home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault Twingo E-Tech 

François Provost, generalni direktor Renault Grupe, diže uzbunu: evropska autoindustrija mora hitno da promeni strategiju ako želi da preživi. Problem? Cene novih vozila su postale nedostižne za prosečne kupce, što zaustavlja dekarbonizaciju i ugrožava bezbednost na putevima.

Paradoks je očigledan. Dok statistika pokazuje rast broja registracija novih automobila, realnost na evropskim putevima priča drugu priču - vozni park neprestano stari, navodi Klix.ba.

Provost

Jaz između cena vozila i realnih primanja građana postaje sve veći, čineći ciljeve dekarbonizacije gotovo nemogućim. Istina, električna vozila polako postižu cenovnu konkurentnost s tradicionalnim automobilima, posebno uz državne podsticaje. Ali to nije dovoljno. Osim malih i kompaktnih modela, većina kupaca jednostavno ne može sebi da priušti novo vozilo. Situacija je znatno gora nego pre 15-20 godina.

Starenje voznog parka: 12,5 godina, i dalje raste

Provost ističe alarmantnu činjenicu: prosečno vozilo na evropskim putevima je staro 12,5 godina. Kompanije i pojedinci primorani su da voze automobile daleko iznad projektovanog veka trajanja - neki više od 20 godina starosti.

Zavisno od tržišta, ali vozila su u nekim evropskim zemljama stara 20-25 godina. Ako uračunate da svakodnevno cirkulišu ulicama, približavajući se statusu "klasika" s propratnim poreskim olakšicama koje u nekim gradovima dostižu 100 posto.

"Imamo propise o dekarbonizaciji koji dižu cene. Plate to ne prate. Rezultat? Ljudi ne mogu da kupe nova vozila i nisu zadovoljni," objašnjava jednostavno Provost.

Posledice su razorne: vozni parkovi sve stariji, emisije ostaju visoke, bezbednost ne raste jer stara vozila nemaju moderne sisteme zaštite.

"Automobilska industrija se sama uništava," zaključuje šef Renaulta.

Promena pristupa

"Moramo početi od suštinskog pitanja: Koja je maksimalna cena koju Evropljani mogu da plate za novi automobil?", predlaže Provost radikalnu promenu perspektive.

Provost zastupa jasan stav: evropski električni automobil ima smisla samo kao potpuno električno vozilo. Za razliku od japanskih Kei-Car modela koji kombinuju različite pogone, evropski pristup mora biti fokusiran isključivo na BEV tehnologiju.

Logika je jasna: ako je cilj dekarbonizacija i usklađivanje s CAFE propisima, hibridna rešenja nemaju mesto u ovoj kategoriji. Posebno za urbanu upotrebu, električni pogon je savršeno rešenje.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault



čitanja : 69



Komentari