
Prema važećem zakonodavstvu u EU, proizvođači su bili obavezni da obezbede da 100 odsto proizvodnje automobila i kombija ima nultu emisiju štetnih gasova do 2035. godine.
Kako prenosi Tanjug, Evropska komisija je danas potvrdila da će to sada smanjiti na 90 odsto, što će omogućiti nastavak proizvodnje dela hibridnih električnih automobila, ili čak motora sa unutrašnjim sagorevanjem i nakon 2035. godine, prenosi "Gardijan".
Preostalih deset odsto proizvodnje koja nije ugljenično neutralna proizvođači automobila moraće da nadoknade drugim zelenim merama u fabrikama, uključujući upotrebu zelenog čelika proizvedenog u Evropi ili upotrebu biogoriva u neelektričnim vozilima.
„Ovo će omogućiti da plag-in hibridi (PHEV), vozila sa produženim dometom, blagi hibridi i vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje igraju ulogu i nakon 2035. godine, pored potpuno električnih vozila (EV) i vozila na vodonik”, navodi se u saopštenju Evropske komisije.
Komisija je, takođe, ublažila ciljeve za električne kombije, smanjivši zahteve za smanjenje emisije ugljenika sa 50 odsto na 40 odsto do 2030. godine.
Evropska komisija je najavila i nove podsticaje za proizvođače da proizvode male automobile, najpopularniju kategoriju vozila u Evropi.
Proizvođačima automobila biće do 2035. godine ponuđeni „super krediti” kao podsticaj za proizvodnju malih, pristupačnih električnih automobila.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW