home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Bavarski BMW je pre tačno tri decenije promovisao prvu generaciju svog najluksuznijeg modela, seriju 7 (fabrička oznaka E23), koju je u početku pokretao redni 6-cilindrični motor sa oznakom M30. Taj model nosio je oznaku 728, a kasnije su paletu upotpunili 730 i 733i. Prva serija 7 je veliki deo izgleda pozajmila od serije 6, za koji je zaslužan tadašnji prvi čovek BMW dizajna Paul Bracq. "Sedmica" je veoma brzo postavila nove standarde luksuza među velikim limuzinama, a u tom probranom društvu uspela je da se održi praktično čitavu narednu deceniju, sve do pojave druge generacije, krajem 1986. godine (model E32), koja je 1987. dobila (i danas fantastičan) 5,0 litarski V12 motor sa okruglo 300 konja. Prva "sedmica" je u svoje vreme bila opremljena tada najsavremenijim cakama poput direktnog ubrizgavanja goriva, klima uređaja, ABS-a, putnog kompjutera, a kasnije je dobila i vazdušne jastuke. Treća generacija (model E38) je ugledala svetlost dana 1994. dok je aktuelna, četvrta generacija (model E65), predstavljen u jesen 2001., a obnovljen 2005. godine. Sa tom serijom 7 iz 2001. stigao je i novi dizajnerski rečnik bavarske marke, za koju je zaslužan novi šef dizajna, Amerikanac Chris Bangle. Iako se nova serija 7 rešila konzervativnog stila prethodnih modela i značajno povećalu prodaju u odnosu na prethodnike (naročito izvan Evrope), ogroman broj starijih fanova i dalje ne može da "svari" izgled novijih modela BMW-a. Kako bilo, aktuelna "sedmica" predstavlja jedan od tehnički-tehnološko najnaprednijih automobila današnjice što je nešto što čak i najzadrtiji fanovi starih BMW-a ne mogu da opovrgnu.





Dok se mi u Evropi "palimo" na Kijinu garanciju za njihov model Ceed u trajanju od sedam godina ili 150.000 kilometara, u Americi je Chrysler upravo odobrio doživotnu (!!) garanciju na pogonski sklop za automobile modelske godine 2007. i 2008. Ova garancija se odnosi na pogonski sklop tokom čitavog životnog veka automobila, odnosno vlasnici svih novih Chryslera mogu biti sto posto sigurni u ispravnost motora, prenosnog sistema i ostalih delova pod uslovom da jedanput u pet godina dođu na (besplatan) pregled u neki od ovlašćenih Chryslerovih servisa. Međutim, u svemu ovome ima i jedno ALI. Kvaka je u tome da se doživotna garancija odnosi samo na prvog vlasnika i ne može da se prenese prilikom promene vlasništva vozila. Takođe, ova garancija se odnosi samo na Chryslerove modele sa benzinskim motorima i važi samo na teritoriji SAD-a. Chrysler je čak i napravio originalni logo, kojim reklamira ovu garanciju (na slici). 



Fiat 500 već rasprodat !

26 Jul 2007 - 14:07 Vesti Link

Potražnja (ili pomama, kako god) za nedavno predstavljenim Fiatom 500 je veća nego što je iko u Fiatu i zamišljao (za samo tri nedelje u Italiji je prodato 51.000 komada a za sedam dana u Francuskoj 6000), pa ne iznenađuje odluka rukovodstva Fiata da poveća proizvodnju ovog modela, koji se zasad zvanično prodaje samo u Italiji i Francuskoj. Fiat očigledno tek očekuju slatke muke kada prodaja počne i u drugim zemljama (a tek kada se pojave i Abarth, Cabrio, SW i Crossover modeli...). Za ovu godinu je bilo planirano da hale Fiatove fabrike u poljskom mestu Tychy napusti 58.000 primeraka Fiata 500, ali budući da je ta količina razgrabljena za samo tri nedelje, odlučeno je da se ovogodišnja proizvodnja poveća na 65 do 67.000 primeraka a da proizvodnja na godišnjem nivou umesto planiranih 120.000 bude 140.000 komada, počev od naredne godine. Fiat će sada biti primoran da proširi kapacitete fabrike u Poljskoj da bi proizveo ovu dodatnu količinu novog "500" ali i da bi bio spreman da počne sa proizvodnjom novog Forda Ka, koji će se takođe proizvoditi u pomenutoj fabrici u Poljskoj (u narednih 12 meseci ova fabrika će biti sposobna da godišnje izbaci na tržište pola milona automobila - 140.000 primeraka Fiata 500, 240.000 Fiata Pandi i 120.000 komada novog Forda Ka). 



Na crash testu bezbednosti nezavisne organizacije EuroNCAP (European New Car Assessment Programme), Škodin novi adut, Fabia II nije baš zablistao. Iako rezultat od četiri zvezdice za sigurnost odraslih putnika (od mogućih pet) naravno nije katastrofa, treba reći da je istu ocenu dobila i prva Fabia još 2000. godine. Drugim rečima, ako je pre sedam godina to bio dobar rezultat, danas je situacija sasvim drugačija, pa četiri zvezdice pre predstavljaju neuspeh nego uspeh. Konkurenti Fabije II poput Fiata Grande Punto, Opel Corse, Peugeota 207, Toyote Yaris ili Renaulta Clio, bez problema su osvojili maksimalnih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika. Što se tiče sigurnosti dece, Fabia je osvojila tri od mogućih pet zvezdica a za bezbednost pešaka dobila je samo dve od mogućih četiri. Da podsetimo, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke (koje simuliraju pešake) pri brzini od 40 km/h. 



Eh, taj Golf...

24 Jul 2007 - 01:04 Vesti Link

Izvor : index.hr

Rast Golfove popularnosti ne jenjava. U prvih šest meseci ove godine prodato je 300.600 primeraka VW-ovog kompaktnog modela, što je za čak 10 % više u odnosu na isti period 2006. godine. Neočekivani rast Golfove prodaje bio je jedan od ključnih uzroka Volkswagenovog uspeha. Naime, VW je sa prodatih 1,8 miliona automobila u istom periodu povećao prodaju za 7,2 % i popravio vlastiti rekord. Golf je sve popularniji u Evropi, njegovom najvažnijem tržištu, gde je prodat u 219.000 primeraka. Najveće tržište je naravno Nemačka sa 61.500 prodatih primeraka za prvih šest meseci (+ 5,7 %), a dalje slede Velika Britanija sa 35.100 primeraka (+ 8,7 %) i Italija sa 28.200 prodatih primeraka (+19,5 %). Osim toga, model je udvostručio svoju prodaju na tržištima istočne Evrope, kao što su Poljska, Rumunija i Rusija. Najvažnije neevropsko tržište su SAD. Tamo poznatiji kao Rabbit (na slici), model je ostvario rast prodaje od 79,9 %, a Amerikanci su kupili oko 20.000 Golfova.



Solarni taksi u Beogradu

22 Jul 2007 - 13:36 Vesti Link

Izvor : dnevni list Press (www.pressonline.co.yu)

Zahvaljujući Ambasadi Švajcarske u Beogradu, naši sugrađani i brojni novinari imali su u petak priliku da uživo vide i provozaju se u prvom vozilu na solarni pogon koje će obići svet, pod nazivom Solarni taksi (Solar Taxi). Vozač Solarnog taksija, Luis Palmer, krenuo je na put u ovom neobičnom vozilu iz Lucerna u Švajcarskoj 3. jula, tokom Evropskog foruma o obnovljivim izvorima energije, kako bi ukazao na potrebu pronalaženja načina da se pobedi globalno zagrevanje. Solarni taksi projektovan je na četiri švajcarska instituta - HTA Lucern, ETH Cirih, Univerzitet primenjenih nauka u Arauu i Univerzitet primenjenih nauka u Bernu. Sastoji se od solarnog vozila i prikolice sa solarnim ćelijama. Vozilo u potpunosti pokreće sunčeva energija. Pola energije potiče iz solarnih ćelija vozila, dok se drugih 50 odsto proizvodi i priključuje na električnu mrežu na krovu zgrade kompanije "Sviskom" u Kenicu, a vozilo se napaja putem utičnica tokom putovanja. To znači da solarni taksi koristi struju iz 100 odsto obnovljivih izvora energije i ne ispušta nikakve gasove u atmosferu. U vreme smanjenja prirodnih resursa, visokih cena goriva i globalnog zagrevanja, Luis Palmer, avanturista i putopisac, želi da pokaže da održive tehnologije već sada savršeno odgovaraju za svakodnevnu upotrebu i da čak mogu da se koriste za put oko sveta. Palmerovo putovanje oko sveta trajaće najmanje 12 meseci. Iz Švajcarske je krenuo na istok, preko Nemačke, i prošao je kroz Republiku Češku, Austriju, Slovačku, Mađarsku, Rumuniju i stigao u Srbiju, odakle nastavlja do Turske. Palmerov cilj je da pronađe rešenja u borbi protiv globalnog zagrevanja i da pređe najmanje 50.000 km i poseti 50 zemalja na pet kontinenata. Sa kontinenta na kontinent će putovati brodom.U vozilu na solarni pogon ima mesta za još jednu osobu. Palmer koristi taj prostor da bi usput povezao razne saputnike - zato se ovo vozilo i zove taksi. Solarni taksi je vozilo na tri točka, čija maksimalna brzina dostiže 90 km/h, opremljen je luksuznim kožnim sedištima koja garantuju i dobru zabavu i udobnost. Putnici takođe mogu da upravljaju vozilom, jer upravljač može horizontalno da se pomera. Ako sve bude teklo po planu, ovaj projekat će oboriti svetski rekord, jer će to biti prvo motorno vozilo koje je obišlo svet regularnim putevima bez korišćenja fosilnog goriva. Zahvaljujući najnovijoj telekomunikacijskoj tehnologiji, Palmer svakog dana piše internet dnevnik sa svog revolucionarnog putovanja.




Iz Japana su praktično istovremeno stigle dve zanimljive vesti o novim proizvodnim rekordima. Naime, Mazda je juče proizvela jubilarno 40-milionito vozilo u Japanu. Jubilarac je bila metalik zelena Mazda Demio (u Evropi Mazda2), koja je sišla sa proizvodne trake u fabrici Ujina Plant No.2, blizu Mazdine centrale u Hirošimi. Za ovu brojku bilo je potrebno ukupno 75 godina i devet meseci, odnosno od oktobra 1931. godine kada je Mazda proizvela svoje prvo vozilo (manji kamionet sa tri točka). U početku je Mazda i prozvodila samo manje kamione dok je proizvodnja putničkih automobila započela 1960. sa modelom R360 Coupe. S druge strane, Honda je objavila da je od juna 2001. pa do kraja juna ove godine, ukupna svetska prodaja modela Jazz (negde se prodaje kao Fit) dostigla brojku od dva milona komada (od tog broja u Evropi je plasirano nešto preko 417.000 primeraka).




Porsche je upravo proizveo jubilarni, 100.000-ti primerak aktuelnog modela 911, poznat i po fabričkoj oznaci 997 (proizvodnja počela u aprilu 2004. godine). Uz ovu vest i podatak da je 997-ica dostigla tiraž od 100.000 primeraka brže nego bilo koja generacija modela 911 pre toga. Jubilarni automobil je crveni 911 Carrera S sa 6-stepenim manuelnim menjačem, a namenjen je kupcu u Frankfurtu na Majni. Nemački proizvođač očekuje da krajem ovog meseca postavi još jedan rekord, odnosno tada će sa proizvodne trake sići 36.000-ti Porsche 997 proizveden u fiskalnoj godini 2006/07.  



Posle nekoliko meseci intenzivnog pregovaranja (u međuvremenu je došlo i do "razvoda" između Chryslera i Mercedesa), Chrysler i kineski Chery (osnovan 1997. a prošle godine proizveo 350.000 automobila) su juče u Pekingu konačno postigli dogovor o saradnji, koji podrazumeva zajednički razvoj, proizvodnju i distribuciju malih i automobila sub-kompakt segmenta. Po dogovoru, Chery će automobile proizvoditi u Kini, a Chrysler će ih plasirati u Severnoj i Južnoj Americi, Evropi i ostalim tržištima i to pod značkom Jeepa, Chryslera i Dodgea. Prvi čovek Chryslera, Tom LaSorda, je izjavio da će ovaj dogovor sa kineskom kompanijom imati veliku ulogu u planovima Chryslera da duplira prodaju svojih automobila u narednih pet godina. Prema njegovim rečima, izvoz tih automobila proizvedenih u Kini, počeće već za 12 meseci, i to prvo u Latinskoj Americi i istočnoj Evropi, dok se dolazak u SAD očekuje sredinom 2009. godine. Ipak, prvi model, koji će se izvoziti (mali Dodge baziran na modelu Chery A1), neće se prodavati ni u Severnoj Americi ni u Evropi.



Iako se krajem maja pričalo da će budući Audi A3 Cabrio od sledeće godine proizvoditi Karmann (najveći nemački nezavisni proizvođač automobila i snadbevač auto delova), u Audiju su ipak odlučili da će se proizvodnja tog modela odvijati u njihovoj fabrici u Mađarskoj. Naime, 29. juna Audi je i zvanično objavio da proizvodnja modela A3 Cabrio započinje 2008. godine i to u njihovoj fabrici u Đeru (zapadna Mađarska), gde se već sklapa Audi TT Coupe i TT Roadster. Audi je inače fabriku u Đeru otvorio još 1998. godine a prvi automobil je bio Audi TT prve generacije. Ove godine se u toj fabrici planira produkcija od oko 50.000 komada TT-a dok je prošle godine realizovano 23.675 jedinica. Premijera novog A3 Cabrio (na crtežu) se očekuje u martu naredne godine i to na salonu automobila u Ženevi dok bi prodaja počela na leto, tačno na vreme kada počinje sezona otvorenih automobila. Audi A3 Cabrio će najverovatnije imati meki, platneni umesto sada veoma popularnog metalnog sklopivog krova. Time će krovni mehanizam biti daleko jednostavniji i lakši, samim tim i jeftiniji za proizvodnju. Auto će imati mesta za 4 odrasla putnika dok će prednji kraj pretrpeti manje korekcije izgleda u odnosu na aktuelni A3 hatchback. U Audiju kao glavnog konkurenta za svoj novi otvoreni model vide buduću BMW seriju 1 u kabrio varijanti. 



Evo još jedne "žrtve", koja je pala na najnovijem kreš testu organizacije EuroNCAP. Ovoga puta pomenuta organizacija je ispitivala bezbednost Dodgeovog modela Caliber. I kakvi su rezultati ? Može se reći očekivani. Za bezbednost odraslih putnika, Caliber je osvojio 29 poena i četiri zvezdice (od mogućih 5), za sigurnost dece EuroNCAP mu je dodelio takođe četiri zvezdice (od 5) a za bezbednost pešaka je Caliber zaslužio samo jednu zvezdicu od mogućih četiri (ovo poslednje je bilo zaista očekivano). Treba ipak napomenuti da iako ovi rezultati i nisu loši, konkurenti u ovom C segmentu (kao što su Opel Astra, VW Golf V, Renault Megane, Fiat Bravo, Toyota Auris) danas bez problema osvajaju svih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika.  



