Ako ste odabrali ovu boju za vaš automobil, nauka sumnja u vašu inteligenciju

Kako piše Jutarnji.hr, nauka je možda pronašla druge razloge zašto vozači biraju određene boje automobila, a odgovori se možda neće svima svideti. Univerzitet u Groningenu u Holandiji, naime, izradio je studiju koja je proučila kupce automobila prema odabranoj boji karoserije i dokučila njihov izbor.
Prema najprodavanijim bojama automobila, holandski naučnici tvrde da razumeiju šta prolazi kroz glave onih kupaca koji su odabrali sivu boju, piše El Pais. Ta boja se vezuje uz trezvenost, ali studija kaže da je to dosadan izbor koji sugeriše nedostatak interesa za isticanje, što po njima ne mora da bude negativna karakteristika. Ti kupci su konzervativniji i nekreativni.
S druge strane, za ne previše popularnu braon boju naučnici sa Univerziteta u Groningenu ističu da je ta boja povezana s onima koji su razboriti i jednostavni. I na kraju dolazi žuta boja. Uz sivu i braon, vozače koji biraju ove tri boje naučnici su označili "manje inteligentnim".
Jer žuta, iako može da se čini kao hrabra i originalna boja automobila, za istraživače je nijansa koju biraju ljudi koji imaju površnu kreativnost, odnosno, da žele da se istaknu, ali u stvari nemaju čvrst lični, ili estetski ukus.
S druge strane ova psihološka studija, ali i neke druge u poslednjih deset godina potvrđuju da se najinteligentniji vozači odlučuju za belu boju svojih automobila. Ovo dosta kontroverzno istraživanje postavlja pitanje da li je zaista moguće da jednostavna odluka poput izbora boje automobila može da otkrije toliko o ličnosti vozača.
Izvor: Jutarnji.hr / El Pais
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen