
U pismu Evropskoj komisiji ACEA upozorava da je prelazak na električna vozila sporiji od očekivanog. Prema njihovim podacima, da bi se ispunili klimatski ciljevi, 25 posto novih automobila već sada bi trebalo da bude potpuno električno, a udeo je tek 16 posto. Industrija zato traži fleksibilnost, uvođenje CO2-neutralnih goriva kao legitimne alternative, blaže kazne za proizvođače koji ne dostignu ciljeve te mogućnost sticanja CO2 kredita za vozila s nižim emisijama.

Kako prenosi Jutarnji.hr, Nemačka i Italija u zajedničkom pismu Briselu predlažu reviziju zakonodavstva da bi se izbegle kazne. Obe zemlje traže da se u kalkulaciju emisija uključe i biogoriva te da se više pažnje posveti razvoju infrastrukture za punjenje i vodonik. Takođe upozoravaju da elektrifikacija nije jedini put prema smanjenju emisija, već da bi u obzir trebalo da se uzmu i hibridni pogoni.
Nemački kancelar Fridrih Merc je nakon sastanka s predstavnicima industrije u Berlinu izjavio da će "učiniti sve da bi sprečio zabranu SUS automobila 2035. godine", te da industriji treba više vremena za tranziciju. Sastanak je obuhvatio i teme slabljenja prodaje, kineske konkurencije, trgovinskih napetosti, gubitka radnih mesta i rasta troškova proizvodnje, problema koji sve više opterećuju evropske proizvođače.
Evropska komisija za sada ne popušta, ali će se cilj o nultoj emisiji novih automobila i kombija zvanično preispitati do kraja godine. Ishod bi mogao da odredi smer evropske automobilske industrije za narednu deceniju, između ubrzanog prelaska na struju i realnijeg, postepenog napuštanja benzina i dizela.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi / Fiat