home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako privuči pažnju prilikom prezentacije nekog novog modela automobila ? Originalan odgovor dobili smo juče na promociji Chevrolet Captive u Londonu. Ljudi iz Chevroleta su naime pripremili jedinstvenu Captivu Scratch Car-d prekrivenu srebrnim latexom, materijalom, koji se koristi za izradu popularnih "greb-greb" srećki. Drugim rečima, na Captivi Scratch Car-d se nalazilo nekoliko hiljada srećki ali je naravno samo jedna bila dobitna, koja je srećniku donelu-pogađate-Chevrolet Captivu. Zato nije ni čudno da je juče Captiva Scratch Car-d privukla na hiljade zainteresovanih stanovnika britanske prestonice, kojima je trebalo oko 14 sati da izgrebu sve srećke. Inače, da bi napravili ovu Captivu, ljudima iz Chevroleta su bila potrebna čitava dva meseca. 





Ferrari i Ferrari Owners Club iz Velike Britanije, zajedničkim su snagama 9. juna na stazi Silverstone, postavili novi Ginisov svetski rekord, napravivši najveću paradu Ferrarijevih automobila, u kojoj je učestvovalo 385 modela sa propetim konjićem što je tri puta više nego kod ranijeg rekorda. Parada je napravljena u čast 60 godina Ferrarija ali i tačno 40 godina britanskog Ferrari Owners Cluba. Učestvovali su trkački i drumski modeli italijanske marke iz svih perioda njene bogate istorije. Pažnju su privukli izuzetno retki primerci, počevši od modela 250 California Spider, 275 GTB/C, 250GTO pa sve do novijih kao što su F40, F50, Enzo i FXX. Procenjuje se da je vrednost automobila, koji su se našli u paradi, bio oko 60 miliona funti (88 miliona evra); još jedan mali ali savršen detalj, koji obeležava Ferrarijevih 60 godina. 




Tačno, ali radi se o "papirnatom Lamborghiniju" odnosno o seriji od 3,5 miliona poštanskih maraka, koje je italijanska pošta objavila u čast legendarnog Lamborghinijevog modela Miura. Ova zaista posebna marka sa Lamborghinijevim znakom (razjareni bik zlatne boje na crnoj podlozi) ima nominalnu vrednosti od 0,85 evra (oko 69 dinara). Dakle ako već nemate nekoliko stotina hiljada evra za pravi Lamborghini, dovoljno je da imate prijatelja u Italiji, koji će vam poslati pismo ili dopisnicu sa ovakvom markom. Međutim, italijanska pošta je pripremila i limitiranu ediciju za one zagrižene kolekcionare uz koju se dobija i mala knjižica sa istorijom italijanske marke i potpisom aktuelnog šefa Lamborghinija, Stephana Winkelmanna.  



Dosad smo se već više puta uverili da Amerikancima i ona obična geografija nije baš jača strana a tako je izgleda i sa tzv. automobilskom geografijom. Naime, prema istraživanju Anderson Analytics-a, čak 58,4 odsto američkih studenata veruje da je britanski Land Rover američka marka automobila ! Samo njih 18,5 % je tačno odgovorilo i identifikovalo ovaj brend kao britanski (mada treba reći da se već godinama nalazi u vlasti američkog Forda). I to je tek početak. 33,7 % studenata misli da je Lexus američka kompanija a približno isti broj je pravilno odgovorio da se u stvari radi o japanskoj firmi. Bilo bi zanimljivo čuti i koliko mladih Amerikanaca uopšte zna da se Lexus nalazi u vlasništvu Toyote. I švedski proizvođači automobila su namučili američke studente. 49 procenata ispitanika je izjavilo da je Volvo nemačka marka a i za Saab je 40,4 % studenata zaključilo da se takođe radi o nemačkoj kompaniji ! Samo oko 15 odsto ispitanika je pravilno odgovorilo da se u stvari radi o švedskim markama. Ni južnokorejski Hyundai nije bolje "prošao" u ovom istraživanju. Čak 55,7 % studenata je pogrešno zaključilo da je Hyundai japanska kompanija. Prosto rečeno, ova generacija obrazovanih Amerikanaca ili nema ideje odakle je koja marka ili jednostavno pretpostavlja da sve dolazi iz SAD-a, Nemačke ili Japana. Da dodamo da je istraživanje obavljeno na 375 univerziteta širom SAD-a tokom jesenjeg semestra 2006. Bilo bi zanimljivo videti rezultate nekog sličnog istraživanja među našim studentima...    



Da bi pokazali koliko je nova Fabia stvarno "sladak" auto, u Škodi su snimili zanimljivu tv reklamu u kojoj je napravljena velika torta u obliku nove Fabia-je i to u realnoj, punoj veličini, dakle 1:1. Reklama je prvi put emitovana 17. maja u Velikoj Britaniji. Obavezno pogledati !

 



Firma CrystalArt će od 20.-23. maja u New Yorku (u Jacob K.Javits centru) predstaviti ovaj atraktivan, upadljiv i naravno unikatan Mini Cooper sa preko milion (!) Swarovski kristala na njegovoj karoseriji. Svaki od pomenutih milion kristala je postavljan ručno i četvoročlanom timu je za to trebalo punih šest meseci.   



Košarkaš Šekil O'Nil zbog svojih "gabarita" nije mogao udobno da se smesti u standardni Lamborghini Gallardo pa je ovaj model prošao kroz ruke kompanije Gaffoglio Family Metalcrafters (dobavljači za Boeing i PPG Aerospace Glass), koja je centralni deo Gallarda produžila za 305 mm. Produženi su vrata, prozori i krov pa Gallardo XXL sada meri u dužinu 4605 mm. U Gaffoglio-u su imali dva cilja : da udobno smeste poznatog košarkaša u auto i da uprkos povećanju dužine, zadrže vizuelni identitet modela odnosno da se na prvi pogled ne primeti razlika između ovog produženog Gallarda sa originalnim, fabričkim automobilom. Koliko su u tome uspeli, procenite sami.



Ovaj drveni auto sa tri točka je kreacija jednog engleskog proizvođača nameštaja. Dvosed, nazvan Tryane II, napravljen je na šasiji i mehanici starog Citroena 2CV6 (Spaček) pa ga i pokreće motor od 600 kubika tog francuskog automobila. Težak je samo 408 kg tako da ne iznenađuje tvrdnja vlasnika da može da postigne 162 km/h ! Ali to je nešto što nećemo da proveravamo pa verujemo na časnu reč !



Vlasnici automobila marke Renault više su glasali za Segolen Roajal nego za Nikolu Sarkozija, dok su vlasnici Peugeota i Citroena glasali obratno, pokazala je anketa koju je obavio francuski Institut za istraživanje javnog mnenja CSA. U prvom krugu predsedničkih izbora u Francuskoj, 29 odsto vlasnika Renaulta glasalo je za kandidatkinju socijalista, 25 odsto za desničarskog kandidata iz Unije za narodni pokret, 20 odsto za Fransoa Bajrua (centar) i 10 odsto za Žan-Mari le Pena (krajnja desnica). Što se tiče vlasnika automobila Peugeot, njih 32 odsto opredelilo se za Sarkozija, 28 odsto za Roajalovu, a samo po 14 odsto za Bajrua i Le Pena. Istraživanjem je bilo obuhvaćeno 5.009 osoba koje su glasale u prvom krugu predsedničkih izbora, prenele su agencije. - Određena simbolika oko marke Renault postoji i dalje - ističe se u anketi čiji su rezultati objavljeni u automobilskom časopisu  Argis de l'otomobil. - Automobil je i dalje spoljašni znak neke pripadnosti, prepoznatljivosti - navode u institutu CSA.

Izvor : www.pressonline.co.yu



Početkom meseca pisali smo o ekspediciji dva Nemca, koji su se sa dva Jeep-a Wrangler Unlimited, popeli na čileanski vulkan Ojos del Salado, na visinu od 6646 metara i time postavili Ginisov rekord za vozila na četiri točka. Ipak taj rekord je već pao ! I to na istom mestu. Naime, 21. aprila Čileanci Gonzalo Bravo i Eduardo Canales, uspeli su sa svojim modifikovanim Suzukijem Samurai (SJ413) da se popnu na 6688 metara visine ovog vulkana. Dakle 42 metra više od Jeepa ali dovolnjo za novi rekord. Ipak rekord tek treba da se zvanično verifikuje od strane Ginisa. Suzuki Samurai je naravno pretrpeno određene izmene da bi ostvario ovaj uspeh. Osim točkova, promenjene su gume, dorađeno ogibljenje a ispod haube krio se novi supercharged motor sa 4 cilindra. Ovo je inače bio treći pokušaj ovog čileanskog para da ostvari ovaj rekord. U prvom pokušaju su odustali zbog loših vremenskih prilika, a drugi put zbog problema sa motorom. Ali kako se kaže "treća sreća". Ovde treba napomenuti da je Jeep-ova ekspedicija s početka teksta imala veliku podršku samog DaimlerChryslera u vidu više pratećih vozila i čitavog tima ljudi, koji su pomagali na licu mesta. Naravno ne treba zaboraviti i veliku finansijsku potporu. Čileanci sa Suzukijem nisu imali ništa od toga tako da njihov poduhvat još više dobija na značaju.



Prošle godine su dva Cayenne-a (u privatnoj režiji) pobedila na Transsibirskom reliju (Transsyberia Rally) dugačkom 10.000 kilometara. Ohrabreni tim uspehom, u Porsche-u su odlučili da naprave manju seriju od 26 komada Cayenne-a S Transsyberia, posebno pripremljenih za ovogodišnji Transsibirski reli dugačak 6600 km koji će se održati od 2. do 17. avgusta. Reli počinje u Moskvi zatim prelazi u Sibir i završava se u Ulan Batoru, glavnom gradu Mongolije. Cayenne S Transsyberia je opremljen svom aktuelnom Porsche-ovom tehnologijom kao što su Porsche Traction Management (PTM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDDC) i Porsche Active Suspension Management (PASM). Motor je 4,8 litarski V8 sa 385 konja uparen sa 6-stepenim Tiptronic S menjačem. Cayenne za ovaj reli ima i ojačane A i B stubove, zaštitni kavez, novi električni sistem, pojačanu zaštitu poda, sportski izduvni sistem od lakih materijala, specijalne off-road gume, dodatna svetla na krovu, vitlo za izvlačenje na prednjem braniku i kabinu opremljenu samo neophodnim stvarima. Tako se na mestu izbačene zadnje klupe nalazi dodatni set rezervnih točkova i par kanistera za gorivo. Ovakav Cayenne može da zagazi bez posledica u vodu duboku 76 centimetara. Spoljašnjost može biti ili u crnoj ili u srebrnoj boji ali uvek u kombinaciji sa narandžastom bojom točkova, retrovizora, zadnjeg krovnog spojlera i ukrasnih šara na bokovima.  




Prodat Papin Golf

15 Apr 2007 - 13:27 Zanimljivosti Link

Juče je na aukciji preko ebay-a prodat VW Golf IV iz 1999. godine, koji je nekada pripadao sadašnjem Papi Benediktu XVI. Auto je prodat za 204.400 američkih dolara kupcu čiji identitet nije objavljen. Dosadašnji vlasnik je bio kazino Golden Palace iz Teksasa, koji je pomenuti Golf kupio 2005. za 244.590 dolara. Sva prikupljena sredstva idu u humanitarne svrhe.



