
Ukupno je ADAC zabeležio više od 3,6 miliona intervencija prošle godine. Broj kvarova električnih automobila je porastao za 46 posto zbog sve većeg broja električnih automobila. Uz nagli rast električnih automobila na putevima, stanje podataka u ADAC statistici kvarova se poboljšava: pokazuje da su električna vozila manje sklona kvarovima od vozila sa SUS motorima iste starosne grupe. U vozilima starim od dve do četiri godine, benzinci i dizelaši imaju dva i po puta više kvarova nego električni automobili. Stopa kvarova za vozila sa SUS motorima bila je 9,4 kvara na 1000 vozila, dok je za električne automobile bila samo 3,8, navodi Revija HAK.
Trenutna statistika kvarova analizira podatke o kvarovima ukupno 159 serija modela i daje detaljnu procenu najpouzdanijih i najosetljivijih modela vozila svih vrsta pogona. Nekoliko Toyotinih modela, koji su inače u prošlosti smatrani pouzdanima, pokazalo se sklonima kvarovima. Model s najvećom stopom kvarova je Toyota C-HR, prvi put registrovana 2020., sa 63,1 kvara na 1000 vozila. Ali i drugi Toyotini modeli imaju problema s pouzdanošću (Toyota RAV4, Yaris i Yaris Cross). Često su uzrok bili problemi sa startnim akumulatorom. Toyota je već odgovorila uvođenjem novih, snažnijih baterija.
Mini (0,3) i Audi A4 (0,4) su se pokazali kao najbolji među vozilima starim dve godine sa SUS motorima. Najboljim električnim automobilom je proglašen Tesla Model 3 (0,5). Ukupno je dvanaest modela imalo indeks kvara manji od 1. Osim Toyotinih modela (Yaris Cross 40.0; Yaris 29.2; C-HR 16.4; RAV4 18.4), negativnu pađnju je privukao i električni automobil – visoka osetljivost na kvarove Hyundaija IONIQ 5 (22.4) jeste posledica problema s integrisanom kontrolnom jedinicom punjenja (ICCU) što je već rezultiralo opozivom Savezne uprave za motorni saobraćaj.
Kao i prethodnih godina, glavni uzrok kvara je bio neispravan startni akumulator. Oni su činili 44,9 posto svih kvarova u 2024. U električnim automobilima, procentni udeo startne baterije u stopi kvara iznosi 50,5% i veći je nego u automobilima saa SUS motorom (44,6%).
Izvor: Revijahak.hr / ADAC
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi