
Ova vozila će proći obavezna ispitivanja; Azimut će morati da pokaže usklađenost sa brojnim bezbednosnim, ekološkim i ergonomskim standardima, uključujući testiranje pogonskog sklopa, šasije, kočnica i još mnogo toga. Proces testiranja će se nastaviti do proleća 2026. godine: ovaj vremenski period će omogućiti da se krosoveri testiraju u različitim vremenskim uslovima i temperaturama.
Pilot primerci se proizvode na glavnoj montažnoj traci: Azimut se pravi na istoj montažnoj traci koja trenutno proizvodi Vestu. Prema zvaničnim podacima, 92% komponenti u pretprodukcijskim vozilima proizvodi se korišćenjem istih alata.

Podsećanja radi, sa dužinom od 4.416 mm, Azimut je nešto kraći od Veste, koja ima istu platformu, iako mu je međuosovinsko rastojanje povećano za 40 mm na 2.675 mm. Točkovi su od 18 inča, klirens od tla iznosi 208 mm, ali pogon na sva četiri točka neće biti dostupan.


U početnoj fazi, obećava se da će krosover imati unapređene VAZ motore 1.6 (120 KS) i 1.8 (132 KS). Prvi će imati šestostepeni manuelni menjač, dok će drugi dobiti CVT. Takođe je najavljen i turbo motor od 150 konjskih snaga uparen sa šestostepenim automatskim menjačem, ali će stići kasnije. Serijska proizvodnja bi trebalo da počne sredinom 2026. godine.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs