home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Košarkaš Šekil O'Nil zbog svojih "gabarita" nije mogao udobno da se smesti u standardni Lamborghini Gallardo pa je ovaj model prošao kroz ruke kompanije Gaffoglio Family Metalcrafters (dobavljači za Boeing i PPG Aerospace Glass), koja je centralni deo Gallarda produžila za 305 mm. Produženi su vrata, prozori i krov pa Gallardo XXL sada meri u dužinu 4605 mm. U Gaffoglio-u su imali dva cilja : da udobno smeste poznatog košarkaša u auto i da uprkos povećanju dužine, zadrže vizuelni identitet modela odnosno da se na prvi pogled ne primeti razlika između ovog produženog Gallarda sa originalnim, fabričkim automobilom. Koliko su u tome uspeli, procenite sami.





Ovaj drveni auto sa tri točka je kreacija jednog engleskog proizvođača nameštaja. Dvosed, nazvan Tryane II, napravljen je na šasiji i mehanici starog Citroena 2CV6 (Spaček) pa ga i pokreće motor od 600 kubika tog francuskog automobila. Težak je samo 408 kg tako da ne iznenađuje tvrdnja vlasnika da može da postigne 162 km/h ! Ali to je nešto što nećemo da proveravamo pa verujemo na časnu reč !



Vlasnici automobila marke Renault više su glasali za Segolen Roajal nego za Nikolu Sarkozija, dok su vlasnici Peugeota i Citroena glasali obratno, pokazala je anketa koju je obavio francuski Institut za istraživanje javnog mnenja CSA. U prvom krugu predsedničkih izbora u Francuskoj, 29 odsto vlasnika Renaulta glasalo je za kandidatkinju socijalista, 25 odsto za desničarskog kandidata iz Unije za narodni pokret, 20 odsto za Fransoa Bajrua (centar) i 10 odsto za Žan-Mari le Pena (krajnja desnica). Što se tiče vlasnika automobila Peugeot, njih 32 odsto opredelilo se za Sarkozija, 28 odsto za Roajalovu, a samo po 14 odsto za Bajrua i Le Pena. Istraživanjem je bilo obuhvaćeno 5.009 osoba koje su glasale u prvom krugu predsedničkih izbora, prenele su agencije. - Određena simbolika oko marke Renault postoji i dalje - ističe se u anketi čiji su rezultati objavljeni u automobilskom časopisu  Argis de l'otomobil. - Automobil je i dalje spoljašni znak neke pripadnosti, prepoznatljivosti - navode u institutu CSA.

Izvor : www.pressonline.co.yu



Početkom meseca pisali smo o ekspediciji dva Nemca, koji su se sa dva Jeep-a Wrangler Unlimited, popeli na čileanski vulkan Ojos del Salado, na visinu od 6646 metara i time postavili Ginisov rekord za vozila na četiri točka. Ipak taj rekord je već pao ! I to na istom mestu. Naime, 21. aprila Čileanci Gonzalo Bravo i Eduardo Canales, uspeli su sa svojim modifikovanim Suzukijem Samurai (SJ413) da se popnu na 6688 metara visine ovog vulkana. Dakle 42 metra više od Jeepa ali dovolnjo za novi rekord. Ipak rekord tek treba da se zvanično verifikuje od strane Ginisa. Suzuki Samurai je naravno pretrpeno određene izmene da bi ostvario ovaj uspeh. Osim točkova, promenjene su gume, dorađeno ogibljenje a ispod haube krio se novi supercharged motor sa 4 cilindra. Ovo je inače bio treći pokušaj ovog čileanskog para da ostvari ovaj rekord. U prvom pokušaju su odustali zbog loših vremenskih prilika, a drugi put zbog problema sa motorom. Ali kako se kaže "treća sreća". Ovde treba napomenuti da je Jeep-ova ekspedicija s početka teksta imala veliku podršku samog DaimlerChryslera u vidu više pratećih vozila i čitavog tima ljudi, koji su pomagali na licu mesta. Naravno ne treba zaboraviti i veliku finansijsku potporu. Čileanci sa Suzukijem nisu imali ništa od toga tako da njihov poduhvat još više dobija na značaju.



Prošle godine su dva Cayenne-a (u privatnoj režiji) pobedila na Transsibirskom reliju (Transsyberia Rally) dugačkom 10.000 kilometara. Ohrabreni tim uspehom, u Porsche-u su odlučili da naprave manju seriju od 26 komada Cayenne-a S Transsyberia, posebno pripremljenih za ovogodišnji Transsibirski reli dugačak 6600 km koji će se održati od 2. do 17. avgusta. Reli počinje u Moskvi zatim prelazi u Sibir i završava se u Ulan Batoru, glavnom gradu Mongolije. Cayenne S Transsyberia je opremljen svom aktuelnom Porsche-ovom tehnologijom kao što su Porsche Traction Management (PTM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDDC) i Porsche Active Suspension Management (PASM). Motor je 4,8 litarski V8 sa 385 konja uparen sa 6-stepenim Tiptronic S menjačem. Cayenne za ovaj reli ima i ojačane A i B stubove, zaštitni kavez, novi električni sistem, pojačanu zaštitu poda, sportski izduvni sistem od lakih materijala, specijalne off-road gume, dodatna svetla na krovu, vitlo za izvlačenje na prednjem braniku i kabinu opremljenu samo neophodnim stvarima. Tako se na mestu izbačene zadnje klupe nalazi dodatni set rezervnih točkova i par kanistera za gorivo. Ovakav Cayenne može da zagazi bez posledica u vodu duboku 76 centimetara. Spoljašnjost može biti ili u crnoj ili u srebrnoj boji ali uvek u kombinaciji sa narandžastom bojom točkova, retrovizora, zadnjeg krovnog spojlera i ukrasnih šara na bokovima.  




Prodat Papin Golf

15 Apr 2007 - 13:27 Zanimljivosti Link

Juče je na aukciji preko ebay-a prodat VW Golf IV iz 1999. godine, koji je nekada pripadao sadašnjem Papi Benediktu XVI. Auto je prodat za 204.400 američkih dolara kupcu čiji identitet nije objavljen. Dosadašnji vlasnik je bio kazino Golden Palace iz Teksasa, koji je pomenuti Golf kupio 2005. za 244.590 dolara. Sva prikupljena sredstva idu u humanitarne svrhe.



Novi Jeep Wrangler Unlimited ušao je u Guinnessovu knjigu rekorda. Kako ? Popeo se na 6646 metara nadmorske visine, tačnije na vrh čileanskog vulkana Ojos del Salado, najvišeg vulkana na svetu. Time je postavljen rekord u dostignutoj maksimalnoj visini kada su u pitanju automobili. Ekspedicija, u kojoj su bila 2 Wranglera Unlimited, trajala je od 7. do 13. marta, a iako možda tako izgleda, osvajanje vrha nije bilo uopšte lako. Ipak i Wrangleri i učesnici ekspedicije su uspeli pa su s pravom na vrhu postavili tablu na kojoj stoji natpis : "parking samo za Jeep. Ostali ionako ne mogu stići dovde". Još lepše zvuči podatak da, sem novih guma i merne opreme, ovaj Jeep je isti kao i obična, serijska varijanta. Bolje reklame od ovog teško da ima.



Ako je suditi po voznom parku holivudskih zvezda, ekološka svest je definitivno u modi. Nakon izuzetnog uspeha Toyotinog Priusa na koga se u SAD-u čeka mesecima, ista sudbina je neminovna i u slučaju Tesle, prvog sportskog automobila na električni pogon. Poslednja u nizu poznatih faca je Cameron Diaz (na prvoj slici) koje je naprosto očarana automobilom. Tesla Roadster joj se dopao na prvi pogled, a potaknuta brigom za životnu sredinu, vrlo je blizu kupovine ovog automobila. Prema poslednjim vestima Cameron će uskoro posetiti sedište kompanije i isprobati auto na test vožnji. Ukoliko joj se automobil dapadne i u vožnji, a nema razloga da ne bude tako, Cameron će kupiti automobil. Inače, Tesla Roadster u osnovnoj verziji košta 92.000 američkih dolara, osetno manje od konkurencije. Potražnja za ovim  automobilom je preko svih očekivanja. Od poznatih faca ponosni vlasnici su glumac George Clooney, Jeff Skoll, osnivač eBay-a. Takođe, nezvanično su auto uplatili i osnivači Googla, Sergey Brin i Larry Page, i što je važnije Chris Paine, autor dokumentarnog filma "Who Killed the Electric Car?". Naime, ovaj poslednji je krajem prošle godine snimio kontroverzni dokumentarni film u kome nagađa o mogućoj zaveri proizvođača automobila i naftnih kompanija, koje se svim sredstvima bore da zakoče komercijalizaciju alternativnih pogona. I za kraj da spomenemo da je Tesla Roadster stigao i u Evropu. Automobil je uhvaćen u Engleskoj (druga slika), nedaleko Lotusove fabrike, javlja magazin Car. Prodaja u Evropi će navodno početi na jesen po ceni od oko 48.000 funti.

Izvor : index.hr



Ferrari skije

16 Mar 2007 - 00:46 Zanimljivosti Link

Nemate 200.000, 300.000 ili više evra za neki od modela Ferrari-ja ? Ništa zato. I za takve Ferrari ima rešenje; doduše nećete baš moći da se vozite u Ferrari-ju ali ćete se voziti NA Ferrari-ju. Ali i to je nešto. Naime Ferrari od nedavno nudi 2 modela skija i to "jeftiniju" varijantu Ferrari Race Carve (cena 1541 evro) i skuplji "model" Race Carve GS Ski Limited Edition, koji košta lepih 2333 evra (kao pola Juga). I ovde je ekskluzivnost zagarantovana jer kao i kod Ferrari-jevih automobila u ovim skijama uživaće samo mali broj srećnika. Ne toliko zbog cene već zbog limitiranog broja proizvedenih skija. Serija Race Carve GS Ski Limited Edition je, kao što joj i ime kaže, ograničena i napravljena u samo 149 pari. Svaka je napravljena ručno i svaka ima pločicu sa rednim brojem a skije su napravljene od karbonskih vlakana, grafita, titanijuma, aluminijuma i drveta. Posle ovih materijala da li se još čudite zašto su toliko skupe ?    



Najstariji vozač u Velikoj Britaniji (verovatno i na svetu), upravo je proslavio svoj stoti rođendan. I to uz svoj Reliant Robin. Čovek se zove Norman Yeo, a ono što posebno bode oči jeste da pomenuti gospodin nikada nije ni položio vozački ispit za upravljanje automobilom ! Naime još 1952. godine dobio je dozvolu za upravljanje motociklom, a poslednjih 35 godina je vozio Reliant Robin na tri točka, koga se sećamo iz kulte serije Mućke. Yeo nikada nije imao saobraćajnu nesreću a nikada nije  zaradio ni kaznu zbog prebrze vožnje. Inače Yeo je prošle godine dobio dozvolu da može da vozi još 3 godine odnosno do svoje 102. godine.



Četvorostruki svetski rally šampion, Juha Kankkunen oborio je svetski brzinski rekord u vožnji na ledu u Bentley-u Continental GT postigavši 321,65 km/h na smrznutom delu mora na obali Finske. Rekord na istoj lokaciji do sada je držao Bugatti EB110 Supersport. Inače, automobil s kojim je oboren rekord, sličan je standardnom modelu Continetala GT sa pogonom na sva četiri točka, kakvog ima i sam Kankkunen. Kankkunenov tim se pripremao na temperaturi od minus 30 stepeni Celzijusa, a rekord je postavljen na smrznutoj deonicii dugoj 10 kilometara, a oko 50 kilometara severno od Oulua, u zapadnom delu Finske. Ubrzavajući na oko 70 centimetara tankom ledu, Juhi je trebalo gotovo pet kilometara zaleta da dostigne optimalnu brzinu pre nego što je uopšte i počeo svoju ledenu trku.

Izvor : pungas.com



Ljubitelj luksuznih automobila iz Kišioneu Krisa, u rumunskom okrugu Arad, dao je ćerki ime SLK po modelu Mercedesa. Iako su u kancelariji matičara pokušali da ga odgovore od toga, otac je insistirao na tom imenu. Objasnio je da voli automobile i da bi se beba zvala BMW da je muško. "SLK je jedan od najpoznatijih modela Mercedesa. Skup je i prelep", rekao je novopečeni tata. "Da je dečak, nazvao bih ga BMW zato što su to super kola koja mogu brzo da idu".

izvor : blic.co.yu



Na aukciji za simpatični žuti primerak automobila Reliant Robin sa 3 točka iz 1972. godine, koji je "glumio" u seriji Mućke sa, sada već legendarnim, natpisom "Trotters Independent Trading Co., New York-Paris-Peckham", plaćeno je čak 44227 funti (blizu 66.000 evra) što je dva puta više nego što su se nadali organizatori aukcije !



Njujorčani će uskoro moći robotima da prepuste da parkiraju njihovog mezimca u jednu javnu garažu, naravno ako imaju poverenja u to "čudo tehnologije". U SAD vlada veliko interesovanje za garaže u kojima roboti, umesto vlasnika, parkiraju vozila, iako je primena te tehnologije u američkim gradovima u odnosu na druge razvijene delove sveta u velikom zakašnjenju, navodi se na sajtu Si-En-Ena.
Korišćenje robota pri parkiranju pokazalo se kao savršeno van Amerike, dok je zasad jedina takva javna garaža u SAD ispala problematična - desilo se da roboti ispuste vozilo ili da ga, usled tehničkih problema, zarobe. Uprkos tome, nadležni u garaži u njujorškom Čajna taunu računaju da će, kad prorade, uz robote moći da uparkiraju 67 automobila u podrume jedne visešpratnice, koja bi inače mogla da primi samo 24 vozila. Operacija parkiranja izgleda ovako: Kada se vozilo pravilno postavi na odredjenu platformu, vozač ga napušta. Potom platforma, koja je kompjuterski navodjena i slična liftu koji može da ide i bočno, krene u dubinu garaže i transportuje vozilo do praznog parking mesta. Kada se vozač vrati po svoja kola "sistem" krene po njih. Pošto uparkira više automobila na malom prostoru, robot mora da ispomera njih nekoliko kako bi došao do onog automobila koji treba da isparkira. Sve te kalkulacije su proračunate softverom garaže. Vozila se uvek slažu prednjim delom prema izlazu, tako da nema potrebe za vožnju u rikverc. Dve platforme u Čajna taun garaži biće opremeljene laserima i radarskim senzorima da mogu da "osete" kada su automobili preveliki i prate pokrete unutar njih kako bi se ustanovilo da li su ih putnici napustili.
U takvim garažama ne postoji ljudski nadzor, ali će zato službenik uvek biti tu da naplati parkiranje i objasni sistem začudjenim korisnicima.
U SAD zasad postoji samo jedna takva garaža. Ona ima 314 mesta i nalazi se preko puta reke Hadson u Hobokenu, u Nju Džersiju.

izvor borba.co.yu



Sredinom 2006. godine, 4 entuzijasta krenula su na put izdržljivosti testirajući sebe, a pre svega vozila. Radi se o četvorici mladića iz kineskog grada Nanjing, koji su vozeči četiri Great Wall Hover-a prešli na desetine hiljada kilometara po bespućima Azije i Afrike, te se preko Evrope i Rusije vratili nazad u Kinu. Slogan pod kojim su vozili je glasio: Mi smo iz Kine i vozimo kineska vozila. Za 70 dana prešli su preko 40.000 kilometara i prošli kroz 40 zemalja. Test je uspešno završen i nedavno su se vratili u centralu Great Wall Motorsa u Baoding. "Do sada smo sličan test uradili vozeči se po obe Amerike. Ovaj put smo odabrali domaće, kinesko vozilo. Uverili smo se da je Hover ne samo lepo dizajnirano vozilo, već i vrlo izdržljivo. Sve izazove smo prošli bez i najmanjeg problema." izjavio je jedan od vozača. Sličan test sa Great Wall Motors vozilima se planira uskoro od strane jedne evropske ekipe vozača. Great Wall Motors je najveći proizvođač terenskih vozila u Kini sa godišnjom proizvodnjom od 400.000 automobila. Vozila se proizvode u modernim robotizovanim pogonima prema najnovijim standardima, koristeći komponente poznatihh svetskih dobavljača. Pored širokog asortimana terenskih vozila, GWM od ove godine priprema i program putničkih vozila.

Izvor : auto.ba