
Vozeći na rezervi, udaljenost koju je moguće preći pre nego što se motor zaustavi zbog nedostatka goriva obično je dovoljna da se stigne do najbliže benzinske stanice. Međutim, nije preporučljivo doći do ove ekstremne situacije i, osim činjenice da sistem upozorenja na rezervu može da zakaže ili da ne radi s apsolutnom preciznošću, autonomija vozila u rezervi je veoma promenjiva zavisno o vrsti mehanike, njenoj potrošnji i samom modelu automobila.
Ostati na rezervi tokom putovanja na putu obično uzrokuje stanje teskobe koje je kontraproduktivno za održavanje bezbedne vožnje. Dalje, ostati na putu zbog nedostatka goriva je situacija koja se može kazniti novčanom kaznom u zemljama poput Nemačke, ističe Jutarnji.hr.
Iako je ovo situacija koju je uvek preporučljivo izbegavati, vožnja na rezervi je nešto što se uvek može dogoditi zbog lošeg predviđanja ili zbog nekih drugih okolnosti, kao što je pronalazak benzinske stanice zatvorene noću. U vezi s ovim problemom, britanski sajt Compare The Market je sproveo analizu autonomije raspoložive rezerve automobila koji redovno kruže putevima s benzinskim i hibridnim motorima i pripadaju različitim kategorijama. U studiji su poređane udaljenosti koje svaki model može da pređe nakon što se upali indikator rezerve.
Automobili s većom autonomijom u rezervi:
Volkswagen Passat (120 kilometara)
Volvo V40 (113 kilometara)
Ford Mondeo (112 kilometara)
BMW Serija 5 (109 kilometara)
Toyota Prius (107 kilometara)
Mercedes E-klasa (103 kilometra)
Audi Q5 (102 kilometra)
Range Rover Sport (101 kilometar)
Automobili s manjom autonomijom u rezervi:
BMW M3 (51 kilometar)
Kia Picanto (52 kilometra)
Fiat 500 (59 kilometara)
Mini Cooper (60 kilometara)
Mitsubishi Outlander (61 kilometar)
Jaguar XK (62 kilometra)
Citroen C1 (62 kilometra)
Peugeot 108 (63 kilometra)
Nissan Juke (65 kilometara)
Ford Fiesta (66 kilometara)
Pravilo 10 posto
Međutim, rezultati studije pokazuju da se ne treba bojati kada se upali upozorenje za nizak nivo goriva jer se uopšteno poštuje pravilo od 10 %, što je udeo rezervoara koji je većina proizvođača odredila za rezervu. Iznos koji je u gotovo svim slučajevima više nego dovoljan za odlazak do neke pumpe koja se nalazi u blizini.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen