home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes-AMG GT XX
 
Dolazeća godina kod Mercedesa će da bude sve osim monotoma. Nemački proizvođač je pripremio različita “iznenađenja” tokom čitave godine, tako da će pažnja da bude fokusirana na ovaj brend od prvog januara pa sve do Nove godine.

Mercedes ulazi u 2026 sa jasnim planom: elektrifikacija se ubrzava, tehnologija se širi kroz celu gamu, a AMG ulazi u potpuno novu eru. Ne radi se o kozmetičkim izmenama. Radi se o arhitekturama, motorima i rešenjima koja menjaju karakter brenda. U nastavku najavljujemo najvažnije novitete i analizu šta oni znače za kupce i tržište.

Električni AMG: nova era performansi

Mercedes-AMG priprema 100% električni sedan koji će zameniti GT Coupé4. To nije samo elektrifikacija postojećeg modela. AMG uvodi axial-flux motore iz Yasa grupe — kompaktnije i lakše jedinice koje obećavaju veliku specifičnu snagu. U praksi to znači mogućnost izlazne snage preko 1.000 KS i bolju termalnu kontrolu.

Mercedes-AMG GT 4 EV

Što se tiče baterija, očekuje se primena znanja iz Formule 1: brže punjenje, efikasnije pražnjenje, naprednije hlađenje i povrat (rekuperacija) energije. Kada AMG spoji F1 tehnologiju sa masovnom proizvodnjom, dobićemo konkurenta za najsnažnije I najprestižnije konkurente, tako da će zaljubljenici u “srebrnu trokraku”imati razlog da i dalje ostanu verni omiljenom brendu.

Očekivani termin predstavljanja: jul 2026.

Zaključak: AMG se iz sveta SUS motora nadovezuje u svet električnih performansi bez kompromisa.

Nova C‑klasa: dva lica iste generacije

C‑klasa će se u 2026. pojaviti u dve verzije. Prvo, duboki restyling pete generacije sa hibridnim opcijama (mild, plug-in) i čak elektrifikovanim dizelima. Drugo, potpuno BEV izdanje koje deli tehničke osnove sa GLC‑om: 800 V arhitektura, baterija od 94 kWh i procenjeni domet veći od 800 km. Brzo punjenje do 330 kW i unutrašnji ekran od skoro metar dijagonale stavljaju C‑klasu u centar tehnološkog “sukoba” u D‑segmentu.

Mercedes C EQ

Očekivani termin predstavljanja: novembar 2026.

Zaključak: Mercedes istovremeno štiti tradicionalne kupce i agresivno ulazi u BEV segment.

S‑klasa i EQS: luksuz sa dve struje

S‑klasa dobija osveženje u proleće 2026. Dizajn se usklađuje sa novim identitetom marke: velika maska sa zvezdama i svetlosni potpis koji projektuje logo srebrne trokrake. Tehnološki, očekuju se napredniji ADAS sistemi koji bi mogli dostići nivo 3 autonomije i bogatija paleta plug‑in hibrida. Potpuno električna varijanta ostaje u domenu EQS‑a, koji takođe dobija osveženje tokom leta 2026. EQS već nudi do 658 KS i baterije do 118 kWh; osveženje će pre svega dotaknuti svetlosni potpis i detalje enterijera.

Mercedes S

Zaključak: S‑klasa ostaje simbol luksuza, ali EQS preuzima ulogu električne ikone.

SUV i karavani: GLC, GLB, CLA Shooting Brake

GLC kao električni SUV D‑segmenta donosi novu masku sa čak 942 svetlosnih tačaka i MBUX Hyperscreen od 39,1″. Trenutno najjača verzija nudi 490 KS, bateriju 94 kWh i domet oko 715 km.

Očekivani termin predstavljanja: februar 2026.

Mercedes GLC

GLB raste u dimenzijama i debituje na MMA platformi kao električni model, uz kasnije hibridne opcije. Sedam sedišta i prtljažnik od 540 l plus prednji od 127 l čine ga praktičnim porodičnim izborom.

Mercedes GLB

Očekivani termin predstavljanja: mart 2026.

CLA Shooting Brake je prvi električni karavan marke. Dve verzije snage (272 i 354 KS) i baterija 85 kWh obećavaju autonomiju veću od 700 km zahvaljujući dvostepenom prenosu. U junu stiže i 48V mild‑hybrid varijanta za kratke električne vožnje.

Mercedes CLA Shooting Brake

Očekivani termin predstavljanja: mart 2026.

Zaključak: Mercedes širi električne opcije kroz sve karoserijske forme, ne samo kroz SUV‑ove.

Komercijalni modeli: VLE i VLS na 800 V platformi

Mercedes uvodi nove električne MPV‑ove na 800 V Van.EA platformi. Dva koncepta: VLE (do osam sedišta) i VLS (premium Grand Limousine). Biće dostupni sa pogonom na dva i četiri točka i plasiraće se i u SAD i Kini.

Mercedes VLE

Očekivani termin predstavljanja: jesen 2026.

Zaključak: Mercedes nije fokusiran samo na putničke automobile — elektrifikacija stiže i u komercijalni segment.

Šta ovo znači za kupce i tržište

Mercedesova 2026. godina nije samo niz novih modela. To je strateški prelazak na 800-Voltnu arhitekturu, širenje BEV‑a u svim segmentima i integracija visokih performansi u električni svet. Kupci dobijaju više izbora: od tradicionalnih hibrida do ekstremno snažnih električnih AMG modela. Tržište dobija konkurenciju koja kombinuje luksuz, domet i brzinu punjenja.

Suština: Mercedes ne menja samo pogon; menja način na koji zamišljamo luksuz i performanse u eri elektrifikacije. I sve to na osnovu želja kupaca. A to znači samo jedno – pomak u pravcu porasta prodaje.

Izvor: Automotoshow.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 78



Komentari