Citroen C-Cactus
Francuski Citroen na salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23.
septembar)
neće izložiti samo studiju C-Airscape (o kojoj je u poslednje vreme već
bilo
reči), već još jedan koncept ekonomičnog i ekološkog automobila sa
petora vrata i zanimljivog imena
C-Cactus. Najnoviji Citroenov prototip naime odlikuju hibridni pogon
(kombinacija
HDi dizel motora snage 51kW/70KS i elektromotora od 22kW/30KS),
mogućnost reciklaže
skoro svih delova i naravno redukovana potrošnja goriva i mala emisija
CO2 (tu je naravno i nezaobilazni DPFS filter čestica čađi).
Menjač je inače automatik sa 5 stepeni prenosa. C-Cactus (Cw količnik
otpora vazduha mu iznosi 0,35) je napravljen na produženoj platformi
aktuelnog Citroena C4
(međuosovinsko rastojanje iznosi 2,80 metara naspram 2,61 metra
Citroena C4),
dugačak je 4,20, širok 1,80, visok 1,49 metra, dok težina automobila
iznosi 1306 kg. Veličina prtljažnika je tačno 500 litara u osnovnoj
konfiguraciji, a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1100 litara.
C-Cactus postiže maksimalnu brzinu od samo 150 km/h, ali zato prosečna
potrošnja iznosi 3,4 litra na 100 km, a emisija CO2 samo 78 grama po
kilometru.
Futurističku unutrašnjost (sastoji se od samo 200 delova; više nego
duplo manje od konvencionalnih automobila) odlikuje prilično
minimalistički stil, dok od opreme
ovog koncepta vredi izdvojiti cruise-control sa limiterom brzine,
satelitsku navigaciju sa touch screen ekranom, el. ručnu kočnicu,
automatski klima uređaj, radio/CD
plejer, veliki panoramski krov, kao i velike 21-inčne točkove.
Zanimljiva je ocena ljudi iz Citroena, da kada bi sada krenuo u
proizvodnju, C-Cactus bi koštao oko 25.000 dolara ili oko 18.400 evra,
što je prilično manja cena u odnosu na postojeće hibridne
automobile.