
Podaci su pokazali da hibridna vozila emituju samo 19 odsto manje ugljen dioksida od automobila na benzin i dizel, dok prema laboratorijskim testiranjima ova vozila zagađuju okolinu 75 posto manje od standardnih, pokazalo je istraživanje neprofitne grupe Transport and Environment, prenosi Gardijan.
Evropski proizvođači automobila promovisali su hibridna vozila (PHEV), koja koriste električne baterije pored motora, kao prevozno sredstvo koje smanjuje emisije štetnih gasova.
Kako prenosi Tanjug, realni podaci pokazuju da ova vozila emituju sve više štetnih gasova, dok se prema laboratorijskim testiranjima ta emisija smanjuje, izjavila je naučnica Sofija Navas Golke, jedna od autora studije. Kako prenosi Tanjug, istraživači su analizirali podatke o 800.000 vozila u periodu od 2021. do 2023. godine. Autori studije pripisuju razliku između njihovih rezultata i laboratorijskih testiranja činjenici da hibridni automobili tokom vožnje pređu samo 27 odsto koristeći električni pogon, dok zvanične procene govore da taj procenat iznosi 84 posto.
U analizi se navodi da će dve korektivne mere, koje je najavila Evropska komisija, smanjiti ovu razliku, ali je neće u potpunosti prevazići. Studijom je utvrđeno da, čak i kada koriste električni režim rada, hibridna vozila emituju veći nivo štetnih emisija od zvaničnih procena. Razlog za to je što njihovi električni motori nisu dovoljno jaki da bi delovali samostalno, pa tokom trećine distance koju prelaze na električni pogon sagorevaju i fosilno gorivo.
Smele tvrdnje koje daju proizvođači automobila o svojim hibridnim vozilima nisu realne, kazao je analitičar Kolin Voker. Hibridna vozila ponovo su uvučena u političku debatu dok proizvođači automobila vrše pritisak na EU da ublaži postavljene ciljeve radi smanjenja emisije CO2, navodi Gardijan.
Zabrana automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. naišla je na protivljenje auto-industrije i zemalja koje imaju razvijenu proizvodnju automobila. Nemački kancelar Fridrih Merc kazao je da ne sme doći do drastičnog smanjenja u proizvodnji automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u 2035, dok neki nemački političari vide hibridna vozila kao način da novi propisi EU budu fleksibilniji.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mitsubishi