home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Boje
 
Današnji svet automobila je uglavnom siv... Dominiraju bela, crna i svi tonovi sive boje. Vremena veselih boja poput zelene, narandžaste, žute iz 1970-ih i 1980-ih pa i crvene, očigledno su zauvek istorija. Ali to i ne čudi jer je uvreženo mišljenje da će bezvremenske boje najbolje "upaliti" kod ponovne prodaje automobila. Takođe, lakše se održavaju čistima i ne privlače pažnju. I tako smo se do danas utopili u automobilskom sivilu...

Kako piše Jutarnji.hr, nauka je možda pronašla druge razloge zašto vozači biraju određene boje automobila, a odgovori se možda neće svima svideti. Univerzitet u Groningenu u Holandiji, naime, izradio je studiju koja je proučila kupce automobila prema odabranoj boji karoserije i dokučila njihov izbor.

Prema najprodavanijim bojama automobila, holandski naučnici tvrde da razumeiju šta prolazi kroz glave onih kupaca koji su odabrali sivu boju, piše El Pais. Ta boja se vezuje uz trezvenost, ali studija kaže da je to dosadan izbor koji sugeriše nedostatak interesa za isticanje, što po njima ne mora da bude negativna karakteristika. Ti kupci su konzervativniji i nekreativni.

S druge strane, za ne previše popularnu braon boju naučnici sa Univerziteta u Groningenu ističu da je ta boja povezana s onima koji su razboriti i jednostavni. I na kraju dolazi žuta boja. Uz sivu i braon, vozače koji biraju ove tri boje naučnici su označili "manje inteligentnim".

Jer žuta, iako može da se čini kao hrabra i originalna boja automobila, za istraživače je nijansa koju biraju ljudi koji imaju površnu kreativnost, odnosno, da žele da se istaknu, ali u stvari nemaju čvrst lični, ili estetski ukus.

S druge strane ova psihološka studija, ali i neke druge u poslednjih deset godina potvrđuju da se najinteligentniji vozači odlučuju za belu boju svojih automobila. Ovo dosta kontroverzno istraživanje postavlja pitanje da li je zaista moguće da jednostavna odluka poput izbora boje automobila može da otkrije toliko o ličnosti vozača.

Izvor: Jutarnji.hr / El Pais

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 1832



Komentari