evra. U vremenu kada su cene novih vozila nerealno naduvane, Dacijina ponuda deluje razumno.

Dacia Spring

Nemačko tržište u problemima

Dacijin uspeh je još upečatljiviji kada se uporedi s ostatkom nemačkog tržišta, koje je pod sve većim pritiskom. Prema izveštaju The Automotive Pricing Study, cene novih automobila u Nemačkoj su od 2019. do 2024. narasle za 40 posto, dok je broj prodatih vozila pao za 22 posto.

Najveći pad je zabeležen u segmentu vozila ispod 30.000 evra, gde su istinski pristupačne opcije sve ređe. Mnogi kupci su tako prisiljeni da posegnu za skupljim modelima ili da potpuno odustanu od kupovine novog automobila.

Dacia Duster

Sve teže do novog automobila

Znatni rast cena u velikoj meri se može povezati s elektrifikacijom pogona, uključujući hibride svih vrsta, koji redovno dolaze s višom cenom. Ipak, studija ističe da je otprilike trećina ukupnog poskupljenja direktno vezana uz potpuno električna vozila, dok ostatak otpada na šire ekonomske faktore.

Iako su prosečne neto plate u Nemačkoj porasle za 24 posto u istom periodu, to nije bilo dovoljno da prate poskupljenja, pa je ukupna pristupačnost pala za 11 posto. Kao rezultat toga sve više kupaca okreće se drugim oblicima finansiranja ili tržištu polovnih vozila.

Dacia Bigster

Automobilska industrija gubi širu bazu kupaca

Studija upozorava na dugoročni rizik: proizvođači se sve više oslanjaju na manji broj imućnijih kupaca. Kako se cene penju, a broj prodatih vozila pada, krug potencijalnih kupaca se sužava. Ako se trend udaljavanja od pristupačnosti nastavi, ugrožava se i održiv rast.

Analitičari upozoravaju da je krajnje vreme da proizvođači i distributeri preispitaju svoje strategije. Tržište se ne može oslanjati isključivo na visoke marže – jer ako prosečni kupac više ne može da učestvuje, prodaja će i dalje imati negativan predznak.

Izvor: Index.hr / JATO Dynamics

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia



čitanja : 62



Komentari