home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Atto 3
 
Kineski proizvođači imaju veliku prednost u odnosu na mnoge konkurente – proizvode električne (i ostale) automobile po veoma niskoj ceni. Posledica toga je da cene, čak i uz uvozne tarife, mogu da budu niže ili jednake cenama drugih električnih automobila iz različitih zemalja ili čak jednake cenama automobila sa SUS motorima.

S obzirom na brzu globalnu ekspanziju BYD-a, na primer, i jedan od brendova koji je već ostavio trag u Evropi, Japanci su želeli da saznaju tajnu koja stoji iza niskih proizvodnih troškova električnih vozila te marke. Japansko ministarstvo ekonomije i trgovine je održalo seminar, kojem je prisustvovalo 70 proizvođača delova, da bi istražilo trendove u električnim vozilima.

Zvezda seminara bio je BYD Atto 3. Bio je to prvi BYD lansiran u Japanu, u januaru 2023., a cena mu je od 26.800 evra. Osim njega, u studiji su učestvovali NIO ET5 i Tesla Model 3. Nakon rastavljanja, BYD-ovi su impresionirali Japance. Otkrili su da je razlog niskih cena činjenica da sami proizvode gotovo sve komponente automobila, ali baterije su im najviše privukle pažnju, navodi Revija HAK.

BYD je drugi najveći svetski proizvođač baterija za električne automobile, s udelom od 16,4% na globalnom tržištu. Nadmašuje ga samo kineska firma CATL, koja ima udeo od 37,1%. To je ključno za nisku cenu automobila, jer sama baterija čini otprilike trećinu ukupne vrednosti vozila. BYD takođe proizvodi 8-u-1 osovinu, koja se sastoji od prednje osovine s motorom, pretvaračem, menjačem i drugim pogonskim i energetskim sistemima, kao važan deo strategije smanjenja troškova. Ne samo to, već je i mali broj delova koji se koriste u svakom vozilu nešto što je iznenadilo Japance.

Što se tiče BYD Dolphina, od svih njegovih delova i komponenti, samo staklo (takođe od kineskog Fuyaoa) i gume (koje se mogu nabaviti od raznih dobavljača) ne proizvodi BYD. Sve ostalo se proizvodi interno. Kod evropskih i japanskih proizvođača, poput Volkswagena, Toyote, Renaulta, BMW-a…, eksterni dobavljači čine veliki deo strukture pojedinih modela vozila, a to povećava troškove jer su u delove uključene i marže tih proizvođača.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 104



Komentari