home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota logo
 
Najveći svetski proizvođač automobila "Tojota" pre nekoliko meseci je dovršio postrojenje u SAD vredno 14 milijardi dolara, a sada već najavljuje dodatna ulaganja od deset milijardi u tu zemlju. Međutim, uprkos odličnim prodajnim rezultatima u SAD, ona ove godine trpi visoke gubitke zbog novih carina koje je uvela vlada predsednika Trampa.

Kako navodi RTS, najveći japanski i svetski proizvođač automobila "Tojota" upravo je okončao izgradnju nove fabrike baterija za hibridna i električna vozila u SAD, a već najavljuje nova krupna ulaganja u tu državu. Naime, japanski gigant će, javljaju mediji u obe države, investirati dodatnih deset milijardi dolara u postrojenja u SAD u narednih pet godina.

"Tojota", koja je tokom nedavne posete predsednika Donalda Trampa i njegovog ekonomskog tima Tokiju predstavila plan po kojem će iz svojih fabrika u SAD uvoziti sopstvena vozila "tundra" i "kamri" u Japan, te svojom logističkom i prodajnom mrežom pomagati uvoz "Fordovih" i drugih američkih vozila kako bi doprinela smanjenju japanskog trgovinskog suficita u razmeni sa SAD, tako je još jednom pokazala da je "dobar vojnik", koji predano služi ekonomskim i političkim ciljevima vlade u Tokiju.

A ona je, čini se, odlučna da ispuni velike obaveze od preko 600 milijardi dolara u vezi sa investicijama u američku privredu i masovnu kupovinu američkih proizvoda koje je preuzela na sebe tokom pregovora sa Trampovim administracijom o novim carinama. Predstavnici "Tojote" nisu saopštili o kojim investicijama je konkretno reč, već su sedmoj sili samo stavili na znanje da je reč o ulaganjima u proizvodnju hibrida i električnih vozila u SAD.

Ipak, sada je u potpunosti jasno zašto je generalni direktor "Tojote" Akio Tojoda bio uključen u razgovore japanske vlade sa predsednikom Trampom i njegovim vernim saradnicima ministrom finansija Skotom Besentom i ministrom trgovine Hauardom Lutnikom u Tokiju krajem oktobra.

Bolni paradoksi

No, spremnost "Tojote" da se prilagodi novonastalim političkim uslovima i podmetne leđa da bi očuvala svoje prisustvo na američkom tržištu i olakšala japanskoj državi da održi za nju izuzetno važne bilateralne odnose sa Vašingtonom na visokom nivou podrazumeva nemale žrtve. To je sada već vidno.

Jer, javljaju japanski mediji, mada je "Tojota" ove godine ostvarila vrlo dobre rezultate u SAD prodavši preko dva miliona vozila u periodu od januara do oktobra, što je za osam procenta više nego u istom periodu lane, ona je u šest meseci od aprila do septembra tamo zabeležila gubitak od čak 869 miliona dolara. To je, naravno, posledica novih Trampovih tarifa na uvoz automobila i delova za vozila, ali i nameta iste vrste na čelik i druge materijale i komponente koji se koriste u automobilskoj industriji, a koji su poskupeli proizvodnju u SAD.

Pomenuto saopštenje o novoj investicionoj injekciji od deset milijardi dolara predstavnici "Tojote" u SAD dali su na konferenciji za štampu sazvanoj povodom početka proizvodnje punim kapacitetom u novoj fabrici baterija za automobile u mestu Grinzboro u američkoj državi Severnoj Karolini. To je prvo postrojenje "Tojote" te vrste u SAD, koje je koštalo fantastičnih 14 milijardi dolara i počelo sa radom u junu. Ono zapošljava više od 5.000 radnika i ima čak 14 linija za proizvodnju litijum-jonskih baterija.

Međutim, ironično, japanski mediji su pre nekoliko dana javili i da je "Tojota" u svojoj domovini ponovo, ovog puta na godinu dana, odložila početak izgradnje fabrike baterija za automobile u prefekturi Fukuoka na jugu zemlje zbog smanjenja potražnje za električnim vozilima u svetu.

Toyota Land Cruiser Se

Interesovanje za električne automobile je posebno drastično opalo upravo u SAD, zbog toga što je Trampova vlada krajem septembra ukinula subvencije stanovništvu za kupovinu te vrste vozila, koje je uvela administracija njegovog prethodnika Džozefa Bajdena.

Mada to ne kažu otvoreno, japanski mediji tim izveštajima praktično ukazuju na razne vrste štete koju najveća kompanija u njihovoj državi trpi usled zaokreta u ekonomskoj politici koje je izvršila nova vlada u Vašingtonu.

Izvor: Rts.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota



čitanja : 46



Komentari