
Za kupce kojima nedavno predstavljeni fabrički Sport paket nije dovoljno privlačan (ili jednostavno žele nešto više), nemačka tjuning kuća Milotec u svojoj ponudi ima atraktivan stajling kit za novu generaciju Škode Fabije. Naime, za originalniji izgled Fabije II brinu se elementi kao što su modifikovani prednji branik sa integrisanim spojlerom, nova maska hladnjaka (bez znaka Škode), "obrve" na prednjim svetlima, nova zadnja svetla, petokrake aluminijumske felne sa novim gumama i detalji poput novih gumenih zaštitnih lajsni na branicima, novih kvaka i lajsne od nerđajućeg čelika na poklopcu prtljažnika. Paket čine i nove opruge, za 30 mm niže ogibljenje, a u kabini novi set pedala i zaštite pragova od nerđajućeg čelika.

Britanski Aston Martin saopštio je da će James Bond (odnosno glumac Daniel Craig) ponovo voziti njihov model DBS i u najnovijem filmu iz serijala o tajnom agentu Njenog Veličanstva. James Bond je već bio za volanom Aston Martina DBS u filmu Casino Royal, što je u stvari bilo i prvo javno pokazivanje ovog modela. Ako ste pogledali film, onda se sigurno i sećate kako je završio Bondov DBS (za podsećanje tu je priloženi video). Inače, sledeći film o agentu 007 (pod radnim naslovom Bond 22) imaće premijeru u novembru 2008. godine, producenti su Michael G Wilson i Barbara Broccoli, a režiraće ga Marc Forster. Što se serijske verzije Aston Martina DBS tiče, od početka 2008. godine ovaj prelepi auto izuzetnih proporcija će konačno biti dostupan i ljudima, koji nisu tajni agenti Njenog Veličanstva, ali koji opet nisu običan svet, jer DBS naravno neće biti jeftin. Pod haubom se nalazi isti 6,0 litarski V12 motor kao i u modelu DB9, ali koji je pretrpeo veliki broj modifikacija (pre svega, agregat u DBS-u dobija daleko više vazduha u odnosu na onaj u DB9), a uparen je sa manuelnom 6-stepenom transmisijom, koja snagu prenosi na zadnje točkove od 20 inča. Agregat razvija 380kW/517KS i 570Nm obrtnog momenta, koji su zaslužni za sprint do 100 km/h za 4,3 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi preko 300 km/h, tačnije 302 km/h. U poređenju sa Aston Martinom DB9 sa manuelnim menjačem, težina DBS-a (1695 kg) je manja za oko 65 kg, što je zasluga obilate upotrebe karbon fibera. Ovako snažan i brz auto zaslužuje i vrhunski kočioni sistem, pa je DBS prvi Aston Martin, koji ima karbon-keramičke kočnice.

Nemački Audi je za prvih 11 meseci tekuće godine širom sveta prodao 893.600 svojih automobila, što je porast od 7,3 % u odnosu na isti period prošle godine (samo u novembru 2007. je prodato 75.600 jedinica). U Evropi je od 1.1. do 30.11.2007. prodato 408.200 automobila ili za 8,4 odsto više nego prošle godine. U SAD-u je tokom novembra ove godine plasirano 9104 automobila, što je za 1,1 % manje nego u istom mesecu prošle godine, ali je prodaja u Americi za prvih 11 meseci 2007. ipak za 8,7 procenta veća nego u istom periodu 2006., budući da je u SAD-u zaključno sa 30.11. 2007. prodato 85.004 Audijevih automobila. Kako se očekuje, Audi će ovu godinu završiti sa prodajom od oko 950.000 vozila.

Kako je juče saopštio Opel, samo 14 meseci posle početka prodaje, već je registrovano 500.000 novih Opel Corsi. Za pomenutih 14 meseci Corsa se uspešno pozicionirala na tržištima širom Evrope, pa ne iznenađuje činjenica da je njena prodaja za prvih 11 meseci ove godine čak za 50 % veća nego u istom periodu prošle godine. Inače, od lansiranja prve generacije Corse 1982. godine, Opel je u Evropi prodao skoro 10 miliona primeraka ovog modela B segmenta (prodaja tog 10-milionitog primerka se očekuje već krajem januara 2008. godine). Četvrta generacija Corse je od svoje promocije prošle godine do sada osvojila preko 20 različitih nagrada od strane automobilskih novinara širom Starog kontinenta, uključujući i laskave titule Automobila godine, koje su joj dodeljene u Češkoj, Danskoj, Belgiji, Velikoj Britaniji, Irskoj, Hrvatskoj, Rumuniji, Srbiji i Sloveniji, a osvojila je i titulu "Autobest 2007" (ovu poslednju dodeljuju novinari iz centralne i istočne Evrope).
Aston Martin V12 Vantage RS Concept

Jutros je Aston Martin otvorio novi dizajn studio u Gaydonu i tom prilikom je promovisan V12 Vantage RS Concept, jedan od najatraktivnijih, ako ne i najatraktivniji model ove marke ikada. Razlog za ovu tvrdnju se krije pod poklopcem motora, tačnije radi se o V12 agregatu iz trkačkog Aston Martina DBRS9, koji razvija svih 600KS pri 6250 o/min. i 690Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. To je dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bude četiri sekunde, do 100 milja na sat (nepunih 161 km/h) stiže za 8,5 sekundi, maksimalna brzina je 200 milja na sat (ili 322 km/h), a za njegovo zaustavljanje se brinu karbon-keramičke kočnice. Imajući u vidu težinu manju od 1600 kg, to znači da odnos snaga/težina iznosi 375KS po toni. Šef Aston Martina Ulrich Bez je još ponosno dodao da novi model ima skoro iste performanse kao Ferrari 599 GTB. I spoljašnji izgled je nešto agresivniji, mada je glavna preokupacija bila poboljšanje aerodinamike i težine vozila (hauba motora je recimo od karbon fibera). Novi Aston Martin V12 Vantage RS će doduše najverovatnije sledeće godine krenuti u serijsku proizvodnju, ali će ona biti ograničena (ne pominje se tačna cifra), a cena će biti viša od modela Aston Martin DBS.
Suzuki A-Star Concept

Suzuki je danas saopštio da će već u januaru 2008. godine na 9. salonu automobila u Nju Delhiju (New Delhi Auto Expo) promovisati novu studiju kompaktnog automobila sa petora vrata, nazvanog A-Star Concept. Ovde se u stvari radi se o najavi novog gradskog mališana, koji će se i proizvoditi u Indiji, a biće namenjen prodaji kako u Indiji, tako i na evropskom tržištu. Iako sem ovih slika nema drugih detalja o ovom novom Suzukiju (jedino se najavljuje da će njegov potpuno novi 1,0 litarski benzinski motor zadovoljavati Euro5 standard i emitovati 109 grama CO2 po km), najverovatnije se ovde radi o novoj generaciji modela Alto (na to upućuje i slovo A u imenu studije), koji bi trebao da se pojavi na sledećem salonu automobila u Ženevi, u martu naredne godine (proizvodnja se najavljuje za oktobar, a prodaja u Evropi za decembar sledeće godine). I na kraju zašto Indija? Odgovor leži u prostoj činjenici da je ta zemlja veoma važno tržište za japansku kompaniju, u kojoj već ima partnerski odnos sa fabrikom Maruti, koji će do 2010/2011. godine dostići proizvodnju od oko milion automobila godišnje.

Kako prenosi Automotive News, povećana prodaja u centralnoj
i istočnoj Evropi mogla bi našem kontinentu već u ovoj godini doneti nezvaničnu
titulu najvećeg automobilskog tržišta na svetu, koju su dosad držale SAD. Do
nedavno je naime prodaja u SAD-u tradicionalno bila daleko veća od one u
Evropi, ali je za prvih 10 meseci ove godine, razlika između dva tržišta pala
na samo nekoliko hiljada prodatih automobila. Tako je u periodu od 1.1. do
31.10. 2007. prodaja u SAD-u iznosila 13.583.559 vozila, a u Evropi 13.572.669
automobila. Dakle, razlika ove godine iznosi nepunih 11.000 automobila, dok je
ta brojka prošle godine bila daleko veća i iznosila je svih 740.000 vozila u
korist SAD-a. Sem veće prodaje u centralnoj i istočnoj Evropi, i dva najveća
evropska tržišta, Velika Britanija i Italija, takođe beleže rast, dok je
prodaja u SAD-u značajno manja (pre svega zbog veće cene goriva). Kako bilo,
prodaja u Evropi i u SAD-u bi ove godine trebalo da iznosi po 16 miliona automobila,
a gde će biti prodato više, saznaćemo veoma brzo.

Izvor : www.tanjug.co.yu
Kineski izvoz automobila je drastično povećan u 10 meseci ove godine, kada
je u inostranstvu prodato 413.500 vozila, ali je prihod od isporuka bio
nesrazmeran izvozu zbog niskih cena, pokazali su najnoviji podaci kineskog
ministarstva trgovine.
Za 10 meseci Kina je izvezla 64 odsto više završenih vozila, uključujući
automobile, autobuse i kamione, nego u istom periodu minule godine.
Izvoz putničkih automobila je, međutim, više nego utrostručen u tom periodu,
dok je dolarska vrednost prodaje porasla svega 174 procenta u odnosu na isti
lanjski period, navodi se u izveštaju u kome se ne iznose podaci o vrednosti
izvoza u dolarima, nego samo stopa rasta.
Vrednost izvezenih vozila, uključujući kamione i autobuse, dostigla je 4,8
milijardi dolara, što je 117 procenata više nego godinu pre. Najveći deo izvoza
otišao je u zemlje u razvoju u Aziji, Africi i na Bliskom istoku.
U izveštaju ministarstva se ističe da je do nesrazmere između povećanja obima
izvoza i zarade od prodaje došlo zbog "nezdrave konkurencije" u
industriji putničkih automobila. Kao rezultat toga, skoro 60 procenata od 1.242
kompanija koje se bave izvozom vozila prodalo je u inostranstvu po manje od 10
automobila.
Takva kretanja nanose štetu kinskom "brend imidžu" pošto manji
proizvođači ne mogu da garantuju odgovarajući servis posle prodaje vozila i
distribuciju delova, navodi se u izveštaju.
Kineskim izvozom vozila još dominiraju privredna vozila, autobusi i kamioni,
dok su putnički automobili doneli svega 694 miliona dolara, ili oko 14
procenata ukupne prodaje u inostranstvu.
Kina računa da će ove godine izvesti 600.000 vozila, a 2008. oko 800.000,
preneo je AP.

Proteklih meseci viđali smo razne špijunske, nezvanične i "procurele" fotografije nove Škode Superb, a danas je konačno i sam češki proizvođač objavio prvu zvaničnu sliku nove generacije svog najvećeg modela u ponudi, koji će oficijelnu svetsku premijeru imati u martu naredne godine na salonu automobila u Ženevi. Kao i sadašnji Superb, i novi je napravljen na platformi VW Passata, ali će za razliku od Passata i aktuelnog Superba, biti u formi kombilimuzine sa petora vrata. Takođe, za razliku od sadašnjeg Superba, koji se od Passata razlikovao samo po znaku Škode na drugačijoj masci hladnjaka i po svetlima, novi Superb donosi originalniji dizajn koji se ugleda na prošlogodišnju studiju Joyster. To je vidljivo pre svega napred, gde su svetla, maska, branici i hauba veoma slični pomenutoj studiji. U kabini se očekuje veći kvalitet upotrebljenih materijala i kvaliteta izrade, a kako se kaže u veoma kratkom saopštenju, novi Superb će nuditi veoma prostran interijer sa brojnim pametnim rešenjima i tehnologijama. U ovom trenutku još se ne zna koji će se motori ugrađivati u novi Superb, ali se pretpostavlja da se radi o benzincima 1,4 TSI (sa140KS), 1,8 TSI (160KS) i 2,0 TSI sa 200KS, kao i dizelašima 1,9 TDI i 2,0 TDI. Kasnije se može očekivati i benzinski V6 agregat.

Američka kompanija Genaddi Design Group (poznata po Fordu GTX1 Roadster) će uskoro vlasnicima Lamborghinija Murcielago u Roadster varijanti ponuditi novi, tvrdi krov ("hard top") za njihovog ljubimca. Radi se o pokretnom krovu od karbon fibera, koji je dizajniran tako da se bez problema može spakovati u prtljažni prostor u prednjem delu ovog Lamborghinija. Za postavljanje/skidanje novog krova je inače potrebno oko minut vremena. U Genaddiju naglašavaju da je sličan krov testiran na pomenutom Fordu GTX1, i to pri brzini od preko 185 milja na sat (298 km/h). Genaddi će svoj krov za Murcielago Roadster početi da proizvodi u maju sledeće godine, a cena će iznositi 26.000 američkih dolara!
Hummer HX Concept

Hummer HX Concept koji vidite na ovom crtežu, rezultat je rada tri mlada dizajnera (David Rojas, Min Young Kang i Robert Jablonski) iz Hummerovog dizajn studija i biće predstavljen na sledećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu, u januaru 2008. godine. Cilj dizajnera je bio stvoriti zabavan, okretan i inovativan koncept automobil, odnosno HX Concept treba da pruži viziju budućeg dizajna off-road vozila, ali uz zadržavanje prepoznatljivih dizajnerskih formi Hummerovih modela. Inače, od prvobitnih nekoliko različitih verzija izabrano je dizajnersko rešenje prikazano na ovom crtežu. U press saopštenju se navodi još samo da HX Concept koristi E85 biogorivo i da je moguće skinuti krovne panele iznad vozača i suvozača, kao i modularni zadnji deo krova, kako bi se od zatvorenog automobila dobilo otvoreno SUT vozilo za uživanje na svežem vazduhu. Više detalja možemo očekivati u narednom periodu, kako se bude približavao salon u Detroitu.

Još jedna nova specijalna i limitirana edicija
Fordovog
Mustanga nije nikakvo iznenađenje, posebno ako se radi o modelu koji
stiže iz
američke kompanije Saleen. Zanimljiv je međutim motiv za pojavljivanje
ovog specijalnog
Mustanga, nazvanog American Flag Edition. U Saleenu su naime odlučili
da
posebnu seriju Mustanga (biće napravljeno samo 24 komada) posvete
pripadnicima
američkih oružanih snaga, odnosno muškarcima i ženama u vojnoj službi,
koji,
kako se kaže u Saleenovom saopštenju, "brane našu zemlju kod kuće i u
inostranstvu" i koji "predstavljaju ponos i snagu Amerike." Zbog
patriotskih razloga limitirana serija ovog Mustanga biće
dostupna
samo u tri boje, tačnije u bojama američke zastave; crvenoj, beloj i
plavoj (po
8 automobila u svakoj boji). Patriotski American Flag Edition se bazira na
Saleen Mustangu S281 supercharged, a pokreće ga 4,6 litarski V8 motor
sa kompresorom,
koji razvija 347kW/465KS pri 5800 o/min. i 575Nm obrtnog momenta pri 4000
o/min. (motor je uparen sa petostepenom manuelnom transmisijom). Sem
pojačanja snage
motora, Saleen je na Mustangu American Flag Edition doradio i ogibljenje,
kočioni
sistem, izduvni sistem, modifikovao prednji i zadnji kraj automobila,
dodao
20-inčne aluminijumske točkove sa Dunlop gumama i sistemom za praćenje
pritiska
u pneumaticima, kožna sportska sedišta (prošivena crvenim koncem),
kožni volan
i ručicu menjača, nove pedale, AM/FM/CD sound sistem, brzinomer
izgraviran na
200 milja na sat (322 km/h), nove patosnice i naravno pločicu sa
serijskim
brojem u kabini.

U januaru ove godine na salonu automobila u Detroitu, američki Chevrolet je javnosti predstavio koncept automobil sa hibridnim pogonom (kombinacija elektromotor/benzinac) i prikladnim imenom Volt, a juče je američka fabrika objavila i prvu teaser fotografiju serijske verzije ovog automobila (prva slika). Premijera će naravno biti već na predstojećem salonu u Detroitu, u januaru 2008. Serijska verzija će pretrpeti određene dizajnerske promene u odnosu na istoimeni koncept (jedan od ciljeva je bio poboljšati aerodinamiku vozila), ali će biti zadržana prepoznatljivost originala. Drugih detalja o serijskom Voltu za sada nema, pa stoga podsećamo na koncept model od pre 11 meseci (na drugoj i trećoj slici). Volt koncept je hibridno vozilo čije se baterije pune oko šest sati kao "plug in" na običnoj kućnoj naponskoj mreži, u stanju je da sa punim litijum-jonskim baterijama pređe oko 40 milja (64 km) puta (gradske vožnje). Kada se one isprazne, uključuje se klasični 3-cilindrični turbo benzinac. Ono što je takođe zanimljivo, jeste da benzinac može da koristi i etanol E85 gorivo. Auto je nastavak Chevroletove serije ekološki podobnih vozila, s tim što je sada naglasak na praktičnosti i na realnoj upotrebljivosti ovakvih vozila. Zato je Volt limuzina sa 4 vrata i puno mesta u kabini, a ako vam se 40 milja puta sa jednim punjenjem baterija čini malo, u Chevroletu kažu da više od polovine Amerikanaca živi udaljena od posla u radijusu od oko 20 milja, pa je tih 40 milja radijusa kretanja (samo na baterije) sasvim dovoljno za odlazak na posao i dolazak kući.

Pošto je novi Fiat 500 osvojio titulu evropskog automobila godine 2008., a Grande Punto titulu auta godine 2008. u Brazilu, još jedan Fiatov model se okitio laskavom titulom automobila godine. Naime, žiri sastavljen od auto novinara iz 15 zemalja srednje, istočne i jugoistočne Evrope (među njima je i naša zemlja), dodelio je prestižnu titulu AutoBest za 2008. godinu novoj Fiatovoj limuzini Linea. Linea je dobila ukupno 850 poena, drugoplasirana Kia Cee´d 784, sledi Mazda2 (705), pa nova Škoda Fabia (679) i Toyota Auris, koja je osvojila 583 poena. Kao što napomenuto na početku, u izboru za Autobest učestvuju novinari iz 15 zemalja (Bugarska, Kipar, Hrvatska, Grčka, Makedonija, Poljska, Češka, Rumunija, Rusija, Srbija, Slovačka, Slovenija, Turska, Ukrajina i Mađarska – ukupno 300 miliona stanovnika), a svakom novinaru je na raspolaganju 240 bodova, koji se raspodeljuju između 5 finalista na osnovu 13 parametara (između ostalog, to su dizajn, komfor, ekonomičnost, vozne osobine, cena i vrednost za uloženi novac). Zvanična ceremonija dodele AutoBest priznanja iz ruku ovog nezavisnog međunarodnog žirija, kome je ovo sedmi izbor po redu, odvijaće se početkom februara 2008. u Istanbulu.
Land Rover LRX Concept
Land Rover je još sredinom septembra ove godine na tadašnjem salonu
automobila u Frankfurtu objavio jednu veoma nejasnu, tzv. teaser sliku svog
budućeg SUV modela (bez ikakvih drugih detalja), ali od tada u javnost nije
procurela nikakva nova informacija u vezi ovog modela sa dvoja vrata. Do danas.
Naime, ovo je navodno prva zvanična fotografija novog koncepta Land Rover LRX, spremnog
za predstojeći NAIAS salon u Detroitu (održava se u januaru 2008. godine).
Prema prvim, nezvaničnim informacijama, serijska verzija LRX-a bi trebao da
krene u proizvodnju tokom 2011. godine. Detalji dakle tek slede.