

Ni Audi nije uspeo da do samog kraja sakrije izgled nove generacije svog modela A4 za 2008. godinu. Naime, iako će nemački proizvođač prve zvanične fotografije svog novog modela D segmenta objaviti tek za neki dan (a premijera će biti tek sredinom septembra na salonu u Frankfurtu), internetom se u poslednjih nekoliko sati "probijaju" ove fotografije novog A4 u svom definitivnom i konačnom obliku. Dizajnerski posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata više i višim krovom, dok prednji, i naročito zadnji kraj, veoma liče na pomenuti A5 Coupe. To isto važi i za instrument tablu, koja je takođe prenesena iz A5 (sa elementima iz modela A6 i Q7), pa ostaje utisak blagog razočarenja, jer smo od Audija ipak očekivali nešto originalnije i uzbudljivije. Novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od aktuelnog modela, odnosno dugačak je 4,70 metara, a širok 1,83 metra (sadašnji A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). Veličina prtljažnika iznosi 460 litara, a Cw količnik otpora vazduhu 0,27. Što se motora tiče, u početku će se A4 opremati sa dva benzinca i tri dizelaša. To su 1,8 litarski TFSI benzinac od 1118kW/160KS, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS (standardno sa Quattro integralnim pogonom), dok dizelaše predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Za sada, to je to, a više kada Audi objavi zvanično press saopštenje.

Izvor : novinska agencija Beta (www.beta.co.yu)
U Kragujevcu je potpisan ugovor o isporuci 1200 Zastava 10 na tržišta Albanije, Bugarske, Makedonije i Kosova i Metohije. U saopštenju se navodi da je ugovorom, vrednim 9,5 miliona evra, predviđeno da se od narednog meseca do kraja godine na ova tržišta isporuči 1.200 vozila Zastava 10 i rezervni delovi neophodni za taj kontingent vozila. Ugovor su potpisali direktor Zastava auto iz Kragujevca Srdjan Dejanović i direktor firme Džema kompani iz Prištine. Kako se navodi u saopštenju, potpisan je i ugovor o isporuci 200 automobila marke Zastava iz osnovnog programa i specijalna vozila somborske fabrike Zastava specijalni automobili, koja će biti plasirana na područje Albanije i Kosova i Metohije.

Posle onih "procurelih" fotografija novog Jaguara XF u njegovoj definitivnoj i konačnoj formi od pre nekoliko dana, sada su se konačno pojavile i zvanične slike i kompletni tehnički podaci ovog automobila, koji se već mesecima nestrpljivo očekuje (još od predstavljanja koncepta C-XF u januaru ove godine na salonu u Detroitu) i koji istovremeno donosi i novi pravac u dizajniranju Jaguarovih modela. Kao što smo ranije već pisali, novi XF je kao budući konkurent Audiju A6, Mercedesu E klase i BMW-u serije 5 (da nabrojimo samo neke) izuzetno važan model za problematičnu britansku marku, pa je velika pažnja poklonjenu izgledu automobila, koji je veoma sličan pomenutom konceptu C-XF (a koji je izgledom coupea sa četiri vrata oduševio kako publiku, tako i stručnjake). I serijski model, uprkos modifikacijama, deluje izuzetno privlačno (obratite pažnju na nisku liniju krova, napadnu saćastu masku, grbu na haubi motora, otvore za vazduh na prednjim blatobranima), onako kako pravi Jaguar i treba da izgleda. Uostalom, cilj dizajnera je i bio da XF bude "hrabar, napadan i savremen sportski sedan, automobil sa 4 vrata i 5 mesta za sedenje, koji kombinuje performanse sportskih automobila i luksuz i komfor klasičnih limuzina". U unutrašnjosti preovlađuju elegantne linije i kvalitetni materijali, a u kabini ima više drva nego u bilo kom Jaguaru još od modela Mk2. XF odlikuje veliki broj naprednih tehničkih rešenja, kao što su LED svetla, nova shift-by-wire elektronska kontrola transmisije (omogućava bržu promenu stepena prenosa), Bowers&Wilkins stereo sistem, glasovne komande za veliki broj funkcija automobila, elektronska ručna kočnica i start dugme za paljenje motora. Putnici na prednjim sedištima imaju nisku poziciju sedenja, a razdvojeni su viskom centralnom konzolom, dok je menjač automatski sa 6 stepeni prenosa i ima komande za ručno menjanje brzina (nijedan XF nema klasičan manuelni menjač). Za razliku od modela XK i XJ, novi XF nema karoseriju od aluminijuma, već je upotrebljen ojačani čelik, kao i materijali poput aluminijuma, legura magnezijuma i kompozitnih materijala. Međuosovinsko rastojanje XF-a iznosi isto kao i kod odlazećeg S-Typa, odnosno 2908 mm, dok su ostale dimenzije ovakve : dužina 4960 mm, širina 1877 mm i visina 1461 mm. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguarciji iznosi okruglo 500 litara, a sa preklopljenim zadnjim sedištima 920 litara. Na raspolaganju će biti paleta od četiri motora; tri benzinca i jedan dizelaš. Najslabiji je V6 dizelaš od 2,7 litra, koji razvija 154kW/210KS i 435Nm obrtnog momenta (težak je 1771 kg, postiže 229 km/h, ubrzava do 100 km/h za 8,2 sekunde, prosečno troši 7,5 litara dizela na 100 km). Osnovni benzinac (u V6 konfiguraciji) ima 3,0 litra zapremine, razvija 176kW/240KS i 293Nm (težak je 1682 kg, dostiže 237 km/h, ubrzava do stotke za 8,3 sekunde, prosečno troši 10,5 litara), a ponudu zaokružuje 4,2 litarski V8 agregat sa 221kW/300KS (u atmosferskoj verziji) i sa 309kW/420KS u SV8 verziji sa kompresorom. Slabiji sa 300KS ima 411Nm obrtnog momenta, težak je 1749 kg, može do maksimalnih (elektronski limitiranih) 250 km/h, do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi, a troši 11,1 litara na 100 km. Jača SV8 varijanta sa 420KS ima 1849 kg, ubrzava do stotke za samo 5,4 sekunde, postiže 250 km/h (takođe limitiranih), dok po fabričkim podacima troši 12,6 litara benzina na 100 km. Kasnije se očekuje i najsportskija verzija XF-R sa oko 500 konja, koja će konkurisati BMW-u M5, Mercedesu E 63 AMG i budućem Audiju RS6. Što se kočionog sistema tiče, svi Jaguari XF, osim najsnažnijeg sa 420KS, imaju ventilirajuće diskove prečnika 326 mm, dok 4,2 L SV8 raspolaže sa diskovima od 355 mm, što je i neophodno zbog njegove težine i brzine. Taj SV8 model ima i bogatiju standardnu opremu, u kojoj se zmeđu ostalog, nalaze i Bi-Xenon prednja svetla sa automatskom nivelacijom, grejanje i hlađenje prednjih sedišta, alu točkovi od 20 inča i CATS vešanje (Computer Active Techology suspension). Za bezbednost su zaduženi i brojni elektronski sitemi kao što su ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), EBA (pomoć pri naglom kočenju), DSC (Dynamic Stability Control ili elektronska kontrola stabilnosti) i CBC (Cornering Brake Control). Jaguar će XF zvanično prikazati na septembarskom salonu u Frankfurtu, dok je prodaja zakazana za mart 2008. godine. Cene za Veliku Britaniju su već saopštene i izgledaju ovako : 2,7 litarski dizelaš i osnovni 3,0 V6 benzinac koštaju isto, odnosno 33.900 funti (oko 49.000 evra), slabiji 4,2 litarski V8 model zapada 45.500 funti (67.000 evra), a najsnžniji SV8 je naravno i najskuplji, pa za njega treba izdvojiti 54.900 funti ili 80.840 evra. Ako to prevazilazi vaše finansijske mogućnosti, uživajte bar u videu, za koji su zaslužni ljudi iz britanskog Car Magazina.
Peugeot 308 Hybride HDi concept
Kao što je bilo i najavljeno, Peugeot će na predstojećem septembarskom
salonu automobila u Frankfurtu, pored standardnog Peugeota 308
hatchback, 308
RC Z concepta i 308 SW Prologue concepta, predstaviti još i studiju
hibridne
308-ice sa nazivom 308 Hybride HDi concept. Već iz imena se vidi
najvažnija
karakteristika ove 308-ice. Naime, za razliku od većine drugih auto
kompanija,
čije hibride pokreće benzinski motor u kombinaciji sa elektromotorom,
308
Hybrid HDi concept pokreće 1,6 litarski HDi dizel agregat (ima
82kW/110KS i
240Nm obrtnog momenta), a u kombinaciji sa elektromotorom od 16kW/22KS
i 130Nm. Snaga se na prednje točkove prenosi preko elektronski
kontrolisanog manuelnog menjača sa šest stepeni. Rezultat
je prosečna potrošnja, koja po fabričkim tvrdnjama iznosi samo 3,4
litra dizela
na 100 km, kao i emisija CO2 od 90 grama po kilometru (auto naravno već
zadovoljava buduće Euro5 norme). Inače, težina ove 308-ice iznosi 1460
kg, a ubrzanje do 100 km/h traje 12,2 sekunde. Ovde treba podsetiti da
je
Peugeot još prošle godine predstavio prototip 307 CC Hybride HDi, koga
je
takođe pokretao hibridni pogon u kombinaciji dizelaš/elektromotor.
Međutim za
razliku od 307-ice CC Hybrid HDi koja je ostala samo koncept, novi 308
Hybrid
HDi kreće u serijsku proizvodnju, ali će se nažalost pojaviti u prodaji
tek
krajem ove decenije (2009. godine kao model za 2010.-tu).
Mitsubishi EVO X ima 280 konja

Na internet je pre vremana procurela zvanična brošura novog i nestrpljivo očekivanog Mitsubishijevog modela EVO X, koja je doduše na japanskom jeziku, ali koja ipak dovoljno otkriva (pre svega konačno je poznata snaga njegovog motora), a istovremeno je dostupna i prva slika unutrašnjosti serijske verzije. Konkretno, 2,0 litarski turbo motor razvija 206kW/280KS i 422Nm obrtnog momenta (međutim sumnja se da će EVO X u stvarnosti imati veću snagu nego što će biti zvanično deklarisano). Promocija se očekuje na oktobarskom salonu automobila u Tokiju (mada nije isključeno ni da se pojavi već na salonu u Frankfurtu sledećeg meseca), dok bi prodaja u Japanu trebalo da počne krajem ove godine, a u Americi u prvom kvrartalu 2008. Kao što se i očekivalo, definitivna verzija desete evolucije ovog modela se ne razlikuje od prototipova Concept X i Prototype X predstavljenih na salonima u Tokiju 2005. i u Detroitu 2007. godine. Dakle, ovde nema iznenađenja, dizajn je agresivan i nagoveštava šta se krije ispod limenog oklopa (naročito se ističe namrgođen prednji kraj, otvori za vazduh na haubi motora i prednjim blatobranima, kao i veliko zadnje krilo). U Japanu će se ovaj sport sedan i dalje zvati Lancer Evolution X, za razliku od običnog porodičnog Lancera, koji se u Japanu prodaje kao Galant Fortis. Novi EVO X raspolaže sa Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. Nov je i automatizovani manuelni menjač sa 6-stepeni (Sport Shift Transmission) i duplim kvačilom, koji po fabričkim tvrdnjama nudi brže "šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač.

Land Roverov novi Freelander (u Americi se jednostavno zove LR2) je specijalno za tržište SAD-a dobio novu, sportskiju verziju nazvanu HSE, koja se odlikuje branicima i pragovima u potpunosti u boji karoserije, 19-inčnim alu felnama, zadnjim krovnim spojlerom i titanijumskim kvakama na vratima, dok je unutrašnjost obogaćena prednjim sedištima, koji imaju veću mogućnost podeševanja, kao i modifikovanom centralnom konzolom. U britanskoj firmi naglašavaju kako je HSE model sa ovim suptilnim promenama namenjen kupcima, koji žele nešto drugačiji izgled njihovog LR2/Freelandera. Pod haubom kuca redni šestocilindraš, zapremine 3,2 litra snage 169kW/230KS, koji HSE verziju ovog automobila "tera" do 100 km/h za 8,9 sekundi. Motor je uparen sa novom automatskom transmisijom sa 6 stepeni, koji nudi i mogućnost ručnog sekvencijalnog menjanja brzina. LR2/Freelander HSE je opremljen tehnologijom, koja je zadužena za bolje putne i off-road karakteristike, poput novog permanentnog i inteligentnog AWD sistema pogona na sva četiri točka i jedinstvenog sistema Terrain Response (standardna oprema). Prodaja počinje 1. novembra, a cena još nije saopštena, mada se očekuje da će biti za oko 2000 dolara veća u odnosu na model LR2 SE.

Austrijski tjuner Schubert od nedavno za drugu generaciju BMW-ovog novog Minija Cooper i Cooper S (model R56 sa 120 odnosno 175 konja), nudi novi i agresivan aerodinamički body kit, nazvan Coyote. Aerodinamički paket obuhvata već standardne elemente poput novog prednjeg branika sa integrisanim spojlerom, moćnije pragove i novog zadnjeg branika sa integrisanim novim završetkom izduvne cevi. Ceo ovaj vizuelni paket, koji Minija čini nižim nego što u stvari jeste, košta tačno 1555 evra, a u kombinaciji sa atraktivnijim alu točkovima i nekom drečavom bojom, sigurno će privući pažnju i izazvati komentare slučajnih prolaznika (bilo pozitivne, bilo negativne).
FuelVapor Ale

Ovo je Ale, kanadski auto na tri točka (svaki veličine 18 inča), koji je izradila kompanija FuelVapor Technologies i koji kombinuje malu potrošnju goriva sa sportskim performansama. Naime, Ale ubrzava do 100 km/h za 5,2 sekunde i postiže elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 225 km/h, a potrošnja goriva iznosi samo 2,5 litra benzina na 100 km ! Usput, četvrt milje ili 402 metra, Ale prelazi za samo 12,9 sekundi. To je postignuto veoma aerodinamičkim oblikom karoserije i malom težinom automobila od samo 635 kg. Za pogon je odabran Hondin 1,5 litarski turbo agregat, koji raspolaže sa 135kW/184KS, a može biti uparen sa manuelnim 5-stepenim ili 4-stepenim automatskim menjačem. Trenutno postoji samo jedan prototip ovog dvoseda, ali se od 2012. planira i serijska proizvodnja.
Dodge će na skorašnjem salonu u Frankfurtu (11. – 23. septembar) predstaviti svoj novi crossover model nazvan Journey, koji u sebi sjedinjuje karakteristike MPV i SUV vozila i predstavlja odgovor Dodgea, odnosno Chryslera na Ford Edge, Saturn Outlook i ostale slične modele iz porodice GM-a. Journey je nastao na već poznatoj platformi, koju koriste i Dodge Avenger i Chrysler Sebring, a nudiće se u verzijama sa 5 i sa 7 sedišta (5+2 konfiguracija). Estetski posmatrano, novi Journey (bar od napred) podseća na pomenuti Avenger, a prema press saopštenju, Dodgeovi dizajneri su posebnu pažnju posvetili interijeru, koji je do sada bio možda i najslabija tačka ovih automobila. U Dodgeu naravno obećavaju i veći kvalitet upotrebljenih materijala u kabini, kao i bolji kvalitet završne obrade, što naravno tek treba da se proveri u praksi. Iako Journey koristi platformu Avengera, njegovo međuosovinsko rastojanje je za 124 mm veće, pa iznosi 2890 mm, što je bilo neophodno da bi se dobilo mesta za 7 putnika i veći prtljažni prostor (inače, Journey je dugačak 4890 mm). Za olakšani ulazak putnika na drugi i treći red sedišta, zadnja bočna vrata se otvaraju pod uglom od svih 90 stepeni. Bezbednost putnika je takođe bio jedan od prioriteta, pa tako Journey raspolaže sa frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, vazdušnim zavesama, disk kočnicama na sva četiri točka i ABS i ESP elektronskim sistemima. Kao opcija se nudi i kamera za vožnju unazad i AWD pogon na sva četiri točka. Paleta motora obuhvata tri benzinca i jedan dizelaš, tačnije benzince od 2,4 litra (4 cilindra, 127kW/173KS i 225Nm, potrošnja 9 litara na 100 km, ručni menjač sa 5 brzina), sledi 2,7 litarski V6 sa 137kW/186KS i 259Nm (troši 10 litara, a menjač je automatski sa 6 stepeni), najjači benzinac je 3,5 litarski V6 sa 175kW/235KS i 315Nm (standard za R/T verziju je automatik sa 6 brzina, a za SXT automatik sa 4 stepena), dok će ljubiteljima dizelaša na raspolaganju biti i 2,0 litarski dizel agregat sa 103kW/140KS i 310Nm obrtnog momenta (po fabričkim podacima prosečno troši oko 7 litara na 100 km). Prodaja Journeya u Severnoj Americi počinje u prvom kvartalu 2008. godine, a na ostalim tržištima sredinom naredne godine.
Dok i dalje strpljivo čekamo na najavljeni fabrički Renault Twingo RS sa 135-140 konja (stiže na salon u Ženevi narednog proleća), nemački tjuner Elia je rešio da već na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu predstavi svoje viđenje kako bi taj najsportskiji Twingo trebao da izgleda. Elia je svoj Twingo nazvao GT-R (nastao je na bazi Twinga GT sa 74kW/100KS), i sudeći prema ovim prvim skicama, Twingo GT-R zahvaljujući novom body paketu odlikuje prilično agresivan nastup (novi branici sa spojlerima, pragovi, zadnji difuzor). Uz taj neizbežan aerodinamički kit, GT-R karakteriše i doterano ogibljenje, pojačani kočioni sistem, novi sportski izduvni sistem sa dva završetka, veći i atraktivniji točkovi i naravno pojačani 1,2 litarski turbo motor, koji umesto serijskih 100KS, ovde razvija od 130 do 140 konja (precizni podaci nažalost još nisu objavljeni, pa nema ni podataka o ubrzanju do stotke i maksimalnoj brzini ovog Twinga GT-R). Više o ovome dakle tek za dve nedelje.
Na internetu su se pojavile prve prave fotografije novog Jaguara XF u njegovoj definitivnoj i konačnoj formi; jednog od onih automobila, koji se već mesecima nestrpljivo očekuju (još od predstavljanja koncepta C-XF u januaru ove godine na salonu u Detroitu). Jaguar je objavljivanje prvih zvaničnih fotografija i kompletnog press saopštenja inače najavio za utorak 28. avgust, a kao što vidite, ponovo je došlo do objavljivanja slika i informacija pre vremena i bez dozvole same fabrike. Sam XF je kao budući konkurent Audiju A6, Mercedesu E klase i BMW-u serije 5 (da nabrojimo samo neke) izuzetno važan model za problematičnu britansku marku, pa je velika pažnja poklonjenu izgledu automobila, koji je veoma sličan pomenutom konceptu C-XF (a koji je izgledom coupea sa četiri vrata oduševio kako publiku, tako i stručnjake). I serijski model, uprkos modifikacijama, deluje izuzetno privlačno (obratite pažnju na nisku liniju krova, napadnu saćastu masku, grbu na haubi, otvore za vazduh na prednjim blatobranima), onako kako pravi Jaguar i treba da izgleda. Uostalom, cilj dizajnera je i bio da XF bude "hrabar, napadan i savremen sportski sedan, automobil sa 4 vrata i 5 mesta za sedenje, koji kombinuje performanse sportskih automobila i luksuz i komfor klasičnih limuzina". U unutrašnjosti preovlađuju elegantne linije i kvalitetni materijali, a u kabini ima više drva nego u bilo kom Jaguaru još od modela Mk2. Putnici na prednjim sedištima imaju nisku poziciju sedenja, a razdvojeni su viskom centralnom konzolom, dok je menjač automatski sa 6 stepeni prenosa i ima komande za ručno menjanje brzina (nijedan XF nema klasičan manuelni menjač). Tu su i elektronska ručna kočnica i start dugme za paljenje motora. Za razliku od modela XK i XJ, novi XF nema karoseriju od aluminijuma, već je upotrebljen ojačani čelik, kao i materijali poput aluminijuma, legura magnezijuma i kompozitnih materijala. Međuosovinsko rastojanje XF-a iznosi isto kao i kod odlazećeg S-Typa, odnosno 2909 mm, dok su ostale dimenzije ovakve : dužina 4960 mm, širina 1877 mm i visina 1461 mm. Na raspolaganju će biti paleta od četiri motora; tri benzinca i jedan dizelaš. Najslabiji je V6 dizelaš od 2,7 litra, koji razvija 154kW/210KS (XF sa ovim motorom je težak 1771 kg). Osnovni benzinac (u V6 konfiguraciji) ima 3,0 litra zapremine, razvija 176kW/240KS (ovaj XF je težak je 1682 kg), a ponudu zaokružuje 4,2 litarski V8 agregat sa 300KS (u atmosferskoj verziji) i sa 420KS u SV8 verziji sa kompresorom. XF sa V8 motorom od 300 konja je težak 1749 kg, a jača SV8 varijanta sa 420KS ima 1849 kg. Najmanju maksimalnu brzinu ostvaruje naravno 2,7 L V6 dizelaš (230 km/h), dok je najbrži SV8 sa 420KS, koji postiže maksimalnih (i limitiranih) 250 km/h. Najslabije ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) ima benzinski 3,0 litarski V6 model (7,9 sekundi), a najbolji je opet SV8 model sa 420KS i vremenom od 5,4 sekunde. Kasnije se očekuje i najsportskija verzija XF-R sa oko 500 konja, koji će konkurisati BMW-u M5, Mercedesu E 63 AMG i budućem Audiju RS6. Što se kočionog sistema tiče, svi Jaguari XF, osim najsnažnijeg sa 420KS, imaju ventilirajuće diskove prečnika 326 mm, dok 4,2 L V8 raspolaže sa diskovima od 355 mm, što je i neophodno zbog njegove težine i brzine. Jaguar će XF prikazati na septembarskom salonu u Frankfurtu, dok je prodaja zakazana za proleće 2008. godine.
Updated : Nova Honda Jazz već u ovoj godini


Dok kod nas traje akcija prodaje aktuelnog Jazza po sniženim cenama, u Hondi užurbano pripremaju njegovog naslednika. Najuočljivije izmene se zapažaju na prednjem delu (veoma podseća na evropski Civic sa petora vrata), gde je novi Jazz dobio drugačije oblikovana svetla, novu haubu, branike i atraktivniju masku. Sa strane nema epohalnih promena, dok je pozadi novi Jazz (negde se prodaje i kao Fit) dobio izmenjena svetla, novi branik i malo drugačiji D stub. Naravno, budući Jazz će biti nešto veći u odnosu na sadašnji model, samim tim i prostraniji. Naime, dužina će umesto sadašnjih 3,84 iznositi 3,90 metra, veća je i širina (biće 1695 mm, odnosno plus od 20 mm), dok je međuosovinsko rastojanje poraslo za 50 mm, tačnije na ukupno 2500 mm. I novi Jazz će naravno zadržati Hondin sistem veoma jednostavnog i praktičnog preklapanja zadnjih sedišta. U unutrašnjosti možemo očekivati i novu instrument tablu i bolji kvalitet upotrebljenih materijala. Novi Jazz će pokretati VTEC benzinci od 1,3 litra (74kW/100KS pri 6000 obrt./min.) i 1,5 litra sa 88kW/120KS pri 6300 obrt./min., ali je najveća novost u stvari da će paletu agregata konačno upotpuniti i dizelaš. Premijera novog Jazza bi trebalo da se održi na salonu automobila u Tokiju u oktobru ove godine, dok bi prodaja počela početkom 2008.
