
E-208 GTi je najnoviji učesnik u malom, ali rastućem polju električnih hot hečbekova i suprotstaviće se modelima Alpine A290 i Volkswagenu ID Polo GTI, i to sa svojih 278 KS, ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 5,7 sekundi i mehaničkim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem.
To je prvi GTi hot heč koji je Peugeot lansirao otkako je prethodna generacija 308, vrhunskog modela, stigla 2017. godine, a sada je izvršni direktor brenda, Alen Favej, rekao za Autocar da kompanija planira da ga prati sa još novih modela.
„Ne bismo to uradili da ako ne želimo da GTi oznaka nastavi da postoji u budućnosti. Dakle, svakako ćemo se pobrinuti da postoji budućnost za GTi koja ide dalje od samo toga.“ Favej je dodao da je GTi važan deo Peugeotovog nasleđa i da se vaskrsava kao deo napora da se „pozicionira brend – da se jasno kaže da Peugeot predstavlja odlične senzacije u vožnji. To je deo onoga što jesmo“.
Nije dao nikakve detalje o tome kakav će oblik imati ovi budući modeli, ali je rekao: „Važno je osigurati da gde god postoji GTi oznaka, dobijete iskustvo koje je jedinstveno i apsolutno vrhunsko u kategoriji. Zato bi moglo potrajati još nekoliko meseci da se dođe do te tačke.“
Sledeća generacija većeg modela 308, koja bi trebalo da se pojavi oko 2028. godine, izgleda kao verovatni kandidat za GTi verziju, što znači da bi Peugeot ponovo mogao da ponudi rivala modelima kao što su VW Golf GTI i Cupra Leon.
Favej je međutim rekao da oznaka neće biti ponovo korišćena za benzinski „hot heč“, jer bi kazne za emisije na domaćem tržištu učinile taj automobil previše skupim da bi bio održiv. Rekao je: „Francuska je veliko tržište za nas i nažalost, pravila su takva da postoje izuzetno visoke kazne za CO2 – do 70.000 evra, tako da bi ga bilo jednostavno nemoguće kupiti.
„Dakle, imali bismo lep automobil koji bi svi voleli, ali bi ga bilo jednostavno nemoguće posedovati – a to bi ga učinilo potpuno nemogućim. A ako nemamo francusko tržište, teško nam je da opravdamo razvoj takvog automobila.“
Peugeot je predstavio E-208 GTi u junu na trci 24 sata Le Mana i planira da prima porudžbine na trci sledeće godine pre nego što počnu isporuke do kraja 2026. godine. To znači da će proći skoro 18 meseci između otkrivanja i isporuke kupcima, a hot heč će biti lansiran nedugo pre nego što sledeća generacija 208-ice stigne 2027. godine – dug period isporuke koji, kako je rekao Favej, svedoči o Peugeotovim visokim ambicijama za električni GTi.
„To je upravo vreme potrebno da se automobil pripremi“, rekao je. „Želimo da automobil bude zaista dobar – zaista vrhunski u svojoj kategoriji i zaista kredibilan hot heč – i to je onoliko dugo koliko je potrebno.“
Priznajući da je Alpine A290 primarna referentna tačka za inženjere Peugeota, on je je rekao da će E-208 GTi „definitivno biti bolji“ od svog slično koncipiranog kolege – „barem se nadamo da će biti...“, rekao je.
„Ne, ali ozbiljno, jedna od naših referentnih tačaka je, naravno, da budemo bolji od ovog automobila, i mislimo da ćemo biti“, zaključio je Favej.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs