
Kineski SUV sa PHEV "pločicom" je nadmašio evropske velikane.
Bili su jedno vreme na crnoj listi, ali su se vratili u "etar" i ponovo probudili interes kod evropskih kupaca, jer predstavljaju prelazno rešenje između tradicionalnih i potpuno električnih automobila u periodu energetske tranzicije.

Plug-in hibridi su po prodaji zasenili i dizele, a jedan model se izdvaja iz meseca u mesec. BYD Seal U, hibridni SUV kineskog brenda, najprodavaniji je PHEV model u Evropi u poslednjih 11 meseci, prema novim podacima Data Forcea. Kineski model je prodat u 63.127 primeraka od početka godine do kraja novembra.
To znači ogroman rast od čak 1.635 posto u poređenju sa istim periodom 2024. godine. U to vreme, kineski model je prodat u približno 3.600 primeraka na našem kontinentu.
Na drugom mestu je Volkswagen Tiguan, sa 60.731 prodatom jedinicom u istom periodu. PHEV verzija nemačkog bestselera je zabeležila rast prodaje od 218 posto u odnosu na prošlu godinu. Sledeći je Volvo XC60 PHEV, koji je prodat u 54.077 jedinica, što je smanjenje od 0,4 posto u poređenju na isti period 2024. godine.
Četvrto mesto zauzima Ford Kuga PHEV, sa 39.336 prodatih jedinica (-3,4%), a petu poziciju zauzeo je Mercedes GLC PHEV, sa 34.467 prodatih jedinica i padom od 8,6 posto.
Listu 10 najprodavanijih upotpunjuju: BMW X1 PHEV (34.459 automobila, -5,7%), Toyota C-HR (34.007 jedinica, +148%), Jaecoo 7 (29.071 jedinica), Škoda Kodiaq PHEV (26.665 jedinica, +322%) i Cupra Formentor PHEV (25.942 jedinice, -0,8%).
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD