home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Sajam u Ženevi
 
Veliki auto saloni, nekada centri blještavih svetskih premijera, danas izumiru. U Švajcarskoj više nema legendarnog Ženevskog auto salona koji se održavao od 1905. godine, u Nemačkoj je tradicionalni Frankfurtski salon preseljen u Minhen, govori se ukidanju auto salona u Detroitu, a slični trendovi se beleže i u drugim velikim gradovima, gde automobilske firme često preskaču sajmove zbog troškova i logistike.

Ipak, novo istraživanje sugeriše da je prevremeni oproštaj od salona možda velika greška. Studiju, koju je sproveo institut Clarify Group, naručili su organizatori auto salona u Njujorku, Los Anđelesu i Kanadi, a rezultati jasno pokazuju da izložbe automobila i dalje snažno utiču na odluke kupaca.

Uprkos sve manjem broju posetilaca, primera radi, Detroit Motor Show je 2025. godine privukao tek 275.000 ljudi, u poređenju 774.000 u 2019., navodi se da gotovo 40 posto posetilaca planira da kupi novo vozilo u roku od 12 meseci nakon posete salonu. Čak 68 posto njih namerava da to učini unutar dve godine. To znači da su posetioci gotovo tri puta skloniji kupovini novog automobila u odnosu na prosečnog potrošača, navodi Jutarnji.hr.

Zanimljivo je da samo 37 posto ispitanika dolazi na salon s izričitom namerom da istraži modele pre kupovine, iako 84 posto priznaje da im je poseta pomogla pri donošenju konačne odluke. Više od polovine onih koji su planirali kupovinu unutar godinu dana nakon posete, njih 58 posto, nastavilo je istraživanje na internetu, dok je 55 posto otišlo u salon automobila, a 39 posto i na probnu vožnju. Gotovo trećina, tačnije 28 posto, nakon toga je zaista kupila novi automobil koji je videla na salonu.

Sajam u Njujorku

Glavni motiv posetilaca ostaje isti kao i decenijama pre, čak 80 posto dolazi da bi videlo najnovije modele i marke. Ipak, upravo u tome leži i najveći problem: mnogi proizvođači poslednjih godina su smanjili svoje nastupe ili potpuno izostali s određenih sajmova. Prema istraživanju, 23 posto posetilaca je zbog toga razmotrilo kupovinu druge marke, a 20 posto ih je izgubilo interes za marku koja se nije pojavila. Drugim rečima, odsutnost s velikih sajmova može direktno da utiče na prodaju.

Postoji ipak tračak optimizma, mlađi posetioci, posebno generacija Z, pokazuju veću sklonost preporučivanju auto salona prijateljima i porodici. Oni su 1,5 puta skloniji da šire pozitivno iskustvo i smatraju salone dobrim načinom da se doživi automobil uživo.

Predsednica Los Angeles Auto Showa, Teri Tonis, istakla je da "auto saloni i dalje igraju vitalnu ulogu u putu kupca", dok je predsednik Clarify Groupa, Deren Slajnd, dodao da "rezultati demantuju zastarelu pretpostavku da su potrošači izgubili interes za direktna automobilska iskustva".

Ipak, ne ide sve u prilog salonima. Iako 40 posto posetilaca planira kupovinu, ukupna posećenost je gotovo prepolovljena. Ako uporedimo brojke, 40 posto posetilaca u Detroitu 2019. je značilo više od 300.000 potencijalnih kupaca, dok ta brojka danas iznosi tek oko 110.000. Auto saloni, dakle, još uvek imaju veliki uticaj, ali publike koja ih doživljava iz prve ruke ima sve manje, a za to je kriva i autoindustrija zbog svojih izostanaka i skromnijih nastupa na salonima.

Izvor: Jutarnji.hr / Carscoops.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / GIMS / Alfa Romeo



čitanja : 74



Komentari