
Električni Taycan Turbo GT sa 1019 KS je doživeo pravi fijasko na aukciji jer nije uspeo da dostigne ni minimalnu traženu cenu.
Kako navodi Index.hr, neuspeh Taycana brutalno oslikava problem munjevitog pada vrednosti električnih automobila, trend koji ne zaobilazi ni najprestižnije luksuzne modele, uprkos tome što je reč o automobilu bržem od Tesle Plaid i Ferrarija SF90.
Poznato je da ekskluzivni modeli iz Porscheove GT divizije gotovo po pravilu dobijaju na vrednosti čim izađu iz salona, ali čini se da za električni Taycan Turbo GT vrede neka druga pravila. Gotovo potpuno novi primerak, ponuđen na platformi Bring a Trailer, postigao je neverovatnih 82.000 dolara nižu cenu od svoje originalne pre nego što je licitacija zaustavljena.
Reč je o modelu koji je ponudio Gaudin Classics, Porscheov zastupnik iz Nevade, s pređenih samo 227 kilometara. Automobil nikada nije bio u privatnom vlasništvu, a opremljen je i skupim Weissach paketom, koji uključuje fiksno zadnje krilo, uklonjena zadnja sedišta i brojne delove od laganih ugljeničnih vlakana. Početna cena je iznosila 238.300 dolara, ali uprkos svemu, najviša ponuda se zaustavila na samo 167.000 dolara.

Prodavac je izjavio da se ponuda približila rezervnoj ceni te da će pokušati da pregovara s najboljim ponuđačem oko postizanja dogovora. Ipak, bez obzira na ishod, zaključak je jasan - radi se o brutalnom padu vrednosti za automobil koji praktično nije odradio ni svoj prvi ciklus punjenja. Standardni Taycan, kao i njegov rođak iz Audija, e-tron GT, od samog početka se suočava s velikim gubitkom vrednosti na tržištu polovnih vozila.
Koliko god Taycan Turbo GT bio impresivan, čini se da nema mnogo kupaca spremnih da potroše toliki iznos na električnu limuzinu fokusiranu na stazu, koju većina vlasnika verovatno nikada neće voziti na stazama. Uz Weissach paket, automobil ima i dva sedišta manje od nekih modela 911, što ga čini i prilično nepraktičnim.
Da stvar bude zanimljivija, performanse ovog automobila su neosporne. Taycan Turbo GT koristi dva elektromotora za isporuku 1019 KS uz "launch control", s tim da snaga u kratkim intervalima od dve sekunde dostiže čak 1092 KS.
Početkom godine, časopis MotorTrend je testirao model s Weissach paketom i izmerio ubrzanje do 100 km/h za samo 1.89 sekundi, čime je postao najbrži automobil koji je ta publikacija ikada testirala u svojoj 76-godišnjoj istoriji. Zvanični podatak je, inače, da je od 0-100 km/h potrebno 2.2 sekunde. Time je nadmašio i konkurente poput Tesle Model S Plaid, Ferrarija SF90 Stradale, pa čak i Lucida Air Sapphire.
Izvor: Index.hr / Carscoops.com