
Sa proizvodnih traka Seatove fabrike u španskom Martorellu je pre neki dan (29. novembra) sišao jubilarni, 6-milioniti automobil proizveden u ovoj fabrici, koja je zvanično otvorena 1993. godine. Čast da ponese broj 6.000.000 pripala je beloj Seat Ibizi Ecomotive sa 1,4 litarskim TDI agregatom i 80KS. U početku je fabrika u Martorellu proizvodila samo dva Seatova modela (Ibizu i Cordobu), a danas iz ovog postrojenja izlazi sedam modela, i to 2000 komada dnevno (svih Seatovih modela sem Alhambre, koja se proizvodi u VW-ovoj fabrici Palmela u Portugalu).

Nemački Edo Competition ima šta da pokaže publici na salonu tjuniranih automobila u Esenu (1. – 9. 12. 2007.). Naime, inžinjeri ove tjunerske kuće uspeli su da dobiju dodatnih 23KS iz 6,5 litarskog V12 motora, koji pokreće serijski Lamborghini Murcielago LP640 (samo ime jasno govori da ima 640KS ili 471kW). To u praksi znači da Edo Lamborghini Murcielago LP640 Versione Nardo (kako se zvanično zove) ima 487,5kW/663KS pri 7800 obrt./min. i 675Nm (umesto 660Nm) pri 5600 obrt./min. Maksimalna brzina je skočila na 348 km/h (serijski model 338 km/h), a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3,4 sekunde. Osim dorade motora (reprogramirana elektronska kontrolna jedinica, visokoprotočni filteri za vazduh, novi katalizatori), Murcielago LP640 u obradi Edo Competitiona dobija i specijalno dizajnirano zadnje krilo, koje može da se podešava, završetak izduvne cevi od nerđajućeg čelika i aluminijumske točkove od 19 inča sa Continental V-max gumama, dimenzija 225/35 ZR 19 (napred) i 325/30 ZR 19 (nazad).Unutrašnjost je bogatija za kameru, koja olakšava vožnju unazad, sistem za nadgledanje pritiska u gumama i aplikacije od karbon fibera. Za one željne individualizacije, Edo Competition kao opciju nudi i posebne boje za karoseriju i točkove, kao i unikatni interijer. U ovoj kompaniji najavljuju i Murcielago, koji će razvijati oko 700 konja, a cilj je dostizanje maksimalne brzine od 360 km/h.

Heico Sportiv je za 40. salon tjunera u Esenu (počinje danas i traje do 9. 12. 2007.) pripremio sportsku verziju porodičnog karavana Volvo V70. U režiji nemačkog tjunera, ovaj V70 T6 AWD postaje Heico HS7, a pokreće ga pojačani redni šestocilindrični 3,0 litarski turbo benzinac, koji razvija 243kW/330KS pri 5600 o/min. To je dovoljno da HS7 od 0 do 100 km/h ubrza za 6,2 sekunde i postigne najveću brzinu od 250 km/h (elektronski ograničenu). Sem pojačanog motora, Heico je za HS7 predvideo i aero body kit (prednji spoljer, veći otvori za vazduh napred, nova maska hladnjaka, modifikovan zadnji branik sa integrisana četiri završetka sportskog izduvnog sistema), novi set aluminijumskih felni, pojačani kočioni sistem i doteranu unutrašnjost (aluminijumske padale, isto takvo odmorište za nogu i alu detalji na vratima).
Shelby Mustang GT500KR kao novi K.I.T.T.

Nedavno smo pisali o tome da američka televizijska mreža NBC planira da sledeće jeseni ponovo vrati na male ekrane akcionu TV seriju Knight Rider, koja se u originalu emitovala tokom osamdesetih godina prošlog veka. Sem po Davidu Hasselhoffu, koji je glumio bivšeg policajca Michael Knighta, serija je ostala upamćena pre svega (mnogi će reći i isključivo) zbog specijalno pripremljenog automobila, tačnije Pontiaca Firebird Trans-Am, nazvanog K.I.T.T. (skraćeno od Knight Industries Two Thousand). Tada još nije bilo poznato koji automobil će zameniti Pontiac Firebird Trans-Am u ulozi K.I.T.T.-a., a sada su američki sajtovi objavili da novi K.I.T.T. ne samo da neće niti neki Pontiacov model, nego neće biti čak ni iz programa General Motorsa. Naime, radi se o Fordovom Mustangu, tačnije o modelu Shelby GT500KR, a kako će novi K.I.T.T. izgledati vidite na slici. NBC planira da prvo snimi dvosatni tzv. pilot TV film, a od njegovog uspeha zavisi da li ćemo već sledeće jeseni gledati i novi TV serijal Knight Ridera.

Pošto su prodali jedan primerak preko eBay-a za 175.407 dolara, u Dodgeu su zbog ogromnog interesovanja odlučili da objave cenu za toliko željno očekivani model Challenger SRT8. Pretprodaja u SAD-u će početi već za neki dan, tačnije u ponedeljak 3. decembra, a cena iznosi 37.995 američkih dolara ili oko 25.800 evra (auto će se inače naći u prodajnim salonima sledećeg proleća). Dodge planira da proizvede limitiranu seriju od samo 5000 komada Challengera SRT8 modelske godine 2008., koga pokreće 6,1 litarski HEMI V8 motor. Auto će biti dostupan u tri boje, i to crnoj, srebrnoj ili HEMI narandžastoj, a svaki će imati pločicu sa serijskim brojem. Kako ističu u Dodgeu, Challenger SRT8 je samo početak priče o Challengeru, jer će uskoro uslediti čitava paleta modela, čije će cene i detalji biti objavljeni naknadno. Challenger SRT8 za 2008. će se inače proizvoditi u Chryslerovoj fabrici u kanadskom Bramptonu, gde se već sklapaju Dodge Charger, Charger SRT8, Magnum, Magnum SRT8, Chrysler 300C i Chrysler 300C SRT8.