
Kako se određuje vrednost?
Kako navodi Index.hr, Interbrand rangira brendove prema njihovoj vrednosti, koja se izračunava na bazi tri ključne komponente. To uključuje finansijsku analizu, "ulogu brenda" koja meri uticaj brenda na odluku o kupovini, te "snagu brenda", definisanu kao sposobnost stvaranja lojalnosti te osiguravanja održive potražnje i profita u budućnosti.
Na samom vrhu lestvice za 2025. godinu se nalaze Apple (470,9 milijardi dolara), Microsoft (388,5 milijardi dolara) i Amazon (319,9 milijardi dolara). Međutim, fokus ovog izveštaja je na automobilskoj industriji.
Toyota na vrhu, nemački divovi u padu
Najvredniji proizvođač automobila je ponovo Toyota, koja je zauzela visoko 6. mesto u ukupnom poretku. Vrednost brenda je procenjena je na 74,2 milijarde dolara, što predstavlja rast od 2 posto u odnosu na prošlu godinu.
Odmah iza Toyote, kao drugi najvredniji automobilski brend, smestio se Mercedes na 10. mestu s procenjenom vrednošću od 50,1 milijardu dolara. Ipak, to je značajan pad od 15 posto u poređenju s 2024. godinom. Sličan trend je zabeležio i BMW, čija vrednost je pala za 10 posto na 46,8 milijardi dolara, što ga je smestilo na 14. mesto.
Najveći pad ima Tesla, čija vrednost je pala za čak 35 posto "suočena s većom konkurencijom električnih vozila". Vrednost Tesle je sada procenjena na 29,5 milijardi dolara.
Novi igrač na listi
Na listi su se našli i drugi poznati brendovi: Honda (29.), Hyundai (30.), Audi (52.), Ferrari (54.), Volkswagen (56.), Porsche (57.) i Kia (89.). Novopridošlica na lestvici je kineski BYD, koji je zauzeo 90. mesto s procenom od 8,1 milijarde dolara.
Globalni glavni strateg Interbranda, Manfredi Ricca, izjavio je: "BYD je najveći disraptor na automobilskom tržištu od Tesle. Proizvod je svetske klase i ostvario je ogroman napredak na evropskom tržištu dok se širi iz svoje azijske baze."
Kao brendove koje treba pratiti u budućnosti, Interbrand je istakao Ford i Volvo.
Izvor: Index.hr / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota