Ford Pro Electric SuperVan

Mnogi primerci Fordovog kombija Transit rade vredno iza scene ovogodišnjeg Festivala brzine Goodwood, a jedan zaista poseban se našao na centralnoj sceni.
Reč je o konceptu koji poseduje četiri električna motora koji zajednički isporučuju 1.973 KS na sva četiri točka, a koji od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od dve sekunde.

Ovo je četvrti SuperVan koncept u seriji koja datira još od 1971. godine kada je neko dobio ideju da "spakuje" V8 motor iz modela GT40 u Transit prve generacije. Ford je taj trik ponovio osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka kada su se pojavili SuperVan 2 i 3, ali ovog puta je stigla električna varijanta.

Kombi je razvio STARD Motorsport, a debi je zakazan za vikend na Festivalu brzine Goodwood. Za upravljačem će biti pobednik trke 24 sata Le Mana Romain Dumas, a u Fordu se nadaju da će Pro Electric SuperVan privući interes za produkcijski E-Transit i Ford SYNC povezivost.
Ovakvi projekti su često bazirani na unikatnim šasijama i tek nalikuju na pravi automobil, a to je delimično istina za ovaj SuperVan koji sadrži karbonske panele koji sakrivaju "čelične cevi". Ipak, iz Forda kažu da je pod u stvari preuzet od kombija E-Transit Custom.

Ukupni oblik je takođe veoma sličan, s prednje strane i iz profila. Prednji spliter, agresivni pragovi, tanki retrovizori i fiksirani prozori govore da je bez sumnje reč o specijalnom Transitu, a zadnji deo je posebna priča s krovnim spojlerom i ogromnim difuzorom koji stvaraju najviše downforcea i privlače najviše pažnje.
U unutrašnjosti kombija je zaštitni kavez, mali upravljač presvučen Alkantarom, veliki digitalni instrument klaster te ekran osetljiv na dodir u stilu tableta, baš kao onaj koji se nalazi u Mustangu Mach-E i potencijalno u E-Transitu Custom (2023).
Ekran osetljiv na dodir i Fordov SYNC povezivi hardver će omogućiti vlasnicima E-Transita da pronađu stanice za punjenje nakon što pređu 380 km, električni domet koji će ponuditi Fordov električni kombi. Ford SYNC je deo i koncepta, ali rekonfigurisan je za obavljanje poziva i izbor između Road, Track, Drag, Drift i Rally modova vožnje, kao i tri nivoa regenerativnog kočenja. Takođe, slaće podatke o performansama Fordovim inženjerima.
Dumas bi mogao da pokaže i Tire Cleaning mod koji omogućava "burnout" guma kako bi se pripremile i zagrejale za start.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Ford
Video: Ford / Top Gear