
Softverski paket razvija zajednička firma RV Tech, sa sedištem u Berlinu, koja već zapošljava 1.500 inženjera. Tim se priprema za prvu veliku prekretnicu - zimsko testiranje početkom 2026. godine. U testiranju će se koristiti vozila marki VW, Audi i Scout da bi se obezbedila pouzdanost novog sistema u uslovima niskih temperatura, navodi Index.hr.
Jedno od prvih vozila koje će dobiti novi sistem biće potpuno električni VW ID.Every1, čije lansiranje na tržište se očekuje 2027. godine. Volkswagen planira da koristi isti softverski paket firme RV Tech i za druga električna vozila bazirana na novoj SSP platformi, koja može da podrži proizvodnju do 30 miliona vozila. Tek nakon toga mogli bi da uslede i modeli s klasičnim motorima.

"Sigurno, to je izuzetno sposobna arhitektura i mogli bi da dozvolimo buduću upotrebu i za SUS, ali kao što smo već naglasili, naš jasan fokus je na implementaciji BEV-a, a o svemu što dolazi nakon toga odlučiće se u kasnijoj fazi", izjavio je za Autonews Carsten Helbing, suizvršni direktor firme RV Tech.
"Arhitektura je sposobna da pokreće i dodatne konfiguracije pogonskog sklopa. Zato ne vidimo veliki problem u tome, ali naravno, to je dodatni posao na strani komponenti i na strani platforme."
Novi sistem neće koristiti samo Volkswagenovi modeli. Rivian će takođe implementirati tehnologije koje razvija RV Tech u svoje modele R2, R3 i R3X, a postojeća flota vozila takođe će biti ažurirana najnovijim softverom.
"I dalje smo neverovatno uzbuđeni zbog rada koji proizlazi iz našeg zajedničkog ulaganja s Volkswagen Grupom", istakao je šef Riviana, RJ Scaringe.
"RV Tech je u poslednjih 12 meseci neprestano jačao i podiže lestvicu u automobilskoj tehnologiji. Neverovatno smo uzbuđeni zbog lansiranja R2 u prvoj polovini sledeće godine, što će pokazati napredak koji je zajedničko ulaganje postiglo", dodao je.
Izvor: Index.hr / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen