
Samo nekoliko sati pošto smo objavili prvi
zvaničan video,
stižu i prve oficijelne fotografije serijske verzije novog BMW-a X6 (na
bazi BMW-a X5), koga smo u formi koncept vozila mogli da vidimo u
septembru ove
godine na salonu automobila u Frankfurtu. Kao što se i pretpostavljalo,
ova
serijska verzija se praktično i ne razlikuje od pomenutog koncepta. BMW
novi
X6 zvanično naziva SAC (Sports Activity Coupe), a svojim niskim krovom,
položenim C stubom, velikim 19-inčnim aluminijumskim točkovima i
kratkim
prepustima, predstavlja zaista zanimljivu mešavinu coupe automobila sa
četiri
vrata i SUV modela, što u praksi znači dinamičan i atraktivan automobil
u
prepoznatljivom BMW looku. Pomenuti nizak krov znači i niže težište i
bolju
upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa
standardnim
xDrive integralnim pogonom i novim DPC sistemom (Dynamic Performance
Control). Što
se motorizacije tiče, BMW X6 je prvi model bavarske fabrike koji će
dobiti novi
4,4 litarski V8 bi-turbo benzinac, koji razvija 300kW/407KS pri 5500
o/min. i
600Nm obrtnog momenta, dostupnih u rasponu od 1750 do 4500 o/min.
(ugrađen je
u BMW X6 xDrive50i). Sa njim ova verzija BMW-a X6 (teška 2190 kg)
ubrzava od 0
do 100 km/h za samo 5,4 sekunde, uz prosečnu potrošnju od 12,5 litara
na 100
km. Maksimalna brzina je naravno ograničena na 250 km/h. Ovaj motor će
u
narednih 12 meseci biti ugrađen u još nekoliko sportskih modela BMW-a,
a
zamenjuje postojeći atmosferski 4,8 litarski V8 agregat. BMW je za novi
X6
predvideo još tri šestocillindarska motora, i to 3,0 litarski benzinac
sa 225kW/306KS
i 400Nm (model X6 xDrive35i) koji postiže maksimalnih 240 km/h, do
stotke
ubrzava za 6,7 sekundi, troši 10,9 litara na 100 km, kao i dva
dizelaša, oba
zapremine 3,0 litra, pri čemu slabiji u modelu X6 xDrive30d razvija
173kW/235KS
i 520Nm (postiže 210 km/h, do 100 km/h stiže za 8 sekundi, troši 8,2
litra
goriva), a jači u modelu X6 xDrive35d ima 210kW/286KS i 580Nm, što je
dovoljno da
postigne 236 km/h i da do stotke stigne za 6,9 sekundi (potrošnja mu
iznosi 8,3
litre dizela na 100 km, a emisija CO2 220 grama po kilometru). Pomenuti
motori
se standardno kombinuju sa šestostepenim automatskim menjačem sa
opcijom ručnog
menjanja brzina. Inače, X6 je dugačak 4877 mm, širok 1983 mm, visok
1690 mm
(duži, širi i niži od X5), a međuosovinsko rastojanje mu je isto kao
kod X5 i iznosi
2,93 metra. Zbog bolje stabilnosti, X6 u odnosu na X5 ima i za 56 mm
širi trag
točkova. I dizajn unutrašnjosti se velikim delom oslanja na toliko puta
pominjani X5, a ovde treba reći i da X6 pozadi ima dva individualna
sedišta. Zapremina
prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 570 litara (70 litara manje
od X5),
a sa oborenoim zadnjim sedištima ta vrednost raste na 1450 litara. Od
opreme
treba izdvojiti BMW-ov iDrive sistem, navigacioni sistem, parking
senzore (sa
kamerom za vožnju unazad), sistem za zabavu, automatski klima uređaj u
četiri
zone, HUD (Head Up Display) koji projektuje najvažnije informacije na
vetrobran
(kao kod borbenih aviona)... Zvanična svetska promocija će biti održana
za manje od mesec dana na januarskom salonu automobila u Detroitu, a
prodaja počinje 19. aprila naredne godine.
VIDEO : BMW X6
Nova Mazda 3

Ako je verovati insajderskim informacijama britanskog magazina AutoExpress, ovako će izgledati nova, druga generacija Mazde 3, koja se očekuje na tržištu 2009. godine. Novi Mazdin predstavnik u C klasi odlikovaće se sportskijim izgledom (u stilu nove Mazde 6) u odnosu na aktuelni model, a karakterišu ga dinamičniji prednji kraj sa velikim otvorima za vazduh, naglašeni lukovi blatobrana i Mazdin već karakterističan C stub, dok će i unutrašnjost dobiti novi izgled u stilu Mazde 6 (kvalitetniji materijali i još viši nivo završne obrade se naravno podrazumevaju). Nova Mazda 3 će koristiti produženu platformu sledeće, treće generacije Forda Focus (pojaviće se 2010. godine), što će u praksi značiti prostraniju kabinu nego do sada i poboljšane vozne osobine. Što se motora tiče, nova "trojka" će koristiti već poznate agregate iz sadašnjeg modela, uz dodatak novog 2,5 litarskog benzinca sa 250KS, koji će se u sportskom MPS modelu pojaviti 2010. godine.
Suzuki Swift sedan

O Suzukiju Swift u obliku klasične limuzine sa četiri vrata govorilo se i ranije, ali sem nekoliko crteža nije bilo nekih konkretnijih informacija o ovom automobilu. Doduše, novih detalja nema ni sada ali je na internet procurela prva špijunska slika Swifta sedan u konačnoj, serijskoj verziji. Fotografija je nastala u Suzukijevoj fabrici u Indiji i očigledno je da će se zvanična promocija desiti vrlo brzo (bar za indijsko tržište, dok ćemo na dolazak u Evropu ipak sačekati još neko vreme i to naravno pod uslovom da se Suzuki odluči da ga komercijalizije i na Starom kontinentu). Komentari na netu o izgledu ovog modela nisu uopšte pozitivni, a naročito bodu oči mali točkovi i nespretno nakalemljen veliki poklopac prtljažnika, koji je mnoge podsetio na rešenje aktuelnog BMW-a serije 7.
Ovo je zvaničan promotivni video serijske verzije novog BMW-a X6, koga smo u formi koncept vozila mogli da vidimo u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu, a kao što se i pretpostavljalo, ova serijska verzija se skoro i ne razlikuje od pomenutog koncepta. BMW novi X6 zvanično naziva SAC (Sports Activity Coupe), koji svojim niskim krovom, položenim C stubom i kratkim prepustima, predstavlja zaista zanimljivu mešavinu coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela, što u praksi znači dinamičan i atraktivan automobil u prepoznatljivom BMW looku. Pomenuti nizak krov znači i niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom i novim DPC sistemom (Dynamic Performance Control). Osim ovog videa, za sada nema zvaničnih podataka koji motori će pokretati novi X6, ali se oficijelano press saopštenje očekuje veoma brzo, kada će biti poznati i svi ostali detalji. Podsećanja radi, koncept X6 je dugačak 4877 mm, širok 1983 mm, a visok 1696 mm, dok aktuelni BMW X5 (na kome se bazira X6) ima dužinu od 4854 mm, širinu 1933 mm, a visinu 1766 mm (međusovinsko rastojanje je međutim jednako za oba modela i iznosi 2933 mm). Ovde ponavljamo i ranije nezvanične najave koje kažu da će paleta agregata biti veoma slična kao i kod X5, a to znači da će X6 pokretati 3,0 litarski bi-turbo benzinac sa 225kW/306KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS, odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8 agregat sa 355KS, a kasnije je moguća ugradnja i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400 konja. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje. Očekuje se da će cena X6 biti viša za oko 4500 evra u odnosu na aktuelni X5.
Mazda Atenza Mazdaspeed Concept

Mazda će na predstojećem januarskom Tokyo Auto Salonu tjunera promovisati studiju na bazi svog modela Atenza (u Evropi Mazda 6), zvanično nazvanu Mazda Atenza Mazdaspeed Concept. Sa fabričkim aerodinamičkim paketom (modifikovani branici sa spojlerima, novi pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, niže ogibljenje, aluminijumski desetokraki točkovi od 18 inča i sportski izduvni sistem), ovaj koncept pokazuje i kako bi mogao da izgleda naslednik sportske Mazde 6 MPS (sa 2,3 litarskim turbo motorom i pogonom na sva četiri točka), koja je doduše u dosadašnjem obliku zabeležila ipak skroman učinak na tržištu. Prema izvorima iz Tokija, ovaj koncept je ipak samo to – koncept, što se poklapa sa ranijim nezvaničnim informacijama da japanska fabrika ne razmatra mogućnost razvoja MPS verzije nove Mazde 6 (mada bi ovaj koncept mogao da bude indikacija da se ipak radi na tome). U svakom slučaju, glavni zadatak Atenze Mazdaspeed Concept (za koju se za sada ne zna koji motor je pokreće, ni da li ima 4x4 pogon) na Tokyo Auto Salonu je da ispita reakcije publike i potencijalnih kupaca na fabrički aerodinamički paket, koji će kupcima biti na raspolaganju putem zvanične dilerske mreže ove japanske kompanije.
VIDEO : Bugatti Veyron ostao bez goriva
Moram da priznam da sam se slatko nasmejao (uostalom kao i tvorci ovog videa) gledajući dokaz kako je i skupoceni Bugatti Veyron ipak samo automobil kome takođe treba gorivo za namirivanje njegovih 1001 konja pod poklopcem motora. Naime, u SAD-u je snimljen ovaj Veyron kome je gorivo nestalo nasred puta i čiji je vlasnik bio primoran da potraži pomoć kako bi odgurao svoj Veyron do najbliže benzinske pumpe...

Nemački tjuner Carlsson je za Mercedesov model ML 320 CDI kupcima ponudio kompletan tjuning paket, koji podrazumeva ne samo povećanje snage njegovog V6 dizel agregata, već i atraktivan aerodinamički kit, nove aluminijumske točkove, doteranu unutrašnjost, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka (brinu se ne samo za moćniji izgled, već i za odgovarajući zvuk), kao i elektronski kontrolisano podešavajuće C-Tronic ogibljenje (spušteno za 40 mm i zaslužno za poboljšano upravljanje, manje naginjanje i bolju aerodinamiku vozila). Carlsson je svoj model nazvao CD32, a velika snaga u kombinaciji sa atraktivnim izgledom i luksuznim interijerom čine ga zaista snažnom pojavom, bilo u gradu ili van njega. Što se snage tiče, Carlsson je 3,0 litarski V6 dizelaš pojačao na 198kW/269KS i 612Nm obrtnog momenta, dostupnog pri 1800 o/min. Sa većom snagom ide i dinamičniji izgled, što je zasluga modifikovanih branika (napred sa integrisanim spojlerom, a pozadi sa difuzorom), novog prednjeg grila i naravno novih Carlsson 1/11BE (Brilliant Edition) točkova veličine 22 inča, sa 11 krakova i Dunlop SP Sport 9000 gumama (dimenzija (285/30 R22). Unutrašnjost je oplemenjena samo najboljim materijalima (kožom, alkantarom i drvetom), ergonomskim Carlsson sportskim volanom (u koži ili u kombinaciji kože i alkantare), aluminijumskim pedalama i dodatnim osvetljenjem. Naravno, ne postoje nikakva ograničenja za želje onih kupaca koji žele da svom ML-u daju neki svoj lični pečat.

Citroenov Nemo je novo lako komercijalno vozilo (najmanji komercijalac u ponudi ovog francuskog proizvođača), nastao kao plod zajedničkog rada PSA grupacije (kojoj pripada Citroen) i italijanskog Fiata, sa kojim inače saradnja na razvoju i proizvodnji komercijalnih vozila traje već decenijama. Najnoviji rezultat te saradnje su modeli Citroen Nemo, Fiat Fiorino i Peugeot Bipper, a radi se o dizajnerski veoma uspešnim vozilima (kada je reč o dostavnjacima), ali koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača. Kao i Fiat Fiorino i Peugeot Bipper, i Citroen Nemo će se nuditi i u komercijalnoj i u putničkoj varijanti. Da bi pokazao sve prednosti svog novog dostavnog modela, Citroen je nedavno po putevima zapadne Francuske za predstavnike specijalizovanih medija organizovao prve test vožnje ovim vozilom. U osnovi, sve ono što smo nedavni napisali za Fiat Fiorino, važi i za Citroen Nemo. Dakle, svojim kompaktnim dimenzijama, visokim krovom, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Citroenov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja pre svega na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama (to pokazuje i minimalnim prečnikom zaokreta, koji je manji od 10 metara). Ovaj komercijalac je dugačak 3,86 metra (dužina jednog Citroena C3), nosivost mu iznosi 610 kg, prostor za teret je dužine 1,52 metara (širine 108 cm, visine 118 cm), a korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra (kada se obori i suvozačko sedišto, zapremina raste na 2,8 kubika, a dužina prostora za teret na 2,5 metra). Kabinu fabrika opisuje kao prostranu, komfornu i ergonomičnu, a deo serijske opreme čine servo volan, ABS i vazdušni jastuk, dok će se uz doplatu, između ostalog, moći dobiti i uvek korisni parking senzori. Paleta motora će (bar u početku) obuhvatati jedan dizelaš i jedan benzinac. To su 1,4 litarski HDI dizel sa 50kW/70KS i 160Nm (troši 4,5 litra dizela i emituje 119 grama CO2 po km), kao i benzinac iste zapremine ali sa 54kW/75KS i 118Nm (troši 6,9 litara na 100 km). Pomenuti HDi može koristiti i B30 biodizel gorivo. Upravo je najviše pohvala novinara i dobio Nemo sa HDi agregatom, odnosno po njihovoj oceni Nemo HDi je dovoljno brz i štedljiv, mada nije baš tih. Za sada je u ponudi samo manuelni petostepeni menjač, a od sledeće godine Nemo sa HDi agregatom će moći da se kombinuje i sa robotizovanim menjačem koji nema klasičnu papučicu kvačila. Prodaja Citroen Nema počinje u martu naredne godine, cene će se kretati od 10.000 do 12.000 evra, a proizvodnja će se odvijati u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera.

Izvor : www.tuning.co.yu
ZVANIČNO SAOPŠTENJE ZA MEDIJE I JAVNOST :
Nakon četiri godine organizovanja Tuning Styling manifestacija i održavanja
prvih drift trka u Srbiji, Auto tuning Club zajedno sa časopisom Tuning
Styling, sa ponosom objavljuje da je sklopio ugovor o održavanju najpoznatije
međunarodne drift manifestacije u Evropi – “KING OF EUROPE”. Grad
Kragujevac biće domaćin ovog internacionalnog hepeninga 26. i 27. jula 2008.
godine.
Na konferenciji za novinare, u zgradi Skupštine grada Kragujevca koju je održao
Jovan Pavlović-Bojadžić, zamenik predsednika Skupštine grada, predstavnici
organizacije “King of Europe”, zajedno sa predstavnicima “Auto Tuning Cluba”
(vlasnicima licence za KOE), obišli su stazu na kojoj će trka biti održana i
izrazili zadovoljstvo da će Srbija biti peta zemlja koja će naredne godine
“ugostiti” više od 80 driftera iz cele Evrope.
POD POKROVITELJSTVOM GRADA KRAGUJEVCA
King of Europe biće održan na stazi ispred fabrike Zastava, koja će uskoro biti
uređena, proširena i pokrivena novim slojem asfalta zahvaljujući spremnosti
lokalne samouprave grada Kragujevca. Pored renoviranja staze, biće preduzete
sve mere obezbeđenja kako bi publika mogla u potpunosti da uživa u ovom visoko
adrenalinskom sportu.
Naglašavamo da će King of Europe biti deo Tuning Styling manifestacije koje
Auto Tuning Club sa časopisom Tuning Styling već godinama održava. U okviru TS
Show-a, manifestacija će obilovati zabavnim sadržajima (car-wash, DJ, dance
girls) kao i takmičenjima u Styling-u, dB-u, SQ-u i Burnout-u.
DRIFT KING OF EUROPE
Organizacija “King of Europe”, sa sedištem u Londonu, održava već nekoliko godina međunarodne drift trke u Finskoj, Francuskoj, Belgiji, Poljskoj, Švedskoj, Češkoj i Mađarskoj. Prošle godine je za pobednike obezbedila let u Dubai koji su se sa svojim automobilima oprobali na Dubai Drift Challenge-u, a ove godine će pobednicima prirediti nova iznenađenja.
Volkswagen (Passat) Coupe

Foto : TheAutoChannel.com
Nedavno je nemački Volkswagen pokrenuo novi, tzv. teaser sajt, u kome kratkim video klipom pokazuje samo delić svog novog kupea sa četiri vrata na bazi Passata (slično Mercedesovoj CLS klasi), koji će se na tržištu pojaviti tokom 2008. godine (taj video klip možete pogledati OVDE). U međuvremenu su lovci na automobilske novitete uspeli da uhvate prototip ovog automobila tokom testiranja negde na severu Finske, i to bez mnogo maske. Do sada najbolje slike novog VW Coupea objavio je sajt www.TheAutoChannel.com (OVDE možete videti ostale slike), a na njima je ovaj VW maskiran u Lexus GS. Ipak, vidi se da je prednji deo tipičan za jedan VW, a da je njegova veličina približna Mercedesovom CLS-u, odnosno nezvanično se pominje cifra od 4,83 metra (CLS ima 4,91 m), dok je standardni Passat dužine 4,77 metra. Kako se očekuje, Volkswagen će Passat Coupe predstaviti već za mesec dana na salonu automobila u Detroitu, mada to nije i zvanično potvrđeno. Što se motora tiče, paleta bi trebalo da obuhvata benzince od 1,8 litarskog TSI agregata sa 160KS, pa sve do 3,6 litarskog FSI V6 motora sa 300KS, koji bi imao i integralni pogon i DSG transmisiju sa duplim kvačilom, a od dizelaša se za sada pominje 2,0 litarski TDI. Od opcija će na raspolaganju biti stakleni panoramski krov, kamera za vožnju unazad i senzori za parkiranje (osnovni model bi trebao da ima cenu od oko 30.000 evra).
Nova BMW serija 5 stiže 2010.

Proteklih meseci je već nekoliko puta bilo dosta reči o novoj generaciji BMW-a serije 5, a u međuvremenu su uvek spremni lovci na automobilske novitete u okolini Minhena ponovo uhvatili i snimili zamaskirane prototipove ovog modela. Na osnovu tih snimaka nastao je i ovaj crtež mogućeg izgleda buduće "petice", koja bi trebalo da se pojavi tek u drugoj polovini 2010. godine. Naravno, ovo je samo jedna od impresija, a kako će stvarno izgledati naslednik aktuelnog modela, još uvek može samo da se nagađa, jer su prototipovi naravno dobro maskirani. Ipak i ovakav nezvaničan crtež pokazuje opšte dizajnerske smernice ovog modela. U vezi s tim, nova serija 5 će biti dizajnerski manje avangardna u odnosu na aktuelni model (predstavljen 2003.). Drugim rečima, novi model bi trebao da bude više po ukusu kupaca koji preferiraju konvencionalniji izgled. Sem novog izgleda, nova "petica" je dobila i novu internu oznaku sa F, umesto do sada korišćenog slova E, pa će tako dobiti novu oznaku F10 (sadašnji model jeE60). To će biti drugi model bavarske fabrike sa internom F oznakom, jer će godinu dana ranije (2009.) na tržištu pojaviti nova serija 7 sa internom oznakom F01. I nova generacija serije 5 imaće M varijantu, koju će i dalje pokretati V10 motor (bar prema trenutnim informacijama) ali će snaga biti podignuta sa aktuelnih 507 na oko 550KS, a možda i na više (konkurentski Audi RS6 recimo ima 579KS). Prema ranijim informacijama M5 varijanta će biti i jedina u paleti novih "petica" koja će imati menjač sa dvostrukim kvačilom (slično DSG-u iz VW-a). Što se ostalih agregata tiče, u ponudi bi trebalo da bude 6 benzinskih motora (od 2,5 litarskog sa 218KS pa do 4,4 litarskog V8 sa 408KS), kao i četiri dizelaša zapremine između 2,0 i 3,0 litra sa rasponom snage od 175 do 300KS. BMW za buduću seriju 5 najavljuje i novi automatski menjač sa 8 stepeni, koji je razvio ZF i pogon na sva četiri točka kao opciju. Ipak, na odgovor kako će stvarno izgledati i čime će sve raspolagati novi BMW serije 5, moraćemo ipak da se strpimo...

Prema pisanju francuskih auto medija, Peugeot je odlučio da tokom 2009. godine krene sa serijskom proizvodnjom prelepog prototipa Peugeot 308 RC-Z, koji je svoju svetsku promociju imao pre tri meseca na salonu automobila u Frankfurtu. Ovo nije prvi put da se govori o serijskoj proizvodnji ovog modela, a prema insajderskim informacijama, za proizvodnju bi bila zadužena austrijska firma Magna Steyr. Kao što mu i samo ime kaže, 308 RC-Z je napravljen na bazi standardnog Peugeota 308 ali se odlikuje daleko privlačnijim dizajnom, koja podseća i na Audijev TT. Koliko god da je obični 308 hatchback bio kritikovan zbog prevelike sličnosti sa prethodnikom 307 i manjim modelom 207, toliko je 308 RC Z Concept oduševio svojim dizajnom, koji nalikuje na zver, spremnu da skoči svakog trenutka. Osim već poznate prednje "njuške" francuskog lava, pažnju privlače veliki lukovi blatobrana, 19-inčni alu točkovi (gume Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19), zanimljivo oblikovan i nizak krov (zato ovo i jeste 2+2 coupe sa pomoćnim zadnjim sedištima), originalna zadnja (LED) svetla i dvostruki (centralni) završetak izduvnog sistema. Uostalom slike dovoljno govore. Unutrašnjost nije toliko originalna kao spoljašnjost, mada je upotrebom aluminijuma, hroma i kože dobijen čist i elegantan dizajn interijera. Naime, 308 RC Z zadržava isti prednji panel kao i serijski 308, sem nekoliko sitnica u vidu sata postavljenog umesto centralnog otvora za ventilaciju ili doterane centralne konzole. Najviše pažnje u stvari zaslužuju nova sportska sedišta, koja su naravno obložena kožom. 308 RC Z ima isto međuosovinsko rastojanje (2630 mm) kao i klasični 308, dok dužina iznosi 4276 mm, širina 1840 mm (+25 mm), a visina samo 1320 mm. Zahvaljujući obilatoj upotrebi aluminijuma i karbona (zadnje staklo je od polikarbonata), 308 RC Z je težak samo 1200 kg, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 235 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje tačno 7 sekundi. Pri tom, prosečna potrošnja iznosi 6,7 litara na 100 km, a emisija CO2 160g/km. Motor je zajednički proizvod BMW-a i grupacije PSA, odnosno to je 1,6 litarski turbo benzinac, koji umesto serijskih 129kW/175KS ovde razvija 160kW/218KS i 280Nm obrtnog momenta (sa overboostom ta vrednost se penje na 300Nm). Serijska verzija će verovatno imati daleko širu paleta pogonskih agregata. Ostaje samo da se nadamo da će Peugeot imati dovoljno hrabrosti da pokrene proizvodnju ovog modela.
Obnovljeni Ford Focus predstavljen u Nici

Redizajnirani Ford Focus mogli smo po prvi put da vidimo još na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, dok su prve test vožnje za specijalizovane automobilske novinare održane nedavno u Nici. Prvo što kod obnovljenog Focusa upada u oči je naravno njegov novi izgled. Mnogi će s pravom reći da tek sada izgleda onako kako je trebalo od samog početka, jer koliko je prvi Focus iz 1998. godine bio atraktivno dizajniran (i predstavljao drastičan rez od svog prethodnika Ford Escorta), toliko je novi Focus iz 2004. bio dizajnerski neupadljiv i neubedljiv. Ipak, posle tri godine provedene na tržištu, u Fordu su konačno odlučili da je vreme za opsežan ristajling postojećeg modela. Rezultat ? Prosto je neverovatno koliko je u stvari bilo malo potrebno da se od neupadljivog Focusa dobije daleko privlačniji automobil kompakt klase. Zasluga pripada Fordovom tzv. kinetičkom dizajnu, pa Focus za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), ali manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (nova grafika zadnjih svetala i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Focus i dalje ostaje jedan od najprostranijih automobila u klasi, nudeći mnogo mesta na zadnjim sedištima i za dva odrasla putnika. Po oceni novinara, prvoklasne vozne osobine koje su proslavile Focus, prisutne su i u obnovljenom modelu. Nakon višesatne vožnje bez imalo sumnje može se zaključiti da Focus još uvek postavlja merila u klasi kada su u pitanju upravljivost, preciznost servoupravljača i celokupnog užitka u vožnji. Novi Focus će biti i prvi Ford sa novom ECOnetic tehnologijom, koja se odlikuje malom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva. Focus ECOnetic će pokretati visoko-efikasni 1,6 litarski Duratorq TDCi dizelaš sa DPF filterom čestica čađi, koji razvija 80kW/109KS. Rezultat je prosečna potrošnja od 4,3 litre dizela na 100 km (fabrički podatak), dok je emisija CO2 115 g/km (12 g/km manje u odnosu na običan Focus 1,6 TDCi). Smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 postignuto je po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila i manjim otporom kotrljanja. Ukratko, Focus ECOnetic je niži u odnosu na standardni Focus 1,6 TDCi, dodat je aerodinamički kit i gume dimenzija 195/65R15, pa Cw vrednost otpora vazduha iznosi 0,31. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom. Što se palete motora tiče, tu promena nema. I dalje su u ponudi agregati iz prethodnog modela, što znači benzinci sa snagom u rasponu od 80 do 225KS, dok dizelaši razvijaju između 90 i 136KS. U ponudi su četiri paketa opreme (Ambiente, Style, Ghia i Titanium), a cene u Nemačkoj (gde prodaja hatchback i karavan verzija počinje 23. februara 2008.) izgledaju ovako : osnovni Focus sa 1,4 litarskim benzincem od 80KS, sa troja vrata i baznom Ambiente opremom koštaće 15.000 evra (verzija sa petora vrata je 750 evra skuplja), benzinac 1,6 L sa 100KS startuje od 16.500 evra, bazni Focus 1,8 L sa 115KS staje 18.250 evra, 2,0 L sa 145KS košta 19.500 evra, dizelaš 1,6 TDCi sa 90KS staje 17.250 evra, verzija sa 109KS ima cenu od 18.250 evra, a najsnažniji dizelaš 2,0 TDCi košta 21.500 evra. Novi štedljivi Focus ECOnetic će imati cenu od 21.000 evra. Focus u karavan verziji je za 750 evra skuplji od Focusa sa petora vrata, dok cena sportskog Focusa ST sa 2,5 litarskim motorom od 225KS još nije određena, budući da će njegova prodaja startovati nešto kasnije. Za kasnije se najavljuje i promocija još dve karoserijske verzije : klasične limuzine sa 4 vrata i Coupe-Cabrio modela sa tvrdim sklopivim krovom. Naravno, pomenuta sportska ST varijanta, sem snažnijeg motora, raspolaže i agresivnijim aero body paketom (branici sa integrisanim spojlerima i svetlima za maglu, ispupčeniji pragovi, difuzor pozadi, zadnji krovni spojler), atraktivnijim aluminijumskim točkovima veličine 18 inča, lajsnama na maski hladnjaka i vratima prtljažnika u boji karoserije i sa dva završetka izduvnog sistema. Kao što je napomenuto, Focus ST pokreće 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara (uparen sa šestostepenim menjačem), snage 166kW/225KS, koji Focusu ST (teškom 1392 kg u verziji sa troja, a 1437 kg sa petora vrata) omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 241 km/h. Prosečna potrošnja mu po fabričkim podacima iznosi 9,4 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 je 224 grama po kilometru
