home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Škoda Superb
 
Poljski reli vozač i šampion ERC-a Miko Marczyk uspeo je da u svojoj Škodi Superb sa 2.0 litarskim dizelskim motorom pređe 2.831 kilometar koristeći samo jedan rezervoar goriva.

Dizel motori postepeno nestaju, a čak i u Evropi, poslednjem uporištu onih koji koriste naftu, potražnja je naglo opala poslednjih godina. Na svom vrhuncu, dizel je činio više od 50 posto prodaje novih automobila početkom 2010-ih, pre ozloglašenog skandala Volkswagen Grupe, ali do avgusta ove godine tržišni udeo "dizalaša" među novim automobilima se smanjio na samo 8,3 posto, pokazali su podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).

Jedan od razloga sporog "umiranja" dizela je to što proizvođači automobila sistematski napuštaju ovu vrstu motora u korist hibrida, kako bi ispunili sve strože propise o emisijama. Ipak, Škoda se drži svog voljenog TDI motora u nekoliko modela, uključujući Superb. Flagship limuzina, koja je tehnički liftback, čak je postavila Ginisov svetski rekord, kojim je još jednom dokazala da dizel ostaje neprikosnoveni šampion efikasnosti za putovanja na duge relacije.

Miko Marczyk, pobednik Evropskog prvenstva u reliju 2025. godine, vozio je flagship model češkog brenda 2.831 kilometar s jednim rezervoarom goriva i bez dodatnog punjenja. Automobil je bio fabrički Superb, osim guma s niskim otporom kotrljanja i opruga za spuštanje oslanjanja od Sportline verzije. Visina vožnje je smanjena za 15 milimetara radi poboljšane aerodinamike, ali osim toga automobil nije bio modifikovan, navodi Klix.ba.

Da bi maksimizirao svoje šanse za postavljanje rekorda, Marczyk je do vrha napunio rezervoar od 66 litara svog ličnog automobila. Kao što se i očekivalo, 29-godišnji poljski vozač je bio blag na papučici gasa. Njegova ruta ga je vodila od Lodža u Poljskoj preko Nemačke i Pariza, a zatim nazad preko Holandije, Belgije i Nemačke. Vozio je prosečnom brzinom od oko 80 km/h, čime je šampion ERC-a pokazao izuzetnu suzdržanost s obzirom na to da je navikao da "pritiska" svoju Fabiju RS Rally2 do krajnjih granica.

Superb je u proseku trošio samo 2,61 litar na 100 kilometara, što je daleko bolje od zvanične potrošnje od 4,8 litara. Tokom vožnje kroz Francusku, vetar u leđa pomogao je da se postigne impresivno niska potrošnja od 2,2 litra na 100 kilometara na deonici od 200 kilometara. Male 16-inčne felne, Eco način rada i relativno mala težina od 1.590 kilograma, takođe su išli u njegovu korist.

Škoda Superb

Ovaj Superb s pogonom na prednje točkove i sedmostepenim automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom je imao oko 20.000 kilometara na brojaču kilometara pre nego što je vozač krenuo na svoje rekordno putovanje. Nepotrebno je reći da Marczyk nije istražio puni potencijal njegovog 2,0 litarskog TDI motora, snage 150 KS i 360 Nm obrtnog momenta. Da bi optimizirao rutu, pomoćno vozilo se kretalo nekoliko kilometara ispred, pružajući mu informacije koja su mu pomogle da predvidi saobraćaj, minimizira kočenje i glatko ubrzava.

Njegov sledeći cilj je preći 3.000 kilometara s jednim rezervoarom. Marczyk veruje da je to ostvarivo, napominjući da je njegova prethodna vožnja uključivala duge uzbrdice i hladnu noćnu vožnju u Nemačkoj, gde su temperature pale na 1°C. Takođe, veruje da bi korišćenje premium dizela moglo povećati njegove šanse da dostigne tu prekretnicu.

Uprkos tome, matična kompanija Škode Volkswagen Grupa postepeno ukida dizel motore. Oni su već nestali iz manjih automobila poput Pola i Fabije, a ostali su samo u Golfu, Octaviji i većim modelima. Ako Evropska unija održi planiranu zabranu novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem iz 2035. godine, motori s unutrašnjim sagorevanjem će potpuno nestati s tržišta novih automobila na kontinentu. Realno gledano, dizel možda neće preživeti ni do sredine sledeće decenije, barem ne u putničkim automobilima.

Izvor: Klix.ba / Motor1.com

Foto: Škoda 



čitanja : 154



Komentari