Novi Jeep Wrangler Unlimited ušao je u Guinnessovu knjigu rekorda. Kako ? Popeo se na 6646 metara nadmorske visine, tačnije na vrh čileanskog vulkana Ojos del Salado, najvišeg vulkana na svetu. Time je postavljen rekord u dostignutoj maksimalnoj visini kada su u pitanju automobili. Ekspedicija, u kojoj su bila 2 Wranglera Unlimited, trajala je od 7. do 13. marta, a iako možda tako izgleda, osvajanje vrha nije bilo uopšte lako. Ipak i Wrangleri i učesnici ekspedicije su uspeli pa su s pravom na vrhu postavili tablu na kojoj stoji natpis : "parking samo za Jeep. Ostali ionako ne mogu stići dovde". Još lepše zvuči podatak da, sem novih guma i merne opreme, ovaj Jeep je isti kao i obična, serijska varijanta. Bolje reklame od ovog teško da ima.



Ako je suditi po voznom parku holivudskih zvezda, ekološka svest je definitivno u modi. Nakon izuzetnog uspeha Toyotinog Priusa na koga se u SAD-u čeka mesecima, ista sudbina je neminovna i u slučaju Tesle, prvog sportskog automobila na električni pogon. Poslednja u nizu poznatih faca je Cameron Diaz (na prvoj slici) koje je naprosto očarana automobilom. Tesla Roadster joj se dopao na prvi pogled, a potaknuta brigom za životnu sredinu, vrlo je blizu kupovine ovog automobila. Prema poslednjim vestima Cameron će uskoro posetiti sedište kompanije i isprobati auto na test vožnji. Ukoliko joj se automobil dapadne i u vožnji, a nema razloga da ne bude tako, Cameron će kupiti automobil. Inače, Tesla Roadster u osnovnoj verziji košta 92.000 američkih dolara, osetno manje od konkurencije. Potražnja za ovim  automobilom je preko svih očekivanja. Od poznatih faca ponosni vlasnici su glumac George Clooney, Jeff Skoll, osnivač eBay-a. Takođe, nezvanično su auto uplatili i osnivači Googla, Sergey Brin i Larry Page, i što je važnije Chris Paine, autor dokumentarnog filma "Who Killed the Electric Car?". Naime, ovaj poslednji je krajem prošle godine snimio kontroverzni dokumentarni film u kome nagađa o mogućoj zaveri proizvođača automobila i naftnih kompanija, koje se svim sredstvima bore da zakoče komercijalizaciju alternativnih pogona. I za kraj da spomenemo da je Tesla Roadster stigao i u Evropu. Automobil je uhvaćen u Engleskoj (druga slika), nedaleko Lotusove fabrike, javlja magazin Car. Prodaja u Evropi će navodno početi na jesen po ceni od oko 48.000 funti.

Izvor : index.hr



Ferrari skije

16 Mar 2007 - 00:46 Zanimljivosti Link

Nemate 200.000, 300.000 ili više evra za neki od modela Ferrari-ja ? Ništa zato. I za takve Ferrari ima rešenje; doduše nećete baš moći da se vozite u Ferrari-ju ali ćete se voziti NA Ferrari-ju. Ali i to je nešto. Naime Ferrari od nedavno nudi 2 modela skija i to "jeftiniju" varijantu Ferrari Race Carve (cena 1541 evro) i skuplji "model" Race Carve GS Ski Limited Edition, koji košta lepih 2333 evra (kao pola Juga). I ovde je ekskluzivnost zagarantovana jer kao i kod Ferrari-jevih automobila u ovim skijama uživaće samo mali broj srećnika. Ne toliko zbog cene već zbog limitiranog broja proizvedenih skija. Serija Race Carve GS Ski Limited Edition je, kao što joj i ime kaže, ograničena i napravljena u samo 149 pari. Svaka je napravljena ručno i svaka ima pločicu sa rednim brojem a skije su napravljene od karbonskih vlakana, grafita, titanijuma, aluminijuma i drveta. Posle ovih materijala da li se još čudite zašto su toliko skupe ?