home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes CLA
 
Mercedes s novim CLA konačno ima električnog konja za jahanje za šta im je bilo potrebno sedam godina da sustignu američku marku nudeći sličan model s nešto boljom autonomijom i maltene istom cenom. Zašto im je trebalo toliko dugo?

Možda nije pravi trenutak za poređenje, jer su šefovi Tesle brzopotezno pod pritiskom pada prodaje lansirali još jeftiniju i pojednostavljenu verziju najprodavanijih Modela Y i 3.

I to nije prvi, a sigurno ni poslednji put. Da li će Tesla ponovo destabilizovati tržište igrajući se kontinuirano s cenama svojih električnih automobila to ćemo tek da vidimo. To je igra koja je takođe skupo koštala američku marku zbog čega su izgubili poverenje kupaca, a u kojoj je Mercedes pokušavao da ostane po strani. Međutim, Nemci žele da pokažu Amerikancima ko je šef autoindustrije lansiranjem osnovne verzije novog električnog CLA.

Mercedes CLA

Dakle, novi CLA 200 EQ 165 kW u Progressive verziji košta 46.950 evra, odnosno oko 41.000 evra sa subvencijom, bez popusta proizvođača, za nove električne automobile koje planira da aktivira nemačka vlada. Govorimo o osnovnoj verziji s jednim električnim motorom smeštenim na zadnjoj osovini, koji daje maksimalnu snagu od 165 kW ili 224 KS koji se napaja se baterijom jeftinijeg sastava. Baterija je od litijum-gvožđe-fosfata (LFP) kapaciteta 58 kWh, ima maksimalnu autonomiju s jednim punjenjem od čak 541 kilometar. Tesla Model 3 u ulaznoj verziji s baterijom od 60 kWh nudi domet od 520 km i košta 40.985 evra s popustom od 4.000 evra.

Ova ekonomičnija verzija električnog CLA se može puniti od 10 do 80 posto za samo 20 minuta sa serijskim punjačem na vozilu, podržavajući maksimalnu snagu do 200 kW. Sve je manje-više slično Teslinom osnovnom modelu, uključujući što je najvažnije i cenu.

Mercedes CLA

Sedam dugih godina

Mercedes je tradicionalni proizvođač luksuznih automobila s ogromnom globalnom infrastrukturom i modelima s motorima s unutrašnjim sagorevanjem koji su donosili veliku zaradu. Tesla je od početka bila isključivo električna kompanija bez nasleđenih obaveza prema tradicionalnoj tehnologiji. Mercedes je morao da balansira prelazak na električnu mobilnost s zaštitom postojećih investicija i prodajnih kanala.

Mercedes je električni model EQC lansirao 2018. godine, a u ovom periodu od sedam godina američki specijalista je prodao milione i milione baterijskih vozila ukravši šou velikim igračima, ali i titulu najprodavanijeg automobila na svetu 2023. godine s Modelom Y. Mercedesov prvi električni model je u stvari bio elektrifikacija postojećeg GLC modela, što znači da nije bio izrađen od nule kao električno vozilo. To je rezultiralo kompromisima u efikasnosti, autonomiji i ceni.

Suprotno tome, Model 3 je od početka dizajniran kao električno vozilo s optimizovanom platformom. Mercedesu je trebalo vreme da razvije potpuno novu MMA platformu (Mercedes Modular Architecture) na kojoj je baziran novi CLA, koja omogućava bolje performanse i niže troškove proizvodnje.

Proizvodnja baterija i troškovi

Kompanija Tesla je godinama ulagala u vlastitu proizvodnju baterijskih ćelija i razvoj tehnologije, što joj je dalo značajnu prednost u troškovima i autonomiji. Mercedes je bio zavisan od spoljašnjih dobavljača baterija. Tek sada, sa LFP baterijama u novom CLA, Mercedes koristi jeftiniju tehnologiju koja omogućava konkurentne cene, mada je ta tehnologija bila manje zastupljena u Evropi pre nekoliko godina.

Veliki proizvođači poput Mercedesa moraju da budu oprezni s brzim prelascima jer imaju desetine hiljada zaposlenih, dilere širom sveta i složene lance snabdevanja. Tesla je mogla da bude agilnija i da preuzima veće rizike. Mercedes je verovatno čekao da tržište sazre i da infrastruktura za punjenje postane razvijenija pre nego što krene s masovnijom proizvodnjom pristupačnijih električnih modela.

Učenje iz grešaka

Ovih sedam godina je Mercedesu omogućilo da uči iz vlastitih iskustava s EQC i drugim EQ modelima, kao i da prati šta funkcioniše kod Tesle i drugih konkurenata. Novi CLA pokazuje da su te lekcije naučene - bolja autonomija, konkurentna cena i modernija tehnologija.

U suštini, Mercedes je bio usporeniji jer je morao da transformiše celu kompaniju izgrađenu na tradicionalnoj tehnologiji, dok je Tesla rođena kao električni brend. Ali sada, s novim CLA modelom i MMA platformom, Mercedes konačno pokazuje da može da konkuriše Tesli i po ceni i performansama, što će verovatno dodatno zaoštriti konkurenciju na tržištu električnih vozila.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 110



Komentari