Ovu sliku ljudi iz Land Rovera sigurno ne bi voleli da vide ni u najgorim noćnim morama ali se to stvarno desilo. Naime, na testiranju nemačkog Auto Motor und Sporta, legendarni terenac Land Rover Defender se prevrnuo na tzv. testu "Severnog jelena", odnosno manevru izbegavanja iznenadne prepreke na putu pri brzini od 60 km/h. Kako napominju u Auto Motor und Sportu, Defender, osim što je završio na boku, ima i veoma loše kočnice. Nemcima su bila potrebna čak 54 metra da bi potpuno zaustavili Defender pri brzini od 100 km/h, što predstavlja najslabiji rezultat ikada na testiranju nemačkog magazina. Za poređenje sa ovim rezultatima Defendera, ljudi iz Auto Motor und Sporta navode drugu off-road legendu, Jeep Wrangler, koji se zaustavlja posle 42 metra. Prema nemačkom magazinu razloge za ovako loše ponašanje na testu "Severnog jelaena" treba tražiti u visokom težištu i nepreciznom upravljanju Defendera, koji pri tom, nema ESP (elektronska kontrola stabilnosti) ni kao opciju. 



Nemački ADAC je u svom tehničkom centru u Landsbergu izvršio kreš test kineske limuzine Brilliance BS6 (prodaje se u Nemačkoj za oko 23.000 evra), i kao što su mnogi i predviđali, rezultati su katastrofalni. Naime, po standardima EuroNCAP organizacije (koja vrši ispitivanje bezbednosti vozila i na osnovu rezultata podeljuje već famozne zvezdice), Brilliance je osvojio samo JEDNU zvezdicu (od mogućih 5) za sigurnost putnika ! Slika sa kreš testa sve govori...Ipak, da pomenemo da se sigurnosna ćelija Brilliancea BS6 pokazala veoma, veoma slabom pri udaru u prepreku brzinom od 64 km/h, da je A stub ušao previše u kabinu, stub volana je gurnut u stranu (pa je vazdušni jastuk bio neupotrebljiv), instrument tabla je ušla u kabinu za 20 cm, papučice za 32 cm itd itd. Naravno, posle udara vrata su mogla da se otvore samo uz pomoć specijalne opreme. U ADAC-u napominju da je lošije rezultate na njihovom testu do sada ostvario samo SUV automobil Jiangling Landwind, koji je takođe kineski proizvod. 



Crnogorsko ministarstvo saobraćaja će do kraja juna doneti odluku kojom će od 1. septembra biti zabranjen uvoz polovnih automobila, koji ne zadovoljavaju ekološki standard Euro 3. To praktično znači da od 1. septembra neće biti moguć uvoz automobila starijih od 7 godina. Prema podgoričkom listu Republika, za prvih pet mesecei ove godine u Crnu goru je uvezeno oko 12.000 polovnih autombila. Inače, ekološki Euro 3 standard, koji se odnosi na količinu izduvnih štetnih gasova i jačinu buke, u zemljama EU uveden je 2000. godine a od 1. janura 2001. postao je obavezan za sve automobile, koji se prodaju na teritoriji EU. Srbija je Euro 3 standard za uvoz polovnjaka uvela 2005. godine.



Američki GM (vlasnik Hummera) je objavio da će se novi 4,5 litarski Duramax turbo-dizel motor, osim u modelima Chevrolet Silverado i GMC Sierra, od 2009. godine naći i u Hummeru H2. Kako se očekuje, novi dizelaš (sa 4 ventila po cilindru i turbinom promenljive geometrije) će raspolagati sa 310KS i obrtnim momentom od 630Nm. U GM-u procenjuju da će (u odnosu na dosadašnje Hummere H2 sa V8 benzincima) emisija CO2 biti smanjena za 13 %, a emisija NOx za najmanje 90 % !! Treba napomenuti da iako deli ime sa starijim 6,6 litarskim Duramax dizelašem (napravljen u saradnji sa japanskom kompanijom Isuzu), novi 4,5 litarski Duramax motor je kompletno GM-ov proizvod.