Sprema se novi Volkswagen Polo

Od sredine 2009. godine konkurentima u tzv. B segmentu tržišta (Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 207, Ford Fiesta, Fiat Grande Punto i ostali) pridružiće se i potpuno novi Volkswagen Polo. Štaviše, ako je suditi po najavama, novi Polo neće se samo priključiti borbi sa pomenutim konkurentima, već namerava da zasedne na sam vrh ovog segmenta. Da li će u tome uspeti, pokazaće vreme, odnosno prvi prodajni rezultati. U tome bi trebalo da pomogne i činjenica da se cena (bar prema prvim najavama) neće bitnije menjati u odnosu na sadašnji Polo. Prvo će se pojaviti hatchback verzija (sa troja i petora vrata), a nedugo zatim i crossover Dune i kabriolet varijanta. U svakom slučaju, novi Polo će biti veći i kvalitetniji od aktuelnog modela, sa bogatom paletom pogonskih agregata, a naročito će biti dizajnerski daleko privlačniji. I to uprkos tome što su se u Volkswagenu ipak odlučili za dizajnersku evoluciju umesto revolucije, kao recimo Ford sa sledećom Fiestom. Kao što se vidi sa ovih renderinga, uticaj budućeg Golfa VI na dizajn novog Pola je zaista veliki, a to se pre svega ogleda u agresivnijem prednjem delu (kockastija svetla i dvodelna maska) i višoj bočnoj liniji, dok zadnja svetla podsećaju na ona sa novog Tiguana. I izgled unutrašnjosti će velikm delom "mirisati" na Golf VI (očekuju se kvalitetniji i mekši materijali). Kada već poredimo Polo sa Golfom, možda je zanimljivo uporediti i dimenzije novog Pola sa nekoliko generacija Golfa. Novi Polo će naime biti dugačak oko 4 metra (što je već postao standard ove klase), a težak oko 1000 kg (osnovna verzija), dok je recimo Golf I iz 1974. godine dugačak 3,80 metra i težak samo 750 kg, Golf II je dugačak 3,98, a Golf III ima 402 cm; ukratko novi Polo je dimanzijama dostigao i prestigao tri generacije svog mnogo poznatijeg člana porodice. Povećane dimenzije će se naravno pozitivno odraziti i na raspoloživ prostor i komfor u putničkoj kabini (naročita pažnja je posvećena prostoru za noge putnika na zadnjoj klupi), kao i na veličinu prtljažnika. Novi Polo će koristiti modifikovanu platformu aktuelnog modela, a svi modeli će dobiti električni servo upravljač. Što se motora tiče, stvari (za sada) izgledaju ovako : benzinci od 1,2 litra sa 60 i 70KS (oba sa tri cilindra), 1,4 litarski sa 85KS, sledi 1,2 litarski turbo sa 105KS i najjači 1,4 TSI turbo sa 170KS (za Polo GTI), a od dizelaša 1,6 TDI u verzijama sa 75, 90 i 105KS (vrh ponude kod dizelaša će činiti TDI motor sa 135KS). U ponudi će biti i Polo Bluemotion (1,4 TDI od 80KS), a svi motori će zadovoljavati Euro5 standard (većina će biti uparena sa manuelnim šestostepenim menjačem, a po prvi put Polo će kao ociju dobiti i DSG menjač sa duplim kvačilom). Iako će prodaja novog Pola startovati tek sredinom 2009. godine, zvanična svetska premijera se očekuje krajem 2008. na salonu automobila u Parizu.

Pored novog Mustanga Bullitt i Shelby Mustanga GT500KR, Ford će kupcima ponuditi i novu verziju ovog kupea sa fabrički ugrađenim staklenim panoramskim krovom. To znači da je Mustang dostupan sa tri različita rešenja krova : kupe, kabriolet (sa platnenim krovom) i ovim novim fiksiranim staklenim krovom. Stakleni krov će od leta sledeće godine biti dostupan kao opcija na modelima V6 Mustang i Mustang GT, a njegova cena iznosi 1995 američkih dolara. Inače, prodaja staklenih krovova u automobilima je u Severnoj Americi od 2003. godine porasla za skoro 200%, a razlog, između ostalog, leži i u činjenici da ljudi sve više vremena provode u automobilu.
VIDEO : Ford Glass Roof Mustang