Jaguar XJ Limo-Green (dopunjeno)

O ovom Jaguaru (u čijem su stvaraju učestvovali Lotus i Caparo) je bilo reči još u septembru prošle godine, dok će šira javnost moći da ga upozna na predstojećem "World Mobility Forumu", koji se od 15. do 18. aprila održava u Štutgartu.
XJ Limo-Green je limuzina koja kombinuje elektromotor sa 145kW/197KS i 400 Nm, litijum-jonske baterije i 1,2 litarski trocilindrični benzinski motor (za čiji razvoj je bio zadužen Lotus).
Rezultat je potrošnja od 5 litara goriva na 100 km, emisija CO2 od 120 grama po kilometru, dok maksimalna brzina po ranijim informacijama iznosi 180 km/h.
Ovaj XJ može da pređe oko 50 km samo na elektropogon, posle čega se uključuje pomenuti benzinac, pa autonomija iznosi oko 970 km.
Pa kontam da se i ide ka tome, da se ugradjuju snazni elektromotori.
Bas me zanima ubrzanje kod uvoga, obicno elektromotori uzrokuju poboljsanje ubrzanja, a i ne zagrevaju se... tako da ima tu nekoliko prednosti, sto ce verovatno iskoristiti posebno proizvodjaci sportskih automobila.
A ima to smisla, pa ko jos sedne u svoj lambo da predje 400km do negde. Uglavnom ga vozaju po stazi. A punjac moze biti bas tamo, pa ga mozes vozati koliko god hoces, sa malim troskovima.
Uh, sve ovo otvara mnoga pitanja. Otisao sam predaleko.
Meni samo nije jasno kako motor koji ima 200 konja i 400 Nm moze da izvuce "samo" 180 km/h..? Realno, da je neki motor sa sagorevanjem u pitanju, 220 km/h bi bila brojka... jos plus ovaj ima dodatni 1,2 trocilindricni benzinac, koji sigurno dodaje jos 50-60 KS.