
Bez obzira na proizvođača i model, automobili stare, a što su stariji, sve ih je teže održavati i zadržati na putu. Zato proizvođači nastavljaju da proizvode delove čija proizvodnja je odavno okončana te tako pomažu vlasnicima klasičnih automobila, a uz to i dodatno zarađuju. BMW je jedan od njih.

Uobičajeno pouzdani američki Consumer Report je napravio istraživanje koja marka pravi najbolje automobile. I rezultati su i više nego kontroverzni.
Lada Iskra na novim slikama

Nova porodica kompanije AvtoVAZ nosi ime Lada Iskra, pri čemu će premijera biti održana tokom ove godine, dok se start serijske proizvodnje i prodaje najavljuje za početak 2025.

Dutch Reach ili Holandski zahvat je blizu da postane standard u celoj Evropi. Njegov smisao je sprečavanje nesreća, pre svega biciklista, kada otvarate vrata automobila.

Evropska komisija radi na iznalaženju mogućnosti za retroaktivno carinjenje kineskih električnih vozila.

S obzirom na krizu dosadašnjeg formata salonskih izložbi automobila i autoindustrije, ne samo u Ženevi već i u svetu, potpuno je razumljivo da organizatori ovakvih priredbi traže neka nova rešenja. Generalno, globalni je trend da veliki proizvođači automobila sve češće odustaju od ovakvih priredbi, nudeći sami neke nove formate za predstavljanje svojih noviteta.

Nemačko tržište je jedno od onih koja diktiraju ritam usvajanja električne mobilnosti. Ali za sada situacija nije dobra. Ukinute su državne subvencije za kupovinu vozila pa se očekuje čak i pad prodaje u 2024. godini. Ali to nije jedini razlog za premišljanje potencijalnih kupaca. Ulogu imaju i visoke cene struje, smatraju stručnjaci.

* Prodaja poslovne jedinice Cirkularna ekonomija kompanije
Stellantis je porasla 18% u 2023.
* Njena 4R strategija je postigla snažan rast na globalnom
nivou, zahvaljujući rastu prodaje Ponovne proizvodnje od +14% i rastu prodaje
Ponovne upotrebe od +63%.
* U 2024. godini, poslovna jedinica Cirkularna ekonomija
kompanije Stellantis nastavlja svoj trend rasta: proširenje portfolija ponovno
proizvedenih delova, lansiranje B-Parts ponude ponovno upotrebljenih delova u
Severnoj Americi, finalizovanje zajedničkog poduhvata sa kompanijom Orano za
recikliranje baterija.
* Poslovna jedinica Cirkularna ekonomija daje ključni
doprinos Stellantisovom planu „Dare Forward 2030“.