
U razgovoru za Auto Express, izvršni direktor Lamborghinija, Stefan Vinkelman, rekao je: „Kada je u pitanju naš tip automobila, [naši kupci] danas ne vide [električni automobil] kao alternativu. Mogli bismo da napravimo [električni automobil]“, rekao je, „ali mislim da je to pogrešna ponuda za naredne godine, za Lamborghini.“
Rekao je da njegov tim treba da odluči „u narednih nekoliko dana, nedelja, šta da radi“ – sugerišući da je javno saopštenje o budućoj strategiji pogonskog sklopa Lamborghinija neizbežno. „Za Lanzador, to je nešto o čemu moramo da odlučimo ove godine“, rekao je.

Vinkelman je opravdao svoj stav, navodeći stagnirajuću tržišnu potražnju za električnim vozilima, kao i javnu percepciju brenda: „Ako se vratite samo tri, četiri godine unazad, stopa usvajanja električnih automobila bila je mnogo veća nego danas.“
„Nije stvar samo u onih 10.000 koji kupuju naše automobile; na društvenim mrežama imamo više od 70 miliona pratilaca i većina nikada neće moći da kupi naš automobil. Zajednica fanova je gotovo podjednako važna kao i naši kupci.“
Kada je Lamborghini prvi put najavio električni Lanzador 2+2 još leta 2023. godine, to je bilo predstavljeno kao pogled na budućnost kompanije sa nultom emisijom. Međutim, uspeh sa hibridnim Revueltom i Urusom SE, kao i velika potražnja za novim Temerariom, podstakli su Lamborghini da nastavi sa razvojem PHEV-a, uključujući i Lanzador spreman za proizvodnju.
„Veliki korak koji smo napravili bio je prelazak celog brenda na PHEV – i to je prošlo uspešno“, rekao je Vinkelman. „Ovo je bio važan i presudan trenutak jer je to dodatna težina, dodatni troškovi, veća složenost – mnogo objašnjenja za kupca.“
„Dali smo jedno obećanje: novi automobili će imati novi dizajn, biće brži, a korist za Lamborghini, za svet, a i za vas, jeste da će imati niže emisije CO2. To je obaveza koju smo dali unapred i na veoma jednostavan način. Zato smo srećni i zadovoljni što se ovo uspešno realizuje“, rekao je Vinkelman.
Izvršni direktor je takođe potvrdio da će kompanija nastaviti da proizvodi svoj V12 motor i nakon 2030. godine i da će i sledeća generacija Urusa biti ponuđena sa pluh-in pogonskim sklopom kada stigne pre kraja decenije. „Razmotrili smo to na veoma analitički način“, rekao je Vinkelman. „Shvatili smo da nema šanse da napravimo Urus kao električno vozilo. Zato smo napravili PHEV. Sledeća generacija je takođe PHEV, koja stiže 2029. godine.“
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs