
Foto: Arhiva / Nemačka policija
Ograničenje brzine od 120 km/h na delovima autoputeva u Nemačkoj na kojima još nema ograničenja moglo bi da smanji broj smrtnih slučajeva u saobraćaju na nemačkim autoputevima za otprilike trećinu.
To je zaključak ekonomistkinje Maike Mec-Peters sa Univerziteta Ruhr u Bohumu. Njena studija je objavljena u časopisu Transportation Research Part A: Policy and Practice.
Kako navodi Revija HAK, analiza se temelji na podacima od 2017. do 2019. godine. Uzeti su u obzir uslovi na putevima, saobraćajni volumen, vremenske prilike i regionalni faktori. Na ulazima i izlazima s autoputeva posebno bi dobro došla ograničenja brzine. Mnogi automobili tamo putuju velikim brzinama te su u koliziji sa sporijim vozilima koja se uključuju u saobraćaj, često s velikim razlikama u brzini. To povećava rizik od nesreća. Međutim, na prometnim deonicama puteva ograničenje je manje efikasno jer gustina saobraćaja ionako ograničava i standardizuje brzinu.
Prethodne studije o ograničenjima brzine u Nemačkoj su bile uglavnom zastarele ili važeće samo lokalno. Poslednja velika studija datira iz 1970-ih i otkrila je 20 posto manje žrtava nesreća pri brzini od 130 km/h. Od tada nedostaju pouzdani podaci, već pet decenija. Lokalni eksperimenti, poput onih na A24 između Berlina i Hamburga, takođe su pokazali pozitivne efekte, ali su naknadno otkazani. Studija iz Bohuma sada prvi put pruža podatke za celu zemlju.
Izvor: Revijahak.hr