
Nakon osam godina razvoja, Gotion je prvi put predstavio Jinshi bateriju u maju 2024. Kompanija izveštava da baterija ima gustinu energije ćelija od 350 Wh/kg. Ova brojka je otprilike 40% veća od gustine energije koja se nalazi u uobičajenim litijumskim baterijama koje se koriste u mnogim današnjim električnim vozilima. Celi sistem baterijskog sklopa je dizajniran da ima gustinu energije od 280 Wh/kg, prenosi Revija HAK.
Osim samog dometa, Gotionova baterija obećava impresivnu izdržljivost i bezbednost. Kompanija predviđa vek trajanja od preko 1.000.000 km te može da podnese 3000 ciklusa punjenja i pražnjenja. To bi znači da će baterija trajati duže od samog automobila. Takođe, pouzdano radi u širokom rasponu temperatura, od -20°C do 85°C. Gotion je potvrdio da je baterija Jinshi prošla nekoliko zahtevnih bezbednosnih testova, uključujući zagrejavanje na 200°C, probijanje ekserom i gnečenje, sve bez opasne reakcije.
Put od laboratorijskog koncepta do upotrebljivog proizvoda je bio dug. Gotion je postavio pilot proizvodnu liniju, koja ima kapacitet od 0,2 GWh. Kompanija izveštava o stabilnoj stopi prinosa od 90%, što znači da većina proizvedenih baterija zadovoljava standarde kvaliteta. Inženjeri su takođe napravili ključna tehnička poboljšanja, povećavajući kapacitet baterijskih ćelija za 150% u poređenju s ranim verzijama. Kako bi dokazala svoju spremnost za stvarni svet, baterija je već testirana u prototipnim vozilima na više od 10.000 km. Gotion je već počeo rad na projektovanju mnogo većeg postrojenja za masovnu proizvodnju od 2 GWh. Kompanija nije otkrila tačan trošak ili vremenski okvir izgradnje, ali izgradnja takve fabrike bi mogla da košta do 233 miliona evra za svaki GWh kapaciteta. Plan kompanije je integrisati bateriju Jinshi u mali broj vozila do 2027., s ciljem široke masovne proizvodnje do 2030. godine, piše eeworld.com.cn.
Izvor: Revijahak.hr / eeworld.com.cn
Foto: Gotion