Peugeot će na salonu u Frankfurtu (11. – 23. septembar), osim 207-ice SW u Outdoor opremi, prikazati i model 207 SW RC, odnosno sportsku varijantu ovog malog karavana dužine 4,16 metara. Ovo je prva zvanična slika tog modela, koji pod haubom skriva već poznati 1,6 litarski THP motor, razvijen u saradnji sa bavarskim BMW-om (koriste ga i Mini Cooper S i Peugeot 207 RC u varijanti sa troja vrata). Ovaj četvorocilindraš sa turbo punjačem i 16 ventila razvija 128kW/175KS i 240Nm obrtnog momenta (sa overboost funkcijom privremeno raste na 260Nm). U trenutku pisanja ovog teksta još nisu bili poznati podaci o ubrzanju do stotke i maksimalnoj brzini, ali oni ne bi trebalo mnogo da se razlikuju od performansi Peugeota 207 RC u verziji sa troja vrata, koji postiže maksimalnih 220 km/h i ubrzava do 100 km/h za 7,1 sekundu. Da se radi o sportskijoj verziji 207-ice SW govore detalji poput 17-inčnih alu felni, hromiranih retrovizora, duplog završetka izduvne cevi i zadnjeg krovnog spojlera, a tu je i niže i tvrđe podešeno ogibljenje.
Honda Jazz na popustu
Uvoznik Honde za našu zemlju, firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33, Novi Beograd, tel. 011/2010-915, 2010-901, www.deltaauto.co.yu) sve do kraja leta nudi najmanji Hondin model Jazz po ceni, koja sa popustom od 500 evra, iznosi 13.660 evra sa PDV-om. Osim toga, na poklon se dobijaju i bočni vazdušni jastuci vredni 300 evra. Ova ponuda se odnosi na osnovni Jazz 1,4 5D PE LS, koga pokreće benzinski motor zapremine 1339 kubika sa snagom od 61kW/83KS i koji postiže maksimalnih 170 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi. Po fabričkim podacima ovaj auto dužine 3,84 metra i sa volumenom prtljažnika od 380 litara, prosečno troši 5,7 litara benzina na 100 km. U standardnoj opremi ovog Jazza se, sem pomenutih bočnih vazdušnih jastuka, nalaze i frontalni vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo volan podesiv po visini, branici i ručke u boji karoserije, vozačevo sedište podesivo po visini, nasloni za glavu pozadi, ABS+EBD, deljivo zadnje sedište u odnosu 60/40, automatska klima, radio CD uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, el. podizači prednjih stakala, el. podešavanje retrovizora sa grejačima i audio komande na volanu.
Tjuner Heico Sportiv je za vlasnike nove generacije karavanskog Volvoa V70 i njegovog proterenskog brata XC70, pripremio suptilan aero body kit (branici sa spojlerima, pragovi), novi set alu točkova, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, pojačan kočioni sistem, spušteno ogibljenje za 30 mm, unapređeni interijer i pojačanje dizelskih 2,4D i D5 dizel motora (na motor Heico Sportiv daje trogodišnju garanciju). Oba motora sada raspolažu sa 154kW/210KS (serijski 163 odnosno 185KS) i 460Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 7,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 230 km/h. Za modele 2,4D, D5, 2,5T, 3,2 i 3,2 AWD Heico u ponudi ima novi izduvni sistem sa dvostrukim završetkom, a spacijalno za model V70 T6, izduvni sistem ima četiri hromirana završetka sa cevima prečnika 76 mm. Kupac može birati između petokrakih alu točkova veličine 18, 19 ili 20 inča (Heico Volution V) ili 18-inčnih desetokrakih točkova, nazvanih Heico Volution X. Promene zaokružuje doterana unutrašnjost, koja je bogatija za dvobojna sedišta u koži i aluminijumske